Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:37:02 GMT

ایجاد گذر یلدا در معابر مرکزی تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۵۴۴۷

صراط:

تورج فرهادی با اعلام این خبر گفت: معبر یلدا با ریسه‌های اناری در خیابان‌های کارگر ضلع غربی پارک لاله و خیابان انقلاب اسلامی مقابل دانشگاه تهران ایجاد شده است. همچنین توسط اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۶ تهران، طرح‌های شب یلدا بر روی المان‌های حجمی در تقاطع خیابان‌های کریمخان زند، حافظ و میدان فردوسی و همچنین المان‌های انار در خیابان جهان آرا، میدان اسدآبادی و در غربی پارک لاله نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران شهردار منطقه ۶ تهران از فضاسازی محدوده مرکزی پایتخت با نقاشی دیواری با طرح شب یلدا در خیابان حضرت ولیعصر(عج)، میدان سلماس و خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و افزود: خیابان‌های انقلاب اسلامی، آزادی، ولیعصر(عج) و برخی خیابان‌های دیگر سطح منطقه با ریسه‌های نورانی و ریسه‌های پارچه‌ای آذین‌بندی شده‌اند.

وی افزود: همزمان با آخرین روز پاییز و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و به منظور ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی، کاروان نمادین یلدای مهربانی در روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۰ و نیم صبح از محل میدان فردوسی به سمت چهارراه ولیعصر، میدان انقلاب و از آنجا به سمت بلوار کشاورز و میادین ولیعصر و هفت تیر به حرکت درخواهد آمد. موسیقی، سفره‌آرایی، گل‌آرایی، اهداء پک و ... از برنامه‌های این کاروان است.

فرهادی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شب یلدا با محوریت خانواده و اقوام ایرانی و با توجه به بهبود فضای کلی جامعه اجرا می‌شود، گفت: ویژه برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات مجازی با موضوع یلدا (شامل عکاسی، قصه‌گویی مادر بزرگ و پدر بزرگ، خاطره‌نویسی، سنت‌های یلدایی اقوام ایرانی، فیلم کوتاه، حافظ‌خوانی و ... )، شاهنامه خوانی، اهدای بسته‌های یلدایی و کمک مومنانه به نیازمندان در شب یلدا و به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت، تجلیل از پرستاران بیمارستان‌های سطح منطقه ۶ از جمله بیمارستان حضرت امام خمینی (ره)، ساسان، فیروزگر، شریعتی و ... در سطح محلات شش‌گانه منطقه، به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست حافظ‌خوانی، مشاعره، شاهنامه‌خوانی، چیدمان سفره یلدا و آشنایی با آداب و رسوم شب یلدا، برگزاری مسابقات نقاشی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این جشن ملی است که طی چند شب در منطقه ۶ تهران برگزار می‌شود.

فرهادی ادامه داد: برگزاری دورهمی‌ شب یلدا در شرایط کرونایی ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزان‌مان تمام شود و حسرت نبودشان تنها به نیت لحظاتی بیشتر بودن در کنار هم، برایمان باقی بماند. پس تلاش کنیم شب یلدای امسال را دور از هم و در خانه‌های خود با تماشای برنامه‌های مفرح و شاد در نظر گرفته شده برگزار کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تورج فرهادی معابر مرکزی تهران گذر یلدا صراط شب یلدا منطقه ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، امیر احمدی با اشاره به اجرایی‌شدن طرح پارکبان در شهر بوکان اظهار کرد: این شهرداری از روزهای گذشته عملیات خط‌کشی معابر و نصب تابلوی پارکبانی به منظور تعیین محل برای پارک خودروهای شهروندان را در بیش از ۱۵ معبر اصلی و پرتردد سطح شهر آغاز کرده است.

وی افزود: این امر با هدف برقراری انضباط در پارک خودرو، عدالت در محل توقف، پارک صحیح خودرو و نیز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در معابر شهری صورت پذیرفته و با اجرای طرح پارکبانی بدنبال تحقق این اهداف هستیم.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: پس از آماده سازی کامل معابر مورد نظر به زودی آگهی و فراخوان‌های لازمه از سوی این شهرداری جهت انتخاب پیمانکار و آغاز بکار طرح پارکبانی نیز صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۳۰ نفر نیز از دیگر موارد مورد نظر در اجرای این طرح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر در خوی
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • وضعیت سیلابی خیابان‌ها و معابر شهر روانسر
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا