Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@02:51:09 GMT

پارلمان اروپا به برنامه اضطراری برگزیت رأی داد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۳۶۹۳

نمایندگان پارلمان آلمان برای جلوگیری از هرج و مرج ناشی از اجرای برگزیت بدون توافق، طرحی اضطراری را به تصویب رساندند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا، پارلمان اروپا در مورد برنامه‌های احتمالی برای برخی مناطق در صورت خروج بدون توافق انگلیس از این اتحادیه به اجماع رسید. نشریه هاندلز بلات آلمان با اشاره به این مصوبه، هدف از آن را جلوگیری از بروز هرج و مرج احتمالی در مناسبات با انگلیس ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس نمایندگان پارلمان اروپا اقداماتی اضطراری را برای برگزیت بدون توافق با انگلیس، مصوب کرده اند. روز جمعه آن‌ها قوانینی را برای ماهیگیری، شرکت‌های هواپیمایی و ترافیک هوایی و جاده‌ای تصویب کردند. در این رابطه «ایرتکس گارسیا پرز» رهبر سوسیال دموکرات‌ها گفت که بروکسل قصد دارد با این کار از خارج شدن اوضاع از کنترل جلوگیری کنید. «دیوید مک آلیستر» نماینده دموکرات مسیحی‌ها نیز تأکید کرد که اتحادیه اروپا باید برای همه سناریو‌ها آماده باشد.

پیشتر «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا پیشنهادات خود را در صورت عدم موفقیت در مذاکرات تجاری برگزیت ارائه داده است. این بسته حاوی پیشنهاد‌هایی برای حفظ برخی پرواز‌ها بین انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت ۶ ماه است. همچنین برای ادامه حمل و نقل بار و تردد اتوبوس مقررات متقابل ۶ ماهه اندیشیده شده است.

به دلیل همه گیری کرونا نمایندگان پارلمان اروپا خواستار مجوز پرواز هواپیما‌های انگلیسی در آسمان اروپا برای انتقال دارو و واکسن شدند. آن‌ها همچنین تأکید کردند که مقررات در سررسید دوره ۶ ماهه پایان می‌یابد. موضوع بحث برانگیز در این میان دسترسی ماهیگیران اتحادیه اروپا به آب‌های انگلیس و بالعکس است که طبق برنامه‌ها باید در طولانی مدت، یعنی تا پایان سال ۲۰۲۱ تنظیم شود.

نمایندگان پارلمان اروپا در پایان اولویت خود را دستیابی به توافق عنوان و با این حال تاکید کردند که این توافق نباید به هر قیمتی حاصل شود. آن‌ها می‌گویند پارلمان باید زمان کافی برای بررسی توافق داشته باشد. پارلمان اروپا در آخرین ضرب الاجل خود، روز یکشنبه را برای ارائه یک قرارداد تجاری کامل از سوی طرفین مذاکره اعلام کرده است.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۱۳۹۸) رسماً اتحادیه اروپا را پس از چهار دهه عضویت ترک خواهد کرد. این کشور تا پایان امسال تابع مقررات اتحادیه اروپاست بدون آنکه حق رأی داشته باشد. دو طرف در ۱۰ ماه گذشته تلاش کردند تا برای دوران پسابرگزیت به یک توافق تجارت آزاد دست یابند، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس جمعه گذشته در اظهار نظری احتمال برگزیت بی‌توافق را زیاد توصیف و تصریح کرد که آینده روابط دو طرف مشابه معیار‌های رابطه اتحادیه با استرالیا خواهد بود. این در حالیست که استرالیا توافقنامه تجارت آزاد جامع با اتحادیه اروپا ندارد و بخش زیادی از مبادلات تجاری بین اتحادیه اروپا و استرالیا بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی انجام می‌شود. برچسب ها: برگزیت ، پارلمان اروپا ، اتحادیه اروپا ، انگلیس ، بوریس جانسون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برگزیت پارلمان اروپا اتحادیه اروپا انگلیس بوریس جانسون نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

کد خبر 6090022 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات