Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 رئیس سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‌های کشور گفت: بانک جامعی از اوراق مشارکت پرداختی به شهرداری‌ها ایجاد شده و فرآیند تخصیص اوراق مشارکت و دریافت مدارک لازم از شهرداری‌ها در سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،‌ مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‌های کشور  با اشاره به راه‌اندازی سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور توضیح داد: بخش زیادی از زمان دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، استانداری‌ها و نهادهای حاکمیتی به تجمیع اطلاعات و گزارش دهی می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دسترسی به اطلاعات به روز و قابل استناد بسیار زمان‌بر بوده و کمتر فرصتی برای تحلیل اطلاعات باقی می‌ماند.

او با بیان اینکه آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی (مصوبه شورای عالی اداری) به صراحت درباره لزوم الکترونیکی کردن خدمات دولتی اشاره کرده است، گفت: از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات غیرضروری، اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات در خدمات مختلف سطح کشور را بیش از پیش نشان داده است.

آنطور که معاون وزیر کشور گفته است؛ شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها، شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه مدیریت شهری، ایجاد بانک اطلاعات تسهیلات بانکی پرداختی به شهرداری‌ها در سنوات مختلف، ایجاد بانک اطلاعات اوراق مشارکت منتشر شده توسط شهرداری‌ها به تفکیک هر سال، ایجاد ارتباط فی‌مابین سرمایه‌گذاران و پروژه‌های شهرداری، تجمیع مشخصات شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و تجمیع قوانین مرتبط با سرمایه‌گذاری و تسهیلات شهرداری‌ها از اهداف کلان راه‌اندازی سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور است.

جمالی‌نژاد به زیرسیستم‌های این سامانه اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی شهرداری‌ها یکی از زیر سیستم‌ها است به طوری که هر شهرداری در این سامانه میزان تسهیلات دریافتی از سازمان شهرداری‌ها (از سال ۱۳۹۰ تاکنون) را مشاهده می‌کند. همچنین تعداد وام، حجم مالی آن‌ها، عنوان پروژه‌ها و باقیمانده وام قابل پرداخت، از دیگر امکانات سامانه است. استانداری‌ها نیز به‌طور جامع کل وام‌های پرداختی به شهرداری‌های استان خود را مشاهده می‌کند و در آینده نزدیک فرآیند درخواست شهرداری‌ها برای دریافت وام و تحویل مدارک از شهرداری‌ها از طریق سامانه صورت خواهد گرفت.

او اوراق مشارکت شهرداری‌ها را دومین زیر سیستم این سامانه عنوان کرد و توضیح داد: بانک جامعی از اوراق مشارکت پرداختی به شهرداری‌ها ایجاد شده و فرآیند تخصیص اوراق مشارکت و دریافت مدارک لازم از شهرداری‌ها نیز در سامانه پیش‌بینی‌شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها دو زیر سیستم دیگر سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری است که درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در سامانه ثبت و در بازه‌های زمانی مختلف امکان رصد وضعیت پیشرفت پروژه‌های شهرداری‌ها فراهم می‌شود و در زیرسیستم فرصت‌ها، مشخصات فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در این سامانه قابل ثبت است. در زمینه سرمایه‌گذاران حوزه شهری هم با شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه شهری کشور، ارتباط میان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها با سرمایه‌گذاران از طریق سامانه فراهم می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور investcity. ir در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهرداری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طراحی و راه اندازی شده است هدف سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری انجام الکترونیکی مراحل پرداخت وام به شهرداری‌ها و اوراق مشارکت عنوان شده است. همچنین تجمیع اطلاعات سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری به عموم سرمایه گذاران کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سامانه تسهیلات و سرمایه گذاری شهرداری های کشور سرمایه گذاری شهرداری ها پرداختی به شهرداری ها سازمان شهرداری ها سرمایه گذاران شهرداری ها اوراق مشارکت شهرداری ها پروژه ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم) نام خلیج فارس در نقشه های سنگی ۲۰۰۰ ساله رم (فیلم) پوتین هم از واژه خلیج فارس استفاده کرد

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲