Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@08:58:31 GMT

حمایت ویژه از افزایش ساخت داخل تولید

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۴۰۶۳

حمایت ویژه از افزایش ساخت داخل تولید

رویداد۲۴ علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، افزود: ایران خودرو سهم ۵۴ درصدی در بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده است، این شرکت با پیشینه‌ای ۶۰ ساله شرکتی نامدار در منطقه است.
وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت صمت در خصوص ایران خودرو در چند ماه گذشته اضافه کرد: رفع تعهدات خودرویی به مشتریان و کاهش هزینه‌های سربار را در این گروه صنعتی دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: فضای کشور باید به سمتی برود که همه خودروسازان نسبت به افزایش تولید خود مبادرت ورزند.
وی انجام اصلاحات ساختاری در صنعت خودرو برای داشتن یک خودروسازی موفق را ضروری دانست و گفت: با ایجاد بازار رقابتی، خودرو‌های با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم خواهد رسید.
رزم حسینی همچنین بیان کرد: دلالانی که از فضای به وجود آمده استفاده کردند و قیمت‌های کاذب در بازار به وجود آورده‌اند، با افزایش تولید خودرو و متعاقب آن متعادل شدن قیمت‌ها، حتما متضرر خواهند شد.
وی با بیان این‌که به دنبال اصلاح صنعت خودرو هستیم، گفت: این اتفاق گام به گام و مرحله به مرحله باید اتفاق بیفتد تا با ایجاد بازار رقابتی خودروی با کیفیت به‌دست مردم برسد.
وزیر صمت، با بیان این‌که تصمیمات لازم برای این برنامه گرفته شده است، گفت: حدود دو ماه است که در کمیته تخصصی خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارشناسان با توجه به تجربه چهل ساله در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته شده است.
رزم حسینی با تاکید بر ساخت داخل گفت: یقینا به خودروسازان و شرکت‌هایی که در جهت خودکفایی، قطع وابستگی و تکیه بر ساخت داخل با استفاده از توان داخلی گام بردارند باید امتیاز‌های ویژه‌ای داده شود.
وی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد که با اصلاح صنعت خودرو، حمایت از توان بخش خصوصی توانمند و ایجاد بازار رقابتی خودرو‌هایی باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم عزیز کشورمان برسد.
فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در جمع خبرنگاران گفت: حضور وزیر صمت دلگرمی خوبی برای کارگران و مجموعه ایران خودرو است. طبق دستور وزیر محترم، افزایش ۳۰ درصدی تولید در آذرماه را در دستور کار قرار داده و فعالیت‌های مربوط به تجاری سازی محصولات را نیز تسریع بخشیده ایم. در پایان آذرماه و سه ماه زودتر، از کل تولیدی که در سال ۹۸ داشته ایم عبور خواهیم کرد.
وی با اشاره به تاکید وزیر محترم مبنی بر توسعه محصولات، از آغاز تولید انبوه خودروی تارا تا پایان سال خبر داد و گفت: در ارتقای محصولات فعلی نیز، شش محصول را ارتقا داده‌ایم، دناپلاس اتوماتیک، سورن پلاس، راناپلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش سرعته، ۲۰۷ با سقف پانوراما و فرمان برقی از جمله آن است.
مقیمی تصریح کرد: طبق هدفگذاری وزیر محترم، با بهبود خودرو‌های جاری، عرضه سالانه یک محصول جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: طراحی و مهندسی خودروی دیگری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که وارد فاز عملیاتی خواهیم شد و در سال ۱۴۰۰ این محصول جدید را وارد بازار خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از انعقاد قرارداد‌های تامین قطعات تارا به میزان ۹۲ درصد با قطعه سازان داخلی خبر داد و گفت: به این ترتیب تارا با سطح داخلی سازی بالایی وارد بازار خواهد شد.
گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت از سالن‌های تولید ایران خودرو در پرس، بدنه سازی، سالن تولید بدنه تارا، موتورسازی و مرکز تحقیقات بازدید کرد. رزم‌حسینی از خودرو‌های سنگین؛ کامیون و اتوبوس در محوطه ایران خودرو نیز بازدید به عمل آورد. وی با حضور بر مزار شهید گمنام در سایت مرکزی ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام و با قرائت فاتحه و نثار گل با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاقی دوباره کرد. منبع: ایکوپرس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ایران خودرو ، اخبار ایران خودرو سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایران خودرو اخبار ایران خودرو ایران خودرو گروه صنعتی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرنگار مهر، آمار تولید و نیاز بازار سبب می‌شود تا محصولات مورد نیاز به ویژه در صنایع غذایی دچار کم‌بود و پیش‌بود نباشد. کم‌بود سبب افزایش قیمت و زیان مصرف کننده و پیش‌بود موجب کاهش قیمت و ضرر کشاورز می‌شود.

کشاورزان به دلیل عدم برنامه ریزی از سوی نهاد متولی، بر اساس تجربه و رخدادهای کوتاه مدت محصولی را برای کشت انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال اگر سال گذشته تولید پیاز با حجم بالا بود و بازار با کم‌بود سیب زمینی رو به رو شد امسال کشاورزان حجم زیادی سیب زمینی کاشتند.

قیمت سبزی و صیفی جات از اواخر فروردین سال جاری روند افزایشی داشت و این امر به ویژه در بازار پیاز و گوجه فرنگی محسوس‌تر بود. در این باره رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزایش قیمت‌ها را مربوط به نرخ محصولات از سوی بارفروشان اعلام کرد و گفت، تعیین قیمت در بازار بارفروشان بر اساس عرضه و تقاضا بوده که نوعی هرج و مرج به وجود آورده است.

در حوزه تأمین بازار گوجه فرنگی مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: دو پروژه مهم در استان‌های نیمه شمالی و جنوبی کشور برای تأمین گوجه‌فرنگی مورد نیاز در فصل پاییز پیگیری می‌شود.

حسین اصغری عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تأمین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به این دو پروژه از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی تاکید کرد و گفت: برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که در حال حاضر هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت کنترل شود ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هر چند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم وجود دارد.

اصغری توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر عنوان کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند. ‌

کد خبر 6092417 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد