Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@17:21:36 GMT

چگونه افت قیمت ماشین را از مقصر بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۱۵۳

چگونه افت قیمت ماشین را از مقصر بگیریم؟

در تصادف  چه مقصر باشی و چه تقصیر با طرف مقابل باشد به هر حال  این قضیه هم برای انسان مسئله مالی درست می‌کند و هم پروسه‌ای از کار‌های حقوقی و اداری.

طبیعتا در حد تعیین خسارت و دریافت آن از بیمه را در جریان هستید، ولی در تصادف با خودرو‌های لوکس یا نو، چه مالک آن باشید و چه با خودروی دیگری با اینگونه خودرو‌های تصادف کنید، مسئله‌ای به وجود می‌آید تحت عنوان «افت قیمت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افت قیمت یعنی چه؟ حتما تا به حال دیده یا شنیده‌اید که خودرو را وقت فروش به مراکز تست رنگ می‌برند یا می‌پرسند که آیا این خودرو تصادف داشته یا نه و برای این کار، کارشناس استخدام می‌کنند. دلیل این اقدامات آن است که در صورت تصادف، از قیمت خودرو کاسته می‌شود. البته که در این موارد خودرو تعمیر شده و سالم است، ولی نفس تصادفی بودن آن باعث افت قیمت آن می‌شود. حالا بیایید چند مورد را در این خصوص با هم مرور کنیم.

یک: افت ارزش قیمت خودرو، شامل هرگونه خودرویی نمی‌شود و در حال حاضر خودرو‌های صفر به طور عرفی تا ۵ سال ساخت، خودرو‌های خارجی (حتی با سال ساخت بالاتر) و خودرو‌های خاص که مثلا عتیقه باشند، شامل حال این موضوع می‌شوند.

دو: افت ارزش قیمت خودرو، اتوماتیک مطرح نمی‌شود و مالک خودرویی که مدعی افت ارزش شده باید به دادگاه مراجعه کند و تقاضای پرداخت افت قیمت را داشته باشد. برای آغاز این روند بایستی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت را تنظیم کرد.

سه: برای دریافت افت ارزش قیمت خودرو، لازم است که درخواست کننده، طبق گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی در ایجاد تصادف رانندگی مقصر نباشد.

چهار: تعیین میزان افت ارزش خودرو با کارشناس است. هر یک از طرفین که به نظر کارشناسی اعتراض داشته باشند باید درخواست کارشناسی مجدد کرده و البته هزینه کارشناسی را پرداخت کنند. طبیعتا در اینجا منظور از کارشناس، کارشناس رسمی دادگستری است.

پنج: هیچ بیمه‌ای تعهد به پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو را ندارد و پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو بر عهده شخص مقصر تصادف است؛ بنابراین برای دریافت خسارت ناشی از افت قیمت ماشین باید به راننده مقصر حادثه مراجعه کرد.

شش: گفته شده که برخی کارشناسان معیار خودرو‌های متعارف که در باب خسارت خودرو چند سالی است قانونی شده و در آن همه خسارت خودرو‌های خارجی از سوی بیمه پرداخت نمی‌شود را در کارشناسی خود داخل کرده و کمتر از حد واقعی، افت ارزش را برآورد می‌کنند. این موضوع را باید با اعتراض اصلاح کرد چرا که این دو موضوع به هم ارتباطی ندارد.

هفت: و در نهایت اینکه در صورت محکومیت به پرداخت هر مبلغی در دادگاه می‌توانید ادعای اعسار کرده و آن را پرداخت نکنید البته به شرط اینکه ادعای اعسار یا به عبارت ساده‌تر، «نداری» شما، برای دادگاه اثبات شود.

 

منبع: هفت صبح

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تصادف قیمت خودرو تصادف قیمت خودرو سبک زندگی پارسی خبر قیمت خودرو افت قیمت افت ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم) تصادف پسر رونالدو با خودرو به همراه دوستش (فیلم) تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند