Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امامزاده‌های استان تهران هر کدام برای ولادت حضرت زینب (س) و تکریم روز پرستار و همچنین شب یلدا اقدام به برپایی برنامه‌های مختلفی کرده‌اند؛ به طوری که هر کدام بسته‌های معیشتی و حتی سبد میوه پیش‌بینی کردند.در این بین برخی از امامزاده‌ها با برنامه‌ریزی مدون به استقبال این ایام رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آماده سازی بسته یلدایی در امامزاده صالح (ع)

توزیع بسته یلدایی به ۸۰۰ پرستار بیمارستان شهدای تجریش

امامزاده صالح (ع) در کنار تهیه و توزیع مواد غذایی و بسته معیشتی بین نیازمندان، بسته‌های میوه برای تجلیل از مقام پرستاران و همدلی آنها با بیماران کرونایی تدارک دیده است.


آماده سازی بسته یلدایی در امامزاده صالح (ع)

بر همین اساس، به گفته حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) حدود ۸۰۰ بسته یلدایی طی مراسمی به پرستاران بیمارستان شهدای تجریش تهیه و توزیع می‌شود. در این بسته‌ها به پرستاران این بیمارستان علاوه بر انار و میوه خشک و سایر تنقلات، عطر حرم و کتاب حضرت زینب (س) نیز در کنار لوح تقدیر اعطا شد.

تجلیل از پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره)

خادمان امامزاده روح الله الحسنی (ع) نیز با توجه به همزمانی شب یلدا و ولادت حضرت زینب (س)، از پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) با اهدای گل، هدیه و تبرکی از آستان امامزاده روح الله (ع) تجلیل می‌کنند. همچنین در این آستان برای ۱۰۰ نفر از کارگران فصلی که با شیوع کرونا دچار مشکل در تأمین معاش شدند، مراسمی پیش‌بینی شده است.

اهدای مزد یک روز و بسته حمایتی یلدا به ۱۰۰ کارگر نیازمند

به گفته حجت‌الاسلام حجر رسولی، مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله (ع) در روز میلاد حضرت زینب (س) مراسمی برای ۱۰۰ نفر از کارگران نیازمندان پیش‌بینی شده است که در این مراسم پس از مولودی‌خوانی، سبد میوه به ارزش حدود ۶۰۰ هزار تومان به آنها اهدا می‌شود. همچنین غذای گرم به تعداد اعضای خانواده و مزد یک روز کار آنها در قالب کارت هدیه به این افراد اعطا خواهد شد تا این روز را در کنار خانواده به شادی سپری کنند.

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در یک امامزاده

امامزاده حسن(ع) تهران نیز در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در این ایام حدود ۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان استان تهران توزیع کرد. همچنین ۳۵۰ بسته ارزاق کمک معیشتی به نیابت از شهید قاسم سلیمانی از محل اجرای نیات موقوفه مرحوم حاج محمدرضا طرشتی به همت آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون (س) بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

طبخ و توزیع غذای گرم به نیازمندان و کودکان خیابانی

امامزاده قاسم (ع) تجریش نیز در این ایام برای نیازمندان و کودکان کار غذای گرم طبخ و توزیع می‌کند تا در این هوای سرد، دل‌های نیازمندان را گرم کند. همچنین امامزاده پنج تن (ع) لویزان در حال تدارک بسته‌های معیشتی برای نیازمندان است تا بتواند در روزهای آینده این بسته‌ها را به دست نیازمندان برساند.

به گزارش فارس، امامزاده‌های شهرستان ری نیز در کنار توزیع غذای گرم بین نیازمندان، اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد کرده است؛ به طوری که ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از موقوفات به تأمین بسته معیشتی تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستار حج استان تهران مواد غذایی حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت امامزاده صالح ع امامزاده صالح بسته یلدایی بسته معیشتی حضرت زینب غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها خبر داد و گفت: تصویب این لایحه به بهبود وضعیت معیشتی پرسناران کمک خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار کرد: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس و وزارت بهداشت در صدد این هستند که شرایط محیط کار را برای همه کارکنان سلامت به‌ویژه پرستاران ارتقا دهند. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده است و پس از چکش کاری از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد.

معیشت پرستاران بهبود می‌یابد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند سر فصل شامل سرفصل‌های معیشتی، امور رفاهی و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده که کمک خواهد کرد وضعیت معیشتی پرستاران بهبود یابد‌. همچنین خلاهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده شده و در بحث‌های رفاهی مسائلی ازجمله بهبود وضعیت اسکان پرستاران، درآمد آن‌ها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد، ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش‌بینی شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.  این لایحه در محورهای مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران تدوین شده که جزئیات دقیق‌تر همه این موارد، پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه، شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و درنتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: اجلاس معاونین و مدیران پرستاری برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به شکل دوره‌ای و در هر فصل به صورت حضوری برگزار می‌شود‌، یکی از اهداف مهم این اجلاس تغییراتی است که در تعرفه گذاری خدمات پرستاری رخ داده است.

رشد 50 درصدی ضریب ریالی خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که در آیین نامه بازتوزیع در حال انجام است رشد قابل قبولی در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری ایجاد شده است.

شبکه متخصصان پرستاری ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: در سال 1403 شبکه‌ای از متخصصان پرستاری تشکیل خواهد شد و بر اساس حوزه‌های تخصصی، گردهمایی‌های فنی ایجاد و برگزار خواهد شد. برای اولین دوره تمام همکاران سرپرستار و به ترتیب پرستارات بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه اطفال و ... گرد هم می‌آیند تا با ایجاد شبکه ملی متخصصین حوزه پرستاری ارتقای کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده به مردم را شاهد باشیم.

پرستاران؛ 30 درصد کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که نظام سلامت به لحاظ جمعیت و تعداد کارکنان دومین وزارتخانه کشور پس از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان کادر درمان در نظام سلامت در حال فعالیت هستند. در حوزه درمان در مجموع بیمارستان‌ها نزدیک به 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی