Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگرها در بخش ملی اهدا می‌شد و هر روز پنج فیلمی که رأی بیشتری از مخاطب گرفته بودند، معرفی می‌شدند اما امسال با توجه به آنلاین بودن جشنواره و شرایط متفاوتی که در نمایش آثار وجود دارد، هنوز این اتفاق به صورت روزانه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قرار است در این دوره تمام فیلم‌های ایرانی در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگرها سنجیده شوند.

حامد شکیبانیا - عضو هیات مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند و معاون مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی - دراین باره به ایسنا گفت: سال گذشته هر روز فیلم برتر  را معرفی می‌کردیم چون آیین نامه را در اختیار داشتیم و آماده بود. یعنی هر فیلمی که در یک سانس بیش از ۶۰ و در کل سانس‌ها بیش از ۱۲۰ رأی داشت، در چرخه شمارش آراء و رأی‌گیری قرار می‌گرفت و این نکته مهمی بود که فیلم‌ها بیش از یک سانس نمایش داشتند اما امسال اولین تجربه اکران آنلاین است و باید به یک حداقلی برای شمارش آرا برسیم. ضمن اینکه متاسفانه در همین پروسه آنلاین برخی فراموش می‌کنند، در نظرسنجی شرکت کنند و به دلیل این موارد هنوز به رقم دقیقی برای آن حدنصاب مورد نظر نرسیده‌ایم. البته چهار پلتفرم نمایش‌دهنده فیلم‌ها هم هنوز نتیجه آراء را به ما نداده‌اند و قرار است امروز بررسی نهایی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید چند روزی از شروع این جشنواره آنلاین می‌گذشت تا بتوانیم جزئیات را بررسی کنیم، تاکید کرد: پس از این مرحله و براساس گزارشی که از پلتفرم‌ها می‌گیریم، آیین‌نامه جایزه تماشاگران توسط انجمن تهیه‌کنندگان سینما منتشر می‌شود.

به گفته وی این انجمن تلاش می‌کند با توجه به ویژگی‌های خاص این دوره از جشنواره سوءتفاهمی برای فیلمسازان در این بخش به وجود نیاید.

براساس گزارشی تاکنون فیلم مستند «کودتای ۵۳» که نمایش های داشته است، بیشترین تعداد تماشاگر را داشته است.

شکیبانیا پیش‌تر به ایسنا گفته بود: امسال به دلیل آن که جشنواره آنلاین شده و امکان تماشای فیلم با وقت بیشتری برای مخاطب فراهم است، تمام فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره در بخش‌های مسابقه ملی، ویژه، آوینی، کرونا و کارآفرینی در رأی‌گیری تماشاگران قرار دارند. پیش‌تر عملیات امتیازدهی و جمع‌آوری رأی مخاطب کار پرهزینه‌ای بود چون باید کارت چاپ می‌شد، صندوق‌های رأی تعبیه می‌شدند و نیروی انسانی هم به کار می‌گرفتیم، به همین دلیل فقط بخش ملی درنظر گرفته می‌شد، ولی امسال دیگر آن هزینه‌های جانبی وجود ندارد و هر کسی که فیلم را دید می‌تواند با یک کلیک، نظر خود را ابراز کند. بنابراین ممکن است بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم حقیقت امسال مثلا از بخش کرونا یا بخش ویژه باشد.

او اضافه کرده بود: البته جدا از این، یک امکان ویژه دیگری هم فراهم شده و بجز انتخاب بهترین اثر از نگاه تماشاگران براساس امتیازدهی در خانه جشنواره، در چهار سامانه فیلمیمو، نماوا، تیوا و هاشور هم امکان انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطب وجود دارد، منتها در آن سامانه‌ها به دلیل آنکه گزینه «لایک» کاربرد جشنواره‌ای ندارد و بدون خرید بلیت هم می‌توان فیلمی را لایک کرد، قرار براین شده که هر کدام از سامانه‌ها پرفروش‌ترین فیلم خود را معرفی کند و به آن جایزه‌ دهد.

کد خبر 573926 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران بهترین فیلم از نگاه فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس

در تنیس اوپن مادرید چهره های آشنایی دیده می شوند.

طرفداری | زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور در جریان بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید با هم ملاقات کردند.

در جریان مسابقات تنیس اوپن مادرید، رافائل نادال مقابل الکس دی مینور قرار گرفته است. این بازی که کمتر از یک ساعت از شروع آن می گذرد، تماشاگران ویژه ای دارد که در بین آن ها زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور نیز به چشم می خورند.

زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • گابریل و جلوگیری از خوشحالی سالیبا همراه با تماشاگران و هم تیمی ها در دیدار مقابل چلسی / فیلم