Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه|محمد مهدی حاتمی: بورس تهران پس از یک هفته نگران کننده که منجر به افت حدود ۶ درصدی بازدهی بازار سرمایه شد، شروع هفته را سبزرنگ به پایان رساند. این در حالی بود که پس از چند روز متوالی، امروز شاخص کل هم وزن نیز مثبت شد. در این میان، برخی کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند نباید انتظار رشد‌های شارپی در تمامی گروه‌های صنعتی حاضر در بازار سرمایه را، مشابه تابستان امسال داشته باشیم و از این پس، بازار رنگ تحلیلی بیشتری به خود خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن سو، با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ۷۷ شخصیت حقیقی و حقوقی چینی، بورس‌های جهانی شبانه روز گذشته را قرمزپوش بودند.   شاخص کل بورس امروز حدود ۳۱ هزار واحد، معادل ۲.۲۳ درصد رشد کرد و در تراز یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. بعد از چند روز نزول متوالی، شاخص کل هم وزن نیز امروز صعودی شد و ۲.۰۳ درصد رشد کرد. به این ترتیب، پس از یک هفته بد برای بورس تهران که با افت بازدهی ۶ درصدی همراه بود، به نظر می‌رسد بازار سرمایه به صعود دوباره به استقبال فصل زمستان می‌رود.   با این حال، بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه معتقدند با توجه به متغیر‌های کلانی که بر بازار سرمایه اثر می‌گذارند، انتظار رشد‌های شارپی مشابه تابستان سال جاری، اکنون وجود ندارد. به این ترتیب، در صورتی که عوامل بیرونی تازه‌ای به شکل غیرمترقبه بر بازار اثر نگذارند، می‌توان انتظار داشت دست کم در میان مدت، رشد گروه‌های مختلف در بازار با نرخ‌های متفاوتی دنبال شود.   مجموع ارزش معاملات در بازار امروز در مقایسه با میانگین میان مدت چندان بالا نبود و به حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. امروز حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در فرابورس معامله شد.   نماد‌های «فملی»، «فولاد» و «فارس» امروز بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های «شپنا»، «وپارس» و «شبندر» بیشترین تاثیر منفی را بر عملکرد شاخص کل بر جای گذاشتند. بیشترین ارزش معاملات نیز امروز به نماد‌های «شپنا»، «کاما» و «فولاد» اختصاص داشت. بیشترین حجم تقاضا نیز امروز به نماد‌های «بوعلی»، «شستا» و «غپینو» اختصاص پیدا کرد و این در حالی بود که بیشترین حجم عرضه، در نماد‌های «وسخراج»، «وسخوز» و «وسگلستا» به وقوع پیوست.   ریزش بورس‌های جهانی   به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، پس از کمی آرامش در روابط طوفانی پکن و واشنگتن، شعله اختلافات طرفین مجددا شعله ور شده است و وزارت بازرگانی آمریکا در اقدامی ناامید کننده برای معامله گران اعلام کرد ۷۷ شخصیت حقیقی و حقوقی چینی را به فهرست ممنوعیت معامات تجاری خود اضافه کرده است.   در این فهرست نام ۶۰ شرکت از جمله اس ام سی آی، بزرگ‌ترین تراشه ساز چین و شرکت اس زد تکنالجی، سازنده مشهور پهپاد به اتهام ارتباط با ارتش چین دیده می‌شود. این اقدام دولت ترامپ کار دولت بایدن را برای حصول توافق با پکن دشوار کرده و در جریان شبانه روز گذشته، موجب ریزش بورس‌های جهانی شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاخص کل بورس شاخص بورس بورس تهران پارسی خبر بازار سرمایه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار