Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@13:22:21 GMT

پایتخت بلغارستان زیبا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۱۸۲۸

پایتخت بلغارستان زیبا می‌شود

اعضا شورای شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان، از تغییر ظاهر و زیباسازی آن در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی صوفیه در نظر دارند طراحی ظاهر شهر را تغییر دهند و فضاهایی زیباتر و زیست‌پذیرتر برای شهروندان ایجاد کنند. پروژه آن‌ها چندین مرحله را در بر خواهد گرفت که در اولین اقدام، قوانین شفافی برای طراحی، ساخت و ساز و حفظ مناطق شهری ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده‌سازی طرح کلی، یک سال پس از توافق نهایی و وضع قوانین کلی انجام خواهد شد.

اعضا شورای شهر صوفیه در نظر دارند طراحی هر منطقه را متفاوت با سایر مناطق و سازگار با محیط آن انجام دهند. از جمله مهم‌ترین تغییراتی که قرار است برای زیباسازی پایتخت بلغارستان صورت گیرد می‌توان به تغییر نمای سازه‌های مرکز شهر، تعویض تابلوهای تبلیغاتی قدیمی شهر با نمونه‌های جدید و بهتر، تغییر و ایجاد مبلمان شهری و سبزسازی شهر اشاره کرد. علاوه بر این، سنگفرش‌های قدیمی با نوع جدید و مقاوم جایگزین خواهد شد و پیاده‌روهای قدیمی نمایی جدید به خود خواهد گرفت. میدان‌های عمومی شهر نیز مورد نوسازی قرار خواهد گرفت و پوشش‌های سبز بیشتری را در خود جای خواهد داد.

اقدامات مقامات رسمی کلانشهر صوفیه در طرح کنونی، در ۶ منطقه شهر پیاده خواهد شد و پس از پایان پروژه، برنامه‌ریزان برای سایر مناطق، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهند کرد. پیاده‌سازی پروژه در هر منطقه، با توجه به نیاز آن منطقه و وجود مراکز عمومی، با دیگری متفاوت خواهد بود و هزینه‌ای نابرابر نیز به هر پروژه اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این، در هر منطقه، مکان‌های عمومی خاصی با بیشترین نیاز مورد توجه قرار خواهد گرفت و هیچ تغییری در ساختمان‌ها و خیابان‌های نوساز اعمال نخواهد شد.

با این حال، برنامه‌ریزان پایتخت بلغارستان در نظر دارند تمام سیستم‌های روشنایی شهر را به طور کامل با سیستم‌های هوشمند جدید جایگزین کنند، تا نه تنها بر جنبه زیباسازی شهر بیافزایند، بلکه در زمینه کاهش آلودگی و اثرات جزایر گرمایی نیز گامی مهم بردارند.

کد خبر 462697

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان بلغارستان صوفیه زیباسازی طراحی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایتخت بلغارستان خواهد گرفت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم

در منطقه بیستون کرمانشاه در این چند روز به حدی بارش باران زیاد بوده که تمام آبشارهای کوه بیستون مجددا فعال شده‌اند. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، این آبشارها کماکان برقرار بوده و به تعدادشان نیز افزوده می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • ویدیو/ یمن چگونه معادلات منطقه را تغییر داد؟
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)