Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:56:21 GMT

تیشه ای که به ریشه ITF می زنند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۰۶۱

تیشه ای که به ریشه ITF می زنند

نتیجه سوء استفاده از ITF به عنوان وسیله تهدید وزارت ورزش نتیجه ای جز تضعیف و شاید حذف آن از ساختار ورزش کشور نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، در حال حاضر فدراسیون جهانی ITF با مرکزیت اداری مستقر در اسپانیا از نظر مجموع جمعیت فعال در سطح کشورهای عضو، تعداد اساتید بویژه اساتیدی که مستقیما شاگرد ژنرال چوی بوده اند و تعداد رویدادهای بین المللی و قاره ایی، بزرگترین و معتبرترین فدراسیون بین المللی ITF در دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فدراسیون با مذاکرات و ارتباطات گسترده با سازمانهای بین المللی مانند GAISF و Sport Acord وIOC ، هر روز بر اعتبار جهانی خود می افزاید.

و برخلاف ادعای دیگر فدراسیون مشابه، هرگز خود را اصلی و بقیه سازمانهای هم عرض را جعلی نمی داند. هرچند ادعای اصلی بودن فدراسیون مستقر در اتریش در داخل کشور همیشه از سوی فردی مطرح شده که اساسا با  زیاده خواهی باعث تفرقه جامعه ITF در کشور شده است و از طرفی ملاحظات و الزامات اخلاقی و حرفه ای این ورزش که احترام به پیشکسوتان و زحمتکشان بوده است را مراعات نکرده و گاها زیر پا گذاشته است.

آخرین شاهکار دوستان یعنی دادن اطلاعات نادرست از وضع موجود به خارج از کشور و در پی آن نامه ری یونگ سان به وزیر ورزش مبنی بر تهدید ورزش ایران را که یقینا باهدایت مغرضانه افراد ناصالح تدوین شده است را می توان در همین راستا و زدن تیشه بر ریشه ITF  تفسیر کرد. بدیهی است که در نهایت نتیجه سوء استفاده از ITF به عنوان وسیله تهدید وزارت ورزش نتیجه ای جز تضعیف و شاید حذف آن از ساختار ورزش کشور نخواهد داشت.

اوایل دهه ۸۰ که هنوز فدراسیون مستقر در اتریش هیچ فعالیتی در ایران آغاز نکرده بود با کمک اساتیدی همچون عسگرپور و محتشمی که نمایندگی فدراسیون جهانی مستقر در اسپانیا را داشتند توانستم کلاس مربیگری توسط استاد بزرگ "ترن کوان" را برگزار و به گسترش این رشته بپردازم که ثمره آن تعداد بسیار زیادی مربی و شاگرد است که هم اکنون در سطح کشور بخصوص نیمه جنوبی ایران در حال فعالیت هستند در حالیکه آقای فرید صباغ به خوبی می داند که همراهان ایشان در کل کشور به اندازه انگشتان دو دست هم نمی رسند.

با نگاهی به گذشته دو سازمان اتریش و انگلستان در ایران یادآوری برخی موارد خالی از لطف نیست:

اول اینکه استاد جاوید شاهوردی در مرداد ۱۳۸۵ همراه با استاد رودگرنیا این ورزش را زیر نظر همین فدراسیون مستقر در اتریش در ایران شروع کردند و تقریبا همه افراد مدعی امروز شاگردی انها را کرده و در مکتب ایشان آموزش دیده و پر و بال گرفتند.

دوما: همگی میدانیم استاد مشهدی رجب از سال ۱۳۸۹ به عنوان نماینده فدراسیون جهانی ITF   مستقر در لندن به ریاست پسر جنرال چوی هونگ هی، زحمات زیادی متحمل شد و شاگردان فراوانی را تربیت نمود که اتفاقا از جهت اخلاقی نیز مانند تواناییهای فنی مورد تقدیر هستند.

سوم؛ از نیمه سال ۱۳۹۵ که فعالیت ITF  در قالب یک کمیته در فدراسیون تکواندو به شکل جدیتری شروع شد، همگی شاهد بودیم که برگزاری کلاس های مختلف شامل داوری، مربیگری و اصول پایه مشتمل بر چند صد هنرآموز توسط اساتید مشهدی رجب، رودگرنیا، گودرزی، قاسمی و سجده در طول ۳ سال ثمرات زیادی داشت.

حالا سوال این است که آقای فرید صباغ در چه جایگاهی قرار دارد که مستقل از همه پیشکسوتان و بزرگان این ورزش تصمیم بگیرد و با کمترین زحمت و بدون هیچگونه بضاعت فنی و علی رغم عدم حضور فیزیکی، چنین اختلافاتی را در این ورزش  گسترش داده باعث تفرقه بیشترو نهایتا عقب گرد مفرط شود؟

*حبیب خوش نیت (نماینده ITF اسپانیا در ایران)

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی تکواندو وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان

 وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند. 

در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنما‌ها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بار‌ها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.»

منبع: ایلنا

tags # سپاهان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج