Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:54:58 GMT

۱۹ پژوهشگر برتر در آموزش و پرورش البرز تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۱۳۴۰

۱۹ پژوهشگر برتر در آموزش و پرورش البرز تجلیل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روزشنبه دراین آیین گفت: پژوهش، محور توسعه کشور است که در نظام تعلیم و تربیت باید به آن نگاه ویژه ای شود.

سالار قاسمی اظهارداشت: در مدارس باید شورای پژوهش دانش آموزی همانند سایرشوراها تشکیل شود تا مدیرمدرسه نگاه فنی به حوزه مهم پژوهش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پژوهش محوری درمدارس موجب می شود تا همه دانش آموزان به سمت تحقیق و پژوهش سوق داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پرداختن به آثاراقدام پژوهی معلمان درشورای معاونین آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان البرز را ضروری دانست و اضافه کرد: خروجی رویکرد پژوهش محوری درمدارس ، دانش آموز خلاق و پرسشگرمی شود.

قاسمی ادامه داد: تا زمانی که فرهنگ پژوهش محوری درجامعه جا نیفتد،هسته های پژوهش درمدارس شکل نمی گیرد.

وی تصریح کرد:  پژوهش محوری را باید ازدوره ابتدایی به دانش آموزان یاد داد تا آینده سازان ایران اسلامی با فرآیند پژوهش آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی یادآورشد: سیمای پژوهش و تحقیق درآموزش و پرورش را باید درسیمای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دید چراکه معلم پژوهشگراست که می تواند دانش آموز پرسشگروخلاق تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: آموزش و پرورش با آموزش و پرورش خلاق و پویا فاصله زیادی دارد زیرا درسند تحول بنیادین ترسیم شده که باید دانش آموزان پرسشگر و خلاق تربیت کنیم درحالی که این روند حاکم نیست.

قاسمی هفته پژوهش را یک فرصت برای انگیزه دادن به دانش آموزان دانست وافزود: شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان نباید به دلیل کمبود منابع مالی تعطیل کرد بلکه باید آن رافعال کنند تا اولویت های پژوهش دراستان ترسیم شود.

وی تاکید کرد: رویکرد پژوهش درمدارس البرزفراگیرنیست و اجازه پرسشگری را باید برای همه دانش آموزان بوجودآوریم.

سرپرست مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان البرز نیز در این آیین به نقش مهم پژوهش درتوسعه پرداخت وافزود: دانشگاه فرهنگیان دردولت تدبیر وامید جایگاه خاصی پیداکرد.

سعید احد زاده اظهارداشت: پیشرفت درجذب دانشجو معلمان ازبین نخبگان به رغم نوپا بودن دانشگاه یکی ازشاخص های رشد دانشگاه فرهنگیان درسال های کاری دولت تدبیر وامید است.

وی گفت: گرچه زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان درالبرزبا مشکلاتی روبروست اما کادر هیئت علمی آن که بیشترازبین معلمان پژوهشگرو باتجربه استان می باشد، قوی است.

وی یادآورشد: نظام تعلیم و تربیت نیاز به ترویج و تقویت حس تحقیق درمدارس دارد تا دانش آموزان پژوهشگرتربیت شود.

معاون برنامه ریزی توسعه منابع و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: ۷ معلم و ۱۲ دانش آموز پژوهشگر برگزیده استانی شدند.

رحمان درکی افزود: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امروز به صورت نمادین ازیک معلم و ۴ دانش آموز دربسترشاد دردستورکارقرارگرفت زیرا درصورت حاکم نبودن وضعیت کرونایی از همه معلمان و دانش آموزان منتخب استانی درهمایشی باشکوه قدردانی به عمل می آمد.

وی بیان داشت دربیست و سومین مرحله اقدام پژوهشی ۸۹۷ اثرپژوهشی به دبیرخانه استانی ارسال شد که پس از ارزیابی ۷ اثرازمعلمان پژوهنده منتخب استان شد.

وی تصریح کرد: ۲ اثراقدام پژوهی معلمان استان البرز به دبیرخانه بیست و سومین مرحله اقدام پژوهی کشوری ارسال شد.

دراین آیین ازعلی پور قیومی معلم پژوهشگرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج و دانش آموزان پژوهگر به نام های نیما آرین فر، مایسا قره گزلی، آرین گرشاسبی و حدیثه زمانی و همچنین طیبه بکتاش طراح برتر پوسترهفته پژوهش استان البرزتجلیل شد.

استان البرز ۴۷۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز پژوهشگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز پژوهشگر مدارس البرز پژوهشگر اخبار کنکور آموزش و پرورش البرز دانشگاه فرهنگیان دانش آموزان پژوهش محوری استان البرز دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌