Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@08:37:32 GMT

رونمایی مجازی از شاهنامه فردوسی در کاخ گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۱۳۰۹

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از رونمایی شاهنامه فردوسی در برنامه مجازی «خورشید گلستان» به‌مناسبت شب یلدا در روز یکشنبه ۳۰ آذر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "آفرین امامی" گفت: شاهنامه فردوسی منسوب به رشیدا از گنجینه نسخ خطی کاخ گلستان به قطع رحلی ۴۴.۵ در ۲۷ سانتی‌متر بوده و شامل ۷۳۸ صفحه است، هر صفحه ۲۳ سطر دارد و هر سطر آن شامل دو بیت به قلم نستعلیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کتابت این نسخه را به عبدالرشید دیلمی نسبت داده‌اند. حاشیه صفحه‌های اول و دوم نسخه دارای مقدمه و یک سرلوح مذهب مرصع است، کتابت نسخه نیز ناتمام بوده که با داستان مرگ فریبرز به پایان می‌رسد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: این شاهنامه، ۹۳ نگاره آبرنگ به شیوه مکتب اصفهان دارد که در نیمه نخست قرن ۱۱ هجری قمری نگارگری شده است. جلد آن نسخه ساغری مشکی با نقش لچک و ترنج ضربی طلاپوش بوده و درون جلد هم عنابی زرنگار با نقش لچک ترنج دارد.

جشن مجازی ایرانی یلدا با عنوان خورشید گلستان و رونمایی از شاهنامه فردوسی منصوب یه رشیدا ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۹ از اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به آدرس https://instagram.com/golestanpalace و https://instagram.com/mcthir و https:// instagram.com/visitiran_ir برگزار می‌شود.

برچسب ها: شب یلدا ، شاهنامه فردوسی ، کاخ گلستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شب یلدا شاهنامه فردوسی کاخ گلستان شاهنامه فردوسی کاخ گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • (ویدئو) مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد