Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌هایی است که کمترین تعداد پرستار را نسبت به تخت دارد؛ گفت: در مدت شیوع کرونا ۲۲۹ پرستار، ۱۲۴ کمک پرستار و ۶۵ نیروی خدماتی به مجموعه بیمارستان‌ها افزوده شد تا کمبودها رفع شود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه که امروز (۲۹ آذرماه) به مناسبت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کار در شرایط کرونا و دوری از خانواده برای پرستاران به ویژه پرستارانی که مادر هستند، بسیار سخت است اما خوشبختانه در جامعه پزشکی و حوزه سلامت، نسبت به بسیاری از دستگاه‌های دیگر روسفید هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: درب بسیاری از دستگاه‌های دیگر در شرایط اوج بحران بسته است و پناهگاه مردم نیستند اما همکاران حوزه سلامت در این امتحان الهی سربلند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر در زمان جنگ توفیق حضور در جبهه را نداشتیم، اکنون جنگ نابرابری داریم و باید از سلامت مردم دفاع کنیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در بازه زمانی تیرماه و مردادماه که تعداد بیماران کاهش یافته بود، فرصت بازسازی داشتیم. در دوران شیوع کرونا ۱۵۷ تخت ICU به تخت‌های بیمارستان‌ها اضافه کردیم که این کار به ترمیم کادر پرستاری نیاز داشت در نتیجه در این بازه با برگزاری کلاسی‌های آموزشی توسط دفتر پرستاری دانشگاه با همکاری معاونت درمان، تعداد پرستاران ICU را یک و نیم برابر برابر کردیم.

وی افزود: با روش‌های مختلف تمام تلاش‌مان را برای تامین وسایل حفاظت فردی پرسنل انجام دادیم تا پرسنل کمتری درگیر شوند. در اسفندماه و فروردین‌ماه هیچ کارخانه تولید ماسکی در خوزستان وجود نداشت و بسیاری از استان‌ها اجازه خروج ماسک را از استان خود نمی‌دادند. روزانه ۳ هزار ماسک استفاده می ‌کردیم و در نهایت توانستیم ماسک را از آذربایجان شرقی وارد خوزستان کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دسترسی به ماسک در خوزستان تا حدی کم بود که اگر پرواز با تاخیر به زمین می‌نشست برای پرسنل ماسک نداشتیم اما اکنون خوزستان روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کند. البته با این وجود، تعدادی از پرسنل حین ارائه خدمت درگیر شدند.

ابول‌نژادیان با اشاره به کمبود کادر پرستاری، تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که کمترین تعداد پرستار را نسبت به تخت دارد؛ خوزستان به ازای هر یک تخت بیمارستانی، ۰.۶۸ درصد پرستار دارد. در مدت شیوع کرونا ۲۲۹ پرستار، ۱۲۴ کمک پرستار و ۶۵ نیروی خدماتی به مجموعه بیمارستان‌ها افزوده شد تا کمبودها رفع شود.

وی در خصوص مطالبات کادر پرستاری، بیان کرد: تا اسفندماه، کارانه‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا ۱۴ ماه عقب بود اما با کمک‌های وزارت بهداشت، اکنون حدود پنج ماه عقب هستیم. تا بهمن‌ماه پرداخت کارانه مانند روال قبل بود اما با شیوع کرونا درآمد همه بیمارستان‌ها کاهش یافته است؛ درآمد دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا ۵۱ درصد کاهش یافته است و حوزه بهداشت نیز صرفا خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۷ درصد درآمد بیمارستان، صرف کارانه پرسنل می‌شود. با کاهش درآمدها به تبع کارانه پرسنل نیز کاهش می‌یابد اما با روش‌های مختلف سعی شده به صورت پاداش، این کمبودها جبران شود. وزارت بهداشت در دو مرحله پاداش‌هایی در نظر گرفت که امیدواریم دومین پاداش را در هفته جاری پرداخت کنیم تا کسری کارانه جبران شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: البته نمی‌توانیم برای این کار پرسنل، ارزش مادی قرار دهیم؛ این افراد با خدا معامله کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا پرستار رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابول نژادیان بیمارستان ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان