Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

صبح امروز، با همکاری نهادهای ذی‌ربط از برپایی جمعه‌ بازار سگ فروشان در حاشیه بزرگراه آزادگان جلوگیری شد. جمعه‌بازاری غیرقانونی که سال‌هاست به پاتوق متخلفانی تبدیل شده که انواع نژاد سگ و حتی حیواناتی چون میمون رزوس و راکون را به صورت غیرقانونی معامله می‌کنند.

به گزارش همشهری داود سرمدی، معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر که چندی پیش وعده برچیده شدن این بازار را داده بود، با اعلام این خبر گفت: با اخذ دستور قضایی از سوی دادستان شهرستان اسلامشهر و با حضور یگان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، پلیس راهور و نیروهای اجرایی بخشداری و شهرداری از شکل‌گیری بازار عرضه حیوانات جلوگیری شد و این رویه تا تعطیلی کامل این جمعه‌بازار غیرقانونی در هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از برپایی بازار سگ‌فروشان بزرگراه آزادگان، خبری امیدوارکننده است چرا که فعالیت این بازار غیرقانونی علاوه بر ایجاد هرج و مرج و تهدید جان سرنشینان خودروهایی که رانندگانشان ناگهان با یک تجمع در حاشیه بزرگراه مواجه می‌شوند، تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی به شمار می‌رفت. بازاری که بدون نظارت و تایید سازمان دامپزشکی کشور، حیواناتی با وضعیت بهداشتی نامعلوم در آن مبادله می‌شدند. چه آنکه حیواناتی چون میمون رزوس که می‌تواند ناقل بیماری‌های مشترک با انسان از جمله ایدز، هپاتیت، کزاز و انواع بیماری‌های ویروسی و انگلی و قارچ‌های پوستی باشد هم در این بازار دست به دست می‌شدند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا بازار پرنده‌فروشان که آن سوی بزرگراه آزادگان روبه‌روی بازار سگ‌فروشان اما در حوزه استان تهران به شمار می‌رود هم رنگ و بویی از اجرای قانون خواهد گرفت یا همچنان به عنوان پایگاهی برای متخلفان و غرفه‌های غیرقانونی‌شان به فعالیت ادامه خواهد داد.

متاسفانه سودجویان در سایه نبود نظارت کافی، در حومه تهران مراکزی برای توله‌کشی از سگ‌های مولد راه‌اندازی کرده‌اند. در این مراکز انواع نژادهای سگ را در جایگاه‌هایی بسیار کوچک، با شرایط تغذیه و بهداشت اسفبار نگهداری کرده و مقدمات جفت‌گیری آنها را فراهم می‌کنند. سگ‌های مادر پس از گذراندن دوره بارداری در جایگاه‌هایی که به ندرت پاکسازی می‌شود، زایمان می‌کنند. پس از یکی دو ماه، توله‌ها از این جایگاه آلوده خارج شده و سر از بازار سگ‌فروشان آزادگان در می‌آورند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سگ فروشی فرمانداری بزرگراه آزادگان بازار سگ فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در حاشیه بهره‌برداری از تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودرو‌ها باشیم.

موسوی‌پور تصریح کرد در بستر آزادگان نیز آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره‌برداری پروژه‌های شهرداری تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تاثیر بسزایی در رفت و آمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدامیک از بزرگراه‌های پایتخت نیاز به آسفالت‌ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیاز‌ها به بخش کمربندی شهر تهران بویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می‌شود که اقدامات جهت آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعا این اتفاق باید انجام شود، اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده‌ایم.

موسوی‌پور با تاکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتما باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می‌شود، گفت: قطعا با توجه به اینکه کمیته‌ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل و طرح ترافیک بررسی شود، با توجه به این مسائل قطعا طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟