Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک افسانه یونانی یک زن ثروتمند به نام «هیپارچیا» عاشق مردی نحیف و مفلس، اما صاحب اعتقاد به نام «کراتس» می‌شود. این داستان زمینه‌ساز ورود این موضوع به فیلم‌های سینمایی جهان شده است. خبرگزاری میزان _ ایسکانیوز نوشت: یکی از کلیشه‌های رایجی که در فیلمنامه‌های سینمایی به وفور مشاهده می‌شود، داستان ازدواج دختری ثروتمند با مرد فقیر و یا بالعکس است؛ مثل فیلم تحسین شده زن زیبا (Pretty Woman) به کارگردانی گری مارشال که به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۹۹۰ در سراسر دنیا تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این کلیشه سینمایی از روی افسانه‌ای تاریخی که در سال ۳۵۰ پیش از میلاد در یونان قدیم رخ داده، الگوبرداری شده است.   خانم هیپارچیا که احتمالا اولین فیلسوف زن تاریخ جهان بود، خانواده‌ای اشرافی و ثروتمند داشت. او عاشق مردی نحیف و مفلس، اما صاحب اعتقاد به نام کراتس شد. کراتس یکی از نظریه‌پردازان مکتب کلبیون بود که اعتقاد به زندگی بدوی داشته و مخالف آسایش و راحتی بودند!   هیپارچیا تمام خواستگاران ثروتمند خود را رد می‌کند و به‌رغم مخالفت خانواده، تهدید به خودکشی می‌کند تا بتواند با کراتس ازدواج کند. او بعد‌ها به سبک همسرش، فقر و ساده‌زیستی را انتخاب کرد.   البته رفتار این دو لیلی و مجنون یونانی بدآموزی‌هایی هم داشت که خوشبختانه مورد اقبال فیلمسازان کلیشه‌ای قرار نگرفته است؛ طبق فلسفه کلبی، آن‌ها همیشه رابطه جنسی خود را در ملاءعام برقرار می‌کردند! بیشتر بخوانید: چه فیلم‌هایی می‌توانند در سی و نهمین جشنواره فیلم و فجر شرکت کنند؟

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کلیشه فیلم سینمایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلیشه فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم در راه اکران

قرارداد سرگروهی «تاوان»، «نیلگون» و «قلهک» ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748850

دیگر خبرها

  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)