Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:10:13 GMT

افتتاح مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۳۶۶۹

افتتاح مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان

گروه استان‌ها ــ مرز رسمی "ریمدان" شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان‌وبلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش مشرق، در مراسم افتتاح این مرز، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزارت امور خارجه کشور، زبیده جلال، وزیر راه آهن پاکستان و چند تن از مقامات این کشور و همچنین تعدادی از مسئولان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مرز رسمی میرجاوه، مرز ریمدان، دومین مرز رسمی ایران و پاکستان برای تبادلات کالا و جابجایی مسافر است.

اتصال مرز ریمدان به بندر کراچی مهم و اقتصادی پاکستان ، زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا هم فراهم خواهد کرد. 

ببینید: فیلم/ مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد

محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به سیستان و بلوچستان ، همچنین طرح جامع پایانه این مرز را کلنگ زنی می‌کند.

مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در مرز ایران و پاکستان قرار دارد.

مرز ریمدان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد و از آنجایی که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر است اتباع کشور دوست و همسایه می‌توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی به شهرهای مذهبی و مناطق تفریحی و گردشگری ایران سفر کنند.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، میرجاوه در شهرستان میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق در شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری است.

شهرستان‌های ساحلی چابهار، دشتیاری و کنارک با داشتن مرز خاکی و دریایی و اتصال به آب های اقیانوسی و همجواری با کشور پاکستان و کشورهای دور و نزدیک می‌توانند ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند و علاوه بر حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت خود، هزاران نفر از مردم سایر شهرهای همجوار سیستان و بلوچستان را از مزایا و فرصت به‌دست‌آمده بهره‌مند کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی سیستان و بلوچستان شهرستان سراوان محمد اسلامی اروپا پاکستان بندر کراچی ایران سیستان و بلوچستان ایران و پاکستان بازارچه مرزی مرز ریمدان وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !

به گزارش همشهری آنلاین، پس از باران‌های سیل آسا و وقوع سیل در چابهار و گذشت بیش از دوماه از آن، بخش‌های زیادی از مناطق شهرستان‌های اطراف از جمله دشتیاری و روستاهای حومه با قطع دسترسی به راه‌ها و معضل آب گرفتگی معابر مواجه‌اند.

سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان سیل سیستان کد خبر 847425 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان طوفان باران

دیگر خبرها

  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام