Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:42:08 GMT

بایدن برای اقتصاد ایران معجزه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۹۱۲

بایدن برای اقتصاد ایران معجزه می‌کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباس آرگون، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که نباید آن را فراموش کرد، نگاه کلان دولت‌ها در آمریکا به ایران و رابطه با جمهوری اسلامی ایران است. امروز دیگر تردیدی نداریم که راهبرد کلان در کاخ سفید درباره ایران تغییری نمی‌کند. شاید با جابجایی دولت‌ها برخی سیاست‌های اجرایی تغییر کنند اما در نگاه کلان تفاوت چندانی میان ترامپ و بایدن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، همانطور که در دوره اوباما نیز سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، در دوره بایدن نیز نمی‌توان انتظار داشت معجزه‌ای برای ایران و اقتصاد کشور رخ دهد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه در صورت فراهم بودن مقدمات لازم، باید به لغو تحریم و کاهش فشارهای اقتصادی فکر کرد، گفت: در این تردیدی وجود ندارد که اگر تحریم‌ها بروند، اقتصاد ایران نفس تازه‌ای خواهد کشید و بخشی از فشارهای اقتصادی که به روی مردم و فعالان اقتصادی قرار دارد برداشته خواهد شد و این امر قطعا مثبت است اما آنچه را که نباید فراموش کرد مشکلات داخلی اقتصاد است که لزوما ارتباطی به تحریم ندارند.

آرگون ادامه داد: اینکه ما فضای کسب و کار را نامناسب کرده‌ایم، فشار بر تولید را بالا برده‌ایم، با سیاست‌های غلط فضای رانت و فساد را ایجاد کرده‌ایم و در موضوعاتی مانند تورم، چنین نتایجی ایجاد کرده ایم، قطعا مقصرش تحریم‌ها نیستند و اگر برای آنها راه حلی پیدا نکنید، قطعا، در آینده مشکلات حتی با وجود لغو تحریم‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران به یک راهبرد طولانی مدت نیاز دارد، گفت: دلیل اینکه در دوره‌های گذشته به راحتی ما را تحریم کرده‌اند، دور افتادن ایران از اقتصاد جهانی و تبدیل شدن به یک جزیره مستقل است. ما باید منافع دیگر کشورها و شرکت‌های جهانی را به منافع خودمان گره بزنیم تا اگر روزی دولتی خواست ایران را تحریم کند، تحت تاثیر همین منافع امکان آن را پیدا نکند. به این ترتیب اگر می‌خواهیم با لغو تحریم‌ها، روزهای خوشی را تجربه کنیم، از بین بردن مشکلات و دغدغه‌های داخلی بیشترین اهمیت را دارند.

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا کار خود را از ابتدای بهمن امسال در کاخ سفید آغاز خواهد کرد. او وعده داده که با بازگشت به برجام و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را کاهش می‌دهد.

ایران نیز اعلام کرده در صورتی که طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز امادگی دارد که به این توافق بازگردد.

ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از اردیبهشت ١٣٩٧،  اعلام کرد که از برجام خارج شده و تحریم‌های جدیدی را علیه اقتصاد ایران به اجرا در می‌آورد.

پربیننده ترین با آزادسازی صادرات فولاد، چه اتفاقی افتاد؟ ماجرای ۱۹هزار کارتن خواب صادرکننده چیست؟ رییس کل بانک مرکزی دعوت وزیر صمت را پاسخ گفت/ هماهنگی‌های بیشتر در سیاست‌های ارزی و تجاری قیمت مرغ در شب یلدا چند؟ بازار تهران در آستانه شب یلدا +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایران اقتصاد کشور کاخ سفید کسب و کار جو بایدن عباس آرگون تحریم آمریکا علیه ایران تحریم های آمریکا اقتصاد ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی عبداللهی شاعر و پژوهشگر در استقبال از غزل دلنشین مقام معظم رهبری حفظه الله که بیتی از آن را در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی خواندند، شعر جدیدی سروده است.

در این شعر آمده است؛

تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

**

همیشه اهل ولا باش، از بلا مگریز
بنوش جام بلا را از ابتلاء مگریز

شهید باش و شهیدانه در دل میدان
به روز واقعه‌ی سرخ از قضا مگریز

عصای معجزه بردار و در میانه ی نیل
بپیچ در دل طوفان از اژدها مگریز

چقدر علقمه امروز در مقابل توست؟!
علم به دوش بگیر و به انزوا مگریز

صدای العطش کودکان غزه کنون
به گوش می‌رسد ای دوست، از صدا مگریز

به هوش باش امان نامه را امان ندهی
میان معرکه از بیم فتنه‌ها مگریز

بخوان که لشکر شیطان سقوط خواهد کرد
مبند دل به شیاطین به ناکجا مگریز

قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
بیا و یکدم در اثبات مدعا مگریز

نماز در وسط صحن قدس شیرین است
در اقتدای شهیدان بزن صلا مگریز

ظفر از آنِ خداوند حیّ سبحان است
ز کدخدا مهراس از خدا خدا مگریز

چه خوب گفت امینِ قُلوبِ مَنْ والاه
"به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز"

یقین که خَیرُالعمل با ولایت عشق است
از آستانه‌ی اولاد مرتضی مگریز

فرار کن به سوی کشتی نجات حسین
به روز حادثه از سمت کربلا مگریز

به پرچمی که بر آن حک شده ست نصرُالله
سوار می‌رسد از راه، بی هوا مگریز

کد خبر 6088981 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات