Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:30:29 GMT

فرهنگ های استفاده از قطار را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۴۲۱۷

فرهنگ های استفاده از قطار را بشناسید

رپورتاژ تبلیغی / قطار در ابتدای کار محدودیت های بسیار زیادی برای خدمت رسانی به مسافران داشت. امکانات محدود قطارها در گذشته موجب خستگی و کلافگی در سفر میشد اما امروزه با توجه به روی کار آمدن شرکت های ریلی خدمات متفاوتی به مسافران عرضه می گردد.

این خدمات متفاوت باعث شده تا فرهنگ های حدید به عرضه حمل و نقل وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که خرید بلیط قطار را انجام می دهند باید این فرهنگ ها را برای رفاه حال مسافران و خودشان رعایت نمایند.

امکانات و فرهنگ صحیح استفاده از آن

امکاناتی که در قطار است در سایر وسایل نقلیه کمتر دیده می شود. رستوران، سرو غذا، پیش غذا، دسر، بوفه، نوشیدنی های سرد و گرم متنوع، تخت خواب تمیز برای استراحت، کتاب، مجله، روزنامه، مایکروفر برای گرم کردن غذا، سیستم های صوتی و تصویری، توالت های فرنگی و ایرانی مخصوص هر واگن از جمله امکاناتی است که در قطارهای مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است، میزان استفاده از این امکانات در قطار بسته به قیمت بلیط قطار شما دارد.

"شاید یکی از مهمترین دلایل سفر با قطار در کنار قیمت مناسب، سرعت و امنیت بالا، وجود امکانات کافی برای سفر با این وسیله نقلیه است. همانطور که میدانید در قطارها کوپه های اختصاصی، رستوران، سرویس بهداشتی، سرویس خواب بهداشتی به همراه تخت خواب، مهمانداران و خدمه آموزش دیده، سیستم صوتی و تصویری و امکانات دیگر سفری راحت را با هزینه ای اندک رقم می زند." (منبع)

اما نکته ای بسیار حائز اهمیت، استفاده درست از این امکانات و خدمات می باشد. استفاده از وسایل نقلیه مانند قطار مستلزم اجرای فرهنگ است. بسیاری از مسافران هنگام استفاده از وسایل نقلیه فرهنگ ها و آداب خانوادگی را زیر پا گذاشته و موجب آزار و اذیت سایر همسفرانشان می شوند. ما در این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد تا سفر با قطار را لذت بخش تر از گذشته سپری نمایید.

نکات ضروری سفر با قطار

برای لذت بخش تر شدن سفر با قطار به نکات زیر توجه نمایید. این اعمال می تواند خاطره ماندگاری را برای شما و سایر همرانتان بجا بگذارد.

در جای خود بنشینید

برا هر فرد خریدار بلیط قطار جایگاه مخصوصی تعبیه شده است. در هنگام سفر در جای مخصوص خود بنشینید و برای سایر مسافران مزاحمتی بابت جا ایجاد ننماید. هنگام خرید بلیط قطار به جانمایی خود توجه داشته باشید.

مراقب بار خود باشید

مراقب بار دستی قابل حمل داخل کوپه خود باشید. امنیت این بارها به عهده خود شماست. در صورت لزوم می توانید بار مورد نظر خود را به قسمت بار قطار بسپارید و با خیالی آسوده به سفر خود بپردازید.

کودکان را از یاد نبرید

بسیاری از خانواده ها در سفر کودکان خود را به کلی فراموش کرده و به نظاره طبیعت بیرون می پردازند. کودکان وجود کنجکاو دارند با مراقبت از آنها سعی می شود اسایش سایر مسافران فراهم گردد. در صورت سفرهای خانوادگی در هنگام رزرو بلیط قطار گزینه دربست کردن کوپه را تیک دار نمایید.

دربست کردن کوپه فضای راحت و آرام را در اختیار کودکان و خانواده قرار می دهد تا با خیالی آسوده به سفر بپردازند. قیمت بلیط قطار در گزینه دربست کردن کوپه پایین تر از سایر حالات است

.

هنگام خواب ضامن تخت خواب خود را به بالا بکشید

هنگام خواب ضامن تخت خواب خود را به بالا بکشید تا از سقوط های احتمالی جلوگیری شود. با این کار امنیت را برای خود در سفر با قطار به ارمغان خواهید آورد.

استفاده از ترمز دستی در صورت لزوم

در صورت لزوم از ترمز دستی اضطراری استفاده نمایید. اگر هنگام حرکت قطار از آن به صورت بیهوده  استفاده نمایید، باید جریمه آن را پرداخت نمایید.

اولویت ها را فراموش نکنید

هنگام خروج و یا سوار شدن قطار به افراد سالمند و مسن توجه کنید و اولویت تان را به آنها اختصاص دهید.

سیگار نکسید

کشیدن سیگار در داخل کوپه موجب آزار و اذیت سایر همسران خواهد شد. از استعمال دخانیات در سفر با قطار بپرهیزید.

یادگاری ننویسید

فضای قطار برای نوشتن یادگاری نیست. فرد بعدی که با خرید بلیط قطار به مسافرت می پردازد نباید با فضایی ناهنجار رو به رو شود. با استفاده درست و مناسب از امکانات قطار فرهنگ خود را انعکاس خواهید داد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرهنگ های استفاده از قطار به مجله سایت تیک بان مراجعه نمایید. سایت تیک بان یکی از معتبر ترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار است که تمامی مسیرهای ریلی ایران را تحت پوشش قرار می دهد.

خرید بلیط قطار

اگر در ذهن خود خرید بلیط قطار را می پرورانید، ما به شما سایت های معتبر در این زمینه را توصیه می نماییم. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار در کشور به شمار می روند. اما در این بین سامانه بلیط قطار تیک بان با ارائه بلیط قطار ارزان گوی سبقت را از سایر سایت ها ربوده است.

تیک بان یکی از به روزترین و معتبرترین سامانه های فروش بلیط قطار است که انواع بلیط قطار را به مقاصد مختلف گردشگری ارائه می دهد. اگر مایلید تا از طریق این سایت بلیط خود را تهیه کنید کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رپور خرید بلیط قطار سفر با قطار تخت خواب فرهنگ ها سایت ها تیک بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس

(تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس

دیگر خبرها

  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • (تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید