Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی انتظار می‌رود واکسن آکسفورد قبل از پایان سال تصویب شود و این دومین واکسن کووید-۱۹ در انگلیس خواهد بود.

به نقل از نیوز، اعتقاد بر این است که واکسن در تاریخ ۲۸ یا ۲۹ دسامبر پس از ارائه اطلاعات نهایی در روز دوشنبه تایید شود.

انگلیس ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آکسفورد سفارش داده است که چهار میلیون واکسن آن بلافاصله در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف واکسن فایزر (Pfizer)، واکسن آکسفورد لازم نیست در دمای انجماد نگهداری شود به همین دلیل کاربردی است.

این خبر در حالی منتشرشده است که سومین طرح خانه‌نشینی در انگلیس به دنبال افزایش عفونت‌ها در هفته گذشته رخ‌داده است و دانشمندان اعلام کردند: این وضعیت با نزدیکی به کریسمس  بدتر خواهد شد.

شایان ذکر است، بوریس جانسون در دیدار با وزرا در مورد اجرای محدودیت‌های شدیدتر و تغییر قوانین فعلی گفت وگو کرده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، سویه جدید ویروس کووید-۱۹ به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود به همین دلیل موارد ابتلا در جنوب شرقی انگلیس بیش از دیگر مناطق افزایش یافته است.

میلیون‌ها نفر از آسیب‌پذیرترین افراد در انگلیس قرار است تا ماه مارس علیه ویروس واکسینه شوند و این می‌تواند به معنی کاهش قوانین و محدودیت‌های اجتماعی تا بهار آینده باشد.

به گزارش تلگراف، استادیوم‌های فوتبال و سایر اماکن بزرگ در هفته اول ژانویه بازگشایی می‌شوند تا واکسیناسیون‌های گسترده‌ای انجام شود که در تاریخ انگلیس بی‌سابقه است.

انتظار می‌رود که تا آخر هفته ۵۰۰ هزار نفر واکسن فایزر را دریافت کنند و انگلستان در این زمینه اولین کشور در جهان خواهد بود.

در هفته آینده بیش از ۲۰۰ هزار نفر در روز واکسن دریافت می‌کنند، یعنی بیش از یک‌میلیون دوز قبل از کریسمس. پس از تایید واکسن آکسفورد و باز شدن مراکز بیشتر عرضه واکسن، چندین میلیون نفر در هفته واکسینه خواهند شد و موجب واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر از آسیب‌پذیرترین افراد تا ماه مارس می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی کروناویروس واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس با ثبت هجدهمین تساوی فصل شیاطین سرخ همراه بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های روز نخست از هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) 17:30 به وقت تهران، چهار مسابقه برگزار شد که در مهمترین آنها در ورزشگاه اولدترافورد تیم فوتبال منچستریونایتد برابر میهمان خود برنلی - تیم ماقبل آخر جدول - به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست پیدا نکرد.

شیاطین سرخ که با گلزنی آنتونی در دقیقه 79 قفل دروازه حریف را شکستند، نتوانستند از برتری خود محافظت کنند و در دقیقه 87 دروازه‌‌شان توسط زمی آمدونی باز و به این ترتیب بازی به تساوی کشیده شد. این پنالتی حاصل خطای آندره اونانا دروازه‌بان من‌یونایتد روی زمی آمدونی برای دفع یک توپ بود.

با این نتیجه منچستریونایتد 54 امتیازی شد و اگرچه همچنان در رده ششم جدول باقی می‌ماند اما اختلافش با نزدیک‌ترین تعقیب کننده، نیوکاسل به تنها یک امتیاز کاهش یافت. این در حالیست که میان من‌یونایتد با استون‌ویلا به عنوان دارنده آخرین سهمیه انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 12 امتیاز فاصله وجود دارد و تنها 4 هفته به پایان فصل جاری باقی مانده است.

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول/یونایتد پیروز شد

در سایر بازی‌های امروز لیگ برتر نتایج زیر رقم خورد:

ولورهمپتون 2 - لوتون یک
فولام یک - کریستال پالاس
نیوکاسل 5 - شفیلدیونایتد یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با 77 امتیاز (34 بازی)، منچسترسیتی با 76 امتیاز (33 بازی)، لیورپول با 75 امتیاز (35 بازی) و استون‌ویلا با 66 امتیاز (34 بازی) رده‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست + فیلم
  • خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام + فیلم
  • خلاصه بازی منچستریونایتد و برنلی + فیلم
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • خلاصه‌بازی لیورپول و وستهم + فیلم
  • منچستریونایتد - برنلی؛ ترکیب رسمی
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی