Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:47:07 GMT

کوبا کشور توانمند و خلاق در برابر تحریم های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۴۹۹۲

کوبا کشور توانمند و خلاق در برابر تحریم های آمریکا

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا روز شنبه خلاقیت و هوش مردم کوبا را برای مقابله با محدودیتهای روزمره تحمیل شده توسط محاصره اقتصادی، تجاری و مالی ایالات متحده مورد تحسین قرار داد.

وی در پیام توییتری خاطر نشان کرد که ویژگی های کوبایی ها به آنها امکان می دهد محاصره آمریکا را بشکنند و پیش بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری کوبا به عنوان نمونه برخی از نتایج حاصل از دانشمندان کوبایی در مبارزه با ویروس همه گیری کرونا را ذکر کرد.

خبرگزاری پرنسا لاتینا با اشاره به دستاوردهای دانشمندان کوبایی در برابر کرونا گزارش داد که ۹۰.۳ درصد از بیماران کرونایی در کوبا بهبود یافته اند و هیچ کودک و یا زن باردازی تا کنون از کرونا جان خود را از دست نداده اند.

"خوزه آنخل پورتال" وزیر بهداشت عمومی کوبا در سخنرانی خود در برابر مجمع قدرت ملی مردم در مورد بیش از ۸۰۰ کار تحقیقاتی و نوآوری و پروژه که در کوبا در طول مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است، اطلاع رسانی کرد.

تحقیقات انجام شده در کوبا شامل بیش از ۳۰ دارو از جمله ضد ویروس ها، تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد التهاب ها، واکسن های پیشگیرانه، کیت های تشخیصی و تجهیزات پزشکی است.

تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا شامل تحریم تجاری، اقتصادی و مالی است که آمریکا آن را به کوبا تحمیل کرده‌است. نخستین تحریم توسط آمریکا در مورد فروش اسلحه به کوبا در سال ۱۹۵۸، در زمان رژیم باتیستا تحمیل شد.

در سال ۱۹۶۰ دوباره (تقریباً دو سال پس از سقوط دولت باتیستا توسط انقلاب کوبا) ایالات متحده تحریم خود را علیه صادرات به کوبا اعمال کرد؛ به جز مواد غذایی و دارویی، پس از آن‌که کوبا، بدون پرداخت غرامت، پالایشگاه‌های نفتی کوبا را ملی کرد.

در حال حاضر تحریم‌ها علیه کوبا عمدتاً بر پایهٔ شش قانون مبتنی است: «قانون دادوستد با دشمن ۱۹۱۷»، «قانون کمک‌های خارجی ۱۹۶۱»، «مقررات کنترل دارایی‌های کوبا ۱۹۶۳»، «قانون دموکراسی کوبا ۱۹۹۲»، «قانون هلمز-برتون ۱۹۹۶»، و «قانون اصلاح اصلاحات تجاری و صادرات سال ۲۰۰۰».

برچسب‌ها تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد