Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@20:08:59 GMT

فراخوان ترامپ برای تظاهرات در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۳۶۷

فراخوان ترامپ برای تظاهرات در واشنگتن

دونالدترامپ بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که همچنان شکست را نپذیرفته است، در شبکه اجتماعی توئیتر از طرفداران خود خواست ۱۷ دی در واشنگتن تظاهرات کنند.

 بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از منظر امنیت ملی تهدید آمیز و خطری برای این کشور  دانسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ که تمامی راه های حقوقی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات برای تغییر در نتیجه آرا را  بسته دید، حال با اتکا به برخی از گروه های نژادپرست و تندرو  که طی ۴ سال گذشته تلویحا در وقایع مختلف از آنها حمایت کرده بود، تلاش دارد تا وضع را تا پیش از اول بهمن ماه زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، هرچه بیشتر بحرانی کند.

ترامپ ساعاتی پیش در یک پیام توئیتری نوشت: از لحاظ آماری این غیر ممکن است که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را ببازم، ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در واشنگتن دی.سی اعتراضات بزرگی (برپا کنید)، آنجا باشید و «تُند» باشید.

به گفته کارشناسان ادامه عدم پذیرش شکست در انتخابات که حتی از لحاظ قانونی مساله نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خاتمه یافته است، به سوی یک بحران امنیتی پیش می رود، اکنون این فراخوان می تواند وضعیت را پیش از برگزاری مراسم تحلیف وخیم ساخته و حتی شرایط به گونه ای پیش رود که امکان برگزاری این مراسم میسر نشود.

ترامپ : تازه مبارزه را شروع کرده ایم

ترامپ در پاسخ به پیام توییتری یک روزنامه‌نگار تندرو جمهوری‌خواه که گفته بود «در این مقطع، ترامپ باید همه چیز را از حالت محرمانه خارج کند»، نوشت: در حال انجام همین کار هستم. موافقم! ما تازه مبارزه را شروع کرده‌ایم!

 

وی که تمامی مسیرهای حقوقی برای تغییر آرا انتخاباتی را بسته و از سویی دیگر از لحاظ قانونی آن را  تایید شده می بیند؛ اکنون دست به دامان گروه‌های تندرویی همچون "پسران مغرور" می‌شود تا به زعم خود این مبارزه را ادامه دهد.

او که ابتدا حملات کلامی شدیدی را متوجه دیوان عالی ساخت که انتصاب سه قاضی محافظه‌کار آن را از افتخارات خود برمی‌شمرد، اکنون از تجمع مردمی حمایت می‌کند و با بالگرد خود را به جمع حامیان خود می‌رساند که از ساعاتی پیش در مقابل ساختمان دیوان عالی آمریکا تجمع کرده‌اند.

گروه "پسران مغرور" (proud boys)طرفداران پروپاقرص دونالد ترامپ و سیاست مهاجرتی او بوده و از حق تملک و حمل اسلحه در آمریکا دفاع می‌کنند و از زمانی که ترامپ به این گروه راست‌گرا فراخوان «آماده‌باش» داد، نام این گروه در رسانه‌های آمریکا بیش از پیش مطرح شده است.

رئیس سابق سیا: روزهای بسیار خطرناکی در پیش رو است

اکنون این هشدار «جان برنان» رییس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)  که در ۲۸ آبان ماه، حدود دو هفته پس از انتخابات درباره پافشاری ترامپ مبنی بر تقلب داده بود، رنگ حقیقت به خود می گیرد.

برنان در آن تاریخ به شبکه خبری سی ان ان  گفته بود: ۶۰ روز آینده با حضور ترامپ در  کاخ سفید، روزهای بسیار خطرناکی است، ترامپ همچنان قصد ربودن انتخابات از بایدن را دارد.

جو بایدن با کسب ۳۰۲ رای الکترال برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد و ترامپ نیز با کسب ۲۳۲ رای الکترال شکست خورد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه فلسطین الیوم گزارش کرده دانشجویان دانشکده ویژه ناشنوایان دانشگاه جورج واشنگتن با حضور در برابر دوربین، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. آنها که با زبان اشاره صحبت می‌کنند تاکید کردند به موج جهانی حمایت از فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی پیوسته اند.

حمله پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا | ببینید

این دانشجویان همچنین اعلام کردند که به موج همبستگی به راه افتاده در دانشگاه جورج واشنگتن در حمایت از فلسطینی‌ها می‌پیوندند. آنها تاکید کردند که در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند تا بدین وسیله حمایت خود را از فلسطینی‌ها نشان دهند.

کد خبر 850299 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا