Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم تشکیل هیئت اندیشه‌ورز حوزه و دانشگاه به‌عنوان یک ضرورت تأکید کرد و گفت: وحدت به‌عنوان یکی از پایه‌های دین اسلام باید موردتوجه بیشتر باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورز ویژه اساتید حوزه و دانشگاه باید به‌طور مستمر و با جدیت تشکیل شود؛ چراکه با تشکیل این جلسات، برکات و نتایج فراوانی جهت اسلامی سازی حوزه و دانشگاه و فضای آزاداندیشی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی با اشاره به مبنا و محور دین اسلام بیان کرد: اسلام بر دو پایه توحید و وحدت بنا شده است. در همه ادیان الهی نیز اسلام دین وحدت معرفی‌شده و به همین دلیل وحدت حوزه و دانشگاه باید با جدیت و در عمل دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به لزوم وحدت در همه ابعاد جامعه اشاره کرد و گفت: درصورتی‌که وحدت از دین ما حذف شود، دیگر اسلام به‌طور کامل وجود ندارد و دین ناقص می‌ماند؛ چراکه وحدت سبب پیشرفت و تعالی یک جامعه و زمینه‌ساز اجرای دستورات خداوند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: تشکل حوزه و دانشگاه در استان ایجاد شودوحدت "حوزه و دانشگاه" از نگاه امام خامنه اینماینده ولی‌فقیه در کردستان: علم ‌پیونددهنده حوزه و دانشگاه است/فرموده پیامبر(ص) در علم‌آموزی مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه سمنان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با لزوم وحدت در جامعه نیز تأکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه تلاش کنند تا فرمایشات رهبر انقلاب و امام راحل جهت ایجاد وحدت هرچه بیشتر این دو مرکز علمی را با جدیت و در عمل دنبال کنند و به ندای ولی‌فقیه، از نخستین لبیک‌گویان باشند.

شاهچراغی با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری (س) نیز خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار، دانشمند بدون معلم معرفی‌شده است. به همین خاطر جا دارد تا همه و به‌ویژه پرستاران از مکتب ایشان الگو بگیرند و والدین کودکان و نوجوانان بکوشند تا فرزندان خود را با سیره و اخلاق آن حضرت آشنا کنند.

در این نشست، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز گفت: اکنون دشمنان ما منتظرند تا پیاده‌نظام خود را از کانون خانواده تأمین کنند. این جنگ نرم دشمنان ماست که لازمه موفقیت در آن هشیاری و اقدام به‌موقع است.

حسینی دیباجی به نقشه‌های دشمنان درزمینهٔ از بین بردن وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره و بیان کرد: با وحدت عملی و هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو مرکز اساسی و مهم درزمینهٔ تولید عام و پرورش نسل آینده این توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/363/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حوزه و دانشگاه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز افزود: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود.

وی بابیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید حوزه خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان باشعور و آگاهی تربیت کنند.

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: باید احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه نیز تسری پیدا کند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است.

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی و دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و این بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: معلم و استاد همواره باید مورد تکریم قرار گیرند و انتظارشان از جامعه و نظام آموزشی، ادب و حسن خلق است.

وی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی باید طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند و معلمان و اساتید اهمیت این نامگذاری را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

کد خبر 6095206

دیگر خبرها

  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان