Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهروز قره‌بیگی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین در مدت یاد شده ۴۰ دستگاه سونوگرافی و سی تی اسکن از طریق این گمرک وارد شده‌است.

وی بیان کرد: لوازم تولید ماسک، گوشی صداگیر و قاب ماسک، عینک ایمنی و دستکش معاینه از انواع اقلام کالاهای وارداتی برای مبارزه با ویروس کرونا از طریق گمرک بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قره‌بیگی ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه تولید ماسک جهت کمک به تولید ماسک در کشور از طریق گمرک گناوه ترخیص شده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون صادرات ماسک ممنوع شده‌است، اظهار داشت: دولت در ابتدای شیوع ویروس کرونا به لحاظ کمبود ماسک در کشور نسبت به کاهش تعرفه واردات آن به ۵ درصد اقدام کرد که پس از بهبود وضعیت تولید ماسک در کشور هم اکنون تعرفه واردات ماسک به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی اظهار داشت: گمرک بوشهر در زمینه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی وارداتی مقابله با کرونا در اسرع وقت و به صورت شبانه روزی اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها کرونا بوشهر ماسک واردات پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بوشهر ماسک واردات کرونا بوشهر ماسک واردات اخبار کنکور تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی