Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@19:15:20 GMT

دپوی ۹۲هزار دستگاه خودروی ناقص

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۳۰۷۹

دپوی ۹۲هزار دستگاه خودروی ناقص

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از ابتدای امسال تا 23 آذرماه ایران خودرو و سایپا 653 هزار و 930 دستگاه خودرو تولید کرده اند و میزان تحویل خودرو توسط این دو گروه خودروساز 565 هزار و 511 دستگاه بوده است که 456 هزار و 399 دستگاه مربوط به تحویل تعهدات معوق بوده و 67 هزار و 326 دستگاه نیز مربوط به تحویل تعهدات جاری خودروسازان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال طی این مدت 119 هزار و 405 دستگاه خودرو بابت فروش فوری به مشتریان تحویل داده شده است. همچنین 10 هزار و 447 دستگاه خودروی تجاری در پارکینگ فروش خودروسازان موجود بوده که کل آن به گروه سایپا تعلق دارد.

در مورد تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو و سایپا نیز باید به عدد 92 هزار و 49 دستگاه اشاره کنیم که 51 هزار و 303 دستگاه متعلق به ایران خودرو و 40 هزار و 746 دستگاه متعلق به سایپا است.برای عدم تحویل خودروهای تکمیل شده به مشتریان دلایلی مانند مشکل پلاک گذاری مطرح می شود اما سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده تا دلیل اصلی آن مشخص شود. 

به این ترتیب مشاهده می‌شود تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال تا 23 آذرماه کمی کمتر از تعداد خودروهای فروش فوری این دو خودروساز بوده است و در عین حال، تعداد خودروهای عرضه شده در طرح های فروش فوری رقم قابل توجهی نیست چرا که در جلسات وزارت صنعت مصوب شده بود هر ماه 25 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان به روش فروش فوری عرضه شود که با توجه به تعداد کم تحویل خودروهای فروش فوری، این مصوبه اجرایی نشده است. 

پربیننده ترین قیمت خودروهای ایران خودرو در پایتخت +جدول عرضه محصول جدید خودروسازی فردا آغاز شد قیمت جدید محصولات بهمن خودرو +جدول قیمت پراید امروز ۹۹/۹/۲۸ قیمت جدیدترین محصولات گروه کرمان +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو خودروسازان سازمان بازرسی کل کشور سایپا تولید خودرو دپو خودرو گروه خودروسازی سایپا تعداد خودروهای ایران خودرو دستگاه خودرو فروش فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. البته هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ است.

آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، ‌می توانند جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 849448 منبع: تسنیم برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه