Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@09:17:17 GMT

نگاهی به سیره حضرت «زینب کبری(س)»

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۷۲۶

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «زینب کبری(س)» در طول زندگی پر برکت‍‌شان علاوه بر حرکت بر محور پروردگار، ولایت مداری را نیز سرلوحه کار و فعالیت خود قرار داده بودند، بدین‌ترتیب در مسیر توحید قدم برداشتند و این مسیر را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کردند.

حسین هاشمی کارشناس علوم فرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان پیرامون جایگاه حضرت «زینب کبری(س)» گفت: حضرت «زینب کبری(س)» شخصیت بزرگی داشتند، ایشان رشد یافته دامن افرادی همانند حضرت «فاطمه زهرا (س)» سرور بانوان دو عالم بودند، ایشان درس بزرگ ولایت و ولایتمداری و دفاع از ولایت را از دوران کودکی از مادر بزرگوارشان آموختند، در زمان شهادت حضرت «فاطمه زهرا (س)»، حضرت «زینب کبری(س)» پنج سال بیشتر نداشتند، اما چنان از نظر معرفت و فهم و کمال در اوج قرار گرفته بودند که راوی حدیث و خطبه مهم فدکیه حضرت «فاطمه زهرا (س)» شدند، بدین ترتیب افرادی همانند ابن عباس و دیگران، خطبه فدکیه را از وجود مقدس حضرت «زینب کبری(س)» تعلیم و بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: حضرت «زینب کبری(س)» در طول زندگی پر برکت‍‌شان علاوه بر حرکت بر محور پروردگار، ولایت مداری را نیز سرلوحه کار و فعالیت خود قرار داده بودند، بدین‌ترتیب در مسیر توحید قدم برداشتند و این مسیر را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کردند، حضرت «زینب کبری(س)» در سالی که واقعه عاشورا رخ داده بود حدود ۵۰ سال عمر داشتند، ولی با این حال همواره پیرو خط ولایت بودند و برای هر تصمیمی از «امام سجاد(ع)» کسب تکلیف می‌نمودند، بدین ترتیب بسیار مقتدرانه توانستند وظایف خود را به اجرا بگذارند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

این کارشناس علوم قرآنی نقش حضرت «زینب کبری (س)» را در قیام عاشورا و معرفی این قیام به جامعه اسلامی و جهان مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: حضرت «زینب کبری (س)» در این مسیر همواره همراه «امام سجاد (ع)» بودند، ایشان در حقیقت سخنگوی «امام سجاد (ع)» بودند و همین خطبه‌ها بود که در مجموع توانست اهداف «امام حسین (ع)» و مظلومیت «سیدالشهدا (ع)» را به گوش مردم برساند.

*** حضرت «زینب کبری(س)» بانوی انقلابگر

هاشمی به رویکرد حضرت «زینب کبری(س)» در قبال قیام عاشورا اشاره و ابراز کرد: «حضرت زینب کبری (س)» توانستند رویکرد ارزنده «امام حسین (ع)» را بعد از قیام عاشورا عرضه کنند، خصوصا در زمانی که در مجلس عبیدالله حضور داشتند توانستند علاوه بر دفاع از «اهل بیت (ع)» با جمله «هیچ ندیدم جز زیبایی» پاسخی دندان شکن به ابن زیاد بدهند و در عین حال پیام ارزنده قیام عاشورا را به جامعه بشری مخابره کنند، این پیام گویای بسیاری از حقایق بود ایشان به راستی دختر «امیرالمومنین (ع)» بودند و در مجلس یزید نیز انقلابی بزرگ بر پا کردند.

وی حضرت «زینب کبری(س)» را از نگاه «ائمه معصومین (ع)» مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: حضرت «علی (ع)» در توصیف کمالات حضرت «زینب کبری(س)» فرموده‌اند: حضرت «زینب کبری(س)» از شاخه‌های درخت نبوت و از خاندان هاشمی است. جدش «رسول اکرم (ص)» و مادرش «صدیقه کبری (س)» و برادرانش «امام حسن (ع)» و «امام حسین (ع)» هستند.

***سبک زندگی حضرت «زینب کبری(س)»

این کارشناس علوم قرآنی عملکرد موثر حضرت «زینب کبری(س)» به عنوان پیام رسان واقعه کربلا را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: حضرت «زینب کبری(س)» پیام رسان واقعه کربلا بودند و توانستند تداوم بخش راه «امام حسین (ع)» شناخته شوند، به جرأت می‌توان گفت حضرت «زینب کبری(س)» اگر نبودند و اگر اقدامات کوبنده حضرت «زینب کبری(س)» وجود نداشت، واقعه کربلا در حادثه روز عاشورا محو و دفن می‌شد و انعکاسی در سطح تاریخ و سرنوشت ملت‌ها پیدا نمی‌کرد. از این حیث حضرت «زینب کبری(س)» نقشی بسیار مهم در ارتباط با سعادت و هدایت جامعه اسلامی ایفا فرموده اند.

هاشمی پیرامون نقش حضرت «زینب کبری(س)» در برهه های سخت افزود: پس از واقعه عاشورا نقش حضرت «زینب کبری(س)» به خوبی نمایان شد، ایشان پیام قیام برادر بزرگوار و یاران گرامی ایشان را به گونه‌ای تاثیرگذار در جامعه بیان کردند به عبارتی می‌توان گفت حضرت «زینب کبری(س)» حقایق را به گوش همگان حتی آیندگان رساندند، این حضرت «زینب کبری(س)» بودند که حماسه «سیدالشهدا (ع)» را زنده نگه داشته و برای ابلاغ آن به جامعه بشری مقتدرانه وارده عرصه شدند.

*** حضرت «زینب کبری(س)» یک مدیر بحران نمونه

وی به سبک زندگی و مدیرت بحران حضرت «زینب کبری(س)» اشاره و بیان کرد: حضرت «زینب کبری(س)» یک مدیر اصلح بود، او توانسته پس از شهادت «امام حسین(ع)» همانند مدیری ولایتمدار علاوه بر حرمت و احترام «امام سجاد(ع)» به خوبی ایفای نقش کند و مدیریت بحران را به بهترین روش در پی بگیرد البته ایمان و خودسازی و آموزش و پرورش زیر دستان افرادی همانند «امیر المومنین(ع)» و حضرت «فاطمه زهرا(س)» ایشان را مدیری توانمند کرده بود.

هاشمی لزوم الگوپذیری زنان جامعه امروز از «زینب کبری(س)» را مطرح و خاطرنشان کرد: زنان جامعه امروزی نیاز به الگویی جامع و کامل دارند تا از او درس بگیرند و چه کسی به جز حضرت «زینب کبری(س)» بعد از حضرت «فاطمه زهرا(س)» می‌تواند شایسته چنین مقامی باشد. اگر روزی را به عنوان روز پرستار نامیدند بر گرفته از صبر و استقامت این بانوی بزرگوار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی حضرت زینب کبری س

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی حضرت زینب کبری س کارشناس علوم قیام عاشورا زینب کبری س بدین ترتیب فاطمه زهرا سبک زندگی امام سجاد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره