Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارندگی شدید ۲ روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ فصلی کوپال و نهر نصران در بخش غیزانیه اهواز شده است. بر اثر این سیلاب بخش‌هایی از ۲ جاده روستایی دچار آبگرفتگی شد و جاده ارتباطی روستاهای ابوصلبیخات، عنایه، سلمانه، منیثر و خیط الرمله همچنان زیر آب است. همچنین بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی روستاهای این بخش نیز دچار خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار غیزانیه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، آبگرفتگی قسمتی از جاده روستای ابوصلبیخات را تایید کرد و گفت: عملیات تخلیه آب از این جاده در حال انجام است و پیش بینی می‌شود سه تا چهار ساعت آینده این آب تخلیه شود.

رسول ساکی افزود: روز جمعه ۲۸ آذر نیز ۲ جاده روستایی این بخش دچار آبگرفتگی شده بود که یکی از آنها به طور کلی برطرف شده است.

وی مسدود شدن جاده‌های روستایی بر اثر آبگرفتگی را رد کرد و گفت: جریان آب به اندازه‌ای نبوده که باعث مسدود شدن مسیر روستاها شود.

ساکی با بیان اینکه در زمان بارندگی به صورت طبیعی انهار و رودخانه‌های فصلی در بخش غیزانیه پرآب می‌شود، اضافه کرد: هیچکدام از منازل روستایی دچار آبگرفتگی نشده و جاری شدن آب در نهر نصران که از میان روستای ابوصلبیخات می‌گذرد باعث شده آب تا نزدیکی خانه‌هایی که در اطراف نهر هستند پیشروی کند.

خسارت به زمین‌های کشاورزی

رییس شورای اسلامی روستای "ابوصلبیخات" در بخش غیزانیه اهواز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طغیان رودخانه فصلی "کوپال" و نهر "نصران"» در این بخش باعث آبگرفتگی جاده و مزارع روستاهای ابوصلبیخات، عنایه و دهلایه شده است.

جاسم رحمی افزود: از روز جمعه، سیلاب دور تا دور روستاها را گرفته و جمع شب آب وارد تعدادی از خانه‌های روستای ابوصلبیخات شد که اکنون آب از خانه‌ها تخلیه شده است.

وی اضافه کرد: جاده این روستا به دلیل جاری شدن این سیلاب از روز جمعه دچار آبگرفتگی شدید که هنوز ادامه دارد، به همین دلیل امکان تردد از جاده وجود ندارد.

رحمی ادامه داد: زمین‌های زراعی روستاها نیز در اثر این آبگرفتگی دچار خسارت شده است.

وی همچنین با اشاره به عملیات ساخت سیل‌بند در اطراف روستاها، گفت: از مدتی پیش درخواست ماشین‌آلات برای ساخت سیل‌بند کرده بودیم اما اختصاص داده نشد؛ یک دستگاه ماشین سنگین از جمعه شب برای ساخت سیل‌بند به این روستا داده شده که هم اکنون در حال سیل‌بندسازی در اطراف روستا هستیم.

رحمی در ادامه خواستار ساخت سیل‌بند در اطراف روستاهایی شد که آبگرفتگی در بارندگی‌ها آنها را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، بخش غیزانیه از توابع اهواز و در شرق این شهرستان قرار دارد. این بخش که محروم‌ترین روستاهای خوزستان را در خود جای داده، از مهم‌ترین مراکز تولید نفت خوزستان و محل استقرار بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی اعم از شرکت نفت و گاز کارون و شرکت نفت و گاز مارون است.

بارندگی ۹ آذر امسال نیز موجب طغیان رودخانه کوپال ، و آبگرفتگی برخی روستاهای این بخش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارندگی غیزانیه در روز ۲۸ آذر را ۴۳ میلیمتر گزارش کرده است.

برچسب‌ها سیل خوزستان استانداری خوزستان غیزانیه خوزستان سیل اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل خوزستان استانداری خوزستان غیزانیه خوزستان سیل اهواز سیل خوزستان استانداری خوزستان غیزانیه خوزستان سیل اهواز اخبار کنکور بخش غیزانیه دچار آبگرفتگی ساخت سیل بند جاده روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،آخوندی با اشاره به اینکه محور خوسف _ قلعه زری به دلیل بارندگی دچار آبگرفتگی شدید و از بین رفتن حاشیه محور شده است گفت: رانندگان از تردد در این محور خودداری کنند.

وی افزود:آبگرفتگی منازل روستایی، تخریب محور‌های عشایری و روستایی و آسیب به قنوات در بسیاری از شهرستان‌های استان رخ داده و امدادرسانی به برخی روستا‌ها به دلیل انسداد مسیر دسترسی، تافروکش کردن سیلاب ممکن نیست.

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها
  • سقوط درختان و آبگرفتگی معابر در اهواز
  • آبگرفتگی شدید در اهواز
  • آبگرفتگی معابر در اهواز
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است