Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی به شدت از موضع گیری شریک ائتلافی خود در حزب سوسیال دموکرات که با پروژه تسلیح پهپادهای ارتش مخالف است عصبانی بوده و آن را غیرمسئولانه دانسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اخیرا مناقشات درباره تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان در دولت ائتلافی این کشور بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در دولت ائتلافی آلمان بر طرح تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان تاکید دارد، اما شریک ائتلافی آن حزب سوسیال دموکرات با آن مخالفت کرده و این پروژه را فعلا متوقف کرده است.

با وجود درخواست های مکرر "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان حزب سوسیال دموکرات با مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین مدل Heron TP در ارتش مخالف است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد پروژه مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان را کاملا متوقف کند.

"فریتس فلجنترو"، سخنگوی سیاست دفاعی حزب سوسیال دمکرات پارلمان آلمان چندی پیش اعلام کرد که فراکسیون حزبش در این باره توافق کرده است که فعلا با مسلح شدن هواپیماهای بدون سرنشین آلمان موافقت نکند، بلکه علنی و آشکارا درباره آن بحث کند.

"فریتس فلجنترو" که بر خلاف هم حزبی هایش خواستار پیشبرد این پروژه است در واکنش به تصمیم رهبری این حزب از سمت خود به عنوان سخنگوی سیاست دفاعی حزبش کناره گیری کرد.

در سال 2018 تصمیم گرفته شد 5 هواپیمای بدون سرنشین مدل (Heron TP) از اسرائیل برای ارتش آلمان اجاره شود و شرکت ایرباس هم وظیفه نگهداری از این هواپیماها را بر عهده گرفته است.

این هواپیماهای بدون سرنشین بر خلاف مدل قبلی Heron 1 که در افغانستان و مالی مورد استفاده قرار می گرفت می تواند مسلح شود. طرح تسلیح این هواپیماهای بدون سرنشین در سال 2018 به دلیل اختلاف بین احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در دولت ائتلافی به تعویق افتاد.

روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان هم حالا اعلام کرده اند که فعلا نمی خواهند با این طرح تسلیحاتی موافقت کنند و همچنان موافقت با آن را نیازمند بحث های بیشتر می دانند.

به نوشته "ان تی وی" آلمان حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد بر خلاف اتحادیه احزاب متحد مسیحی پروژه تسلیح هواپبماهای بدون سرنشین را به تعویق بیاندازد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی آلمان و نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدر اعظمی آینده آلمان هم از این موضع حزبش دفاع کرده و درباره در پیش گرفتن رویکردهای غلط هشدار داد.

وی افزود: از دیدگاه من این مسئله مطرح است که ما درگیر مسائل فنی در این پروژه نشویم، بلکه مسئله مشروعیت آن را شفاف سازی کنیم.

شولتز تاکید کرد که در بحث های پیش آمده کم تر مسائل مربوط به فناوری یعنی کنترل از راه دور هواپیماهای مسلح مطرح است، بلکه بیشتر این مسئله مطرح است که چگونه این هواپیماها توسط دیگران و همچنین کشورهای دوست ما در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

"اولاف شولتز" تاکید کرد: کشتار هدفمند می تواند بحث های جدی را درباره مسائل حقوق بشری ایجاد کند. حزب سوسیال دموکرت خواستار بحث های عمومی گسترده در این باره است تا بفهمد آیا در دراز مدت می توان در این باره اجماع اجتماعی ایجاد کرد. منصفانه باید بگوییم که این اجماع تا به حال وجود نداشته است. بحث ها در این باره زمان می برد و این موضوع کم و بی اهمیتی نیست.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در گفتگویی با ان تی وی آلمان انتقاد شدیدی به این موضع حزب سوسیال دموکرات وارد کرده و با نگاهی به مسئله امنیت و حمایت از نیروهای آلمانی این موضع گیری را غیر مسئولانه دانسته است.

وی حزب سوسیال دموکرات را متهم به قرار گرفتن در حالت مبارزات انتخاباتی کرده و این را قابل انتظار دانست.

"کارن بائر" در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در قرارداد ائتلافی توافق کردیم که بعد از بحث های گسترده در این باره تصمیم گیری کنیم. کسی که حالا می گوید این بحث ها انجام نشده است دیوانه وار به دنبال بهانه می گردد.

وزیر دفاع آلمان اخیرا درباره تصمیم گیری حزب سوسیال دموکرات برای توقف این پروژه تسلیحاتی در پیامی توئیتری نوشت: این یک روزتلخ برای ارتش آلمان است. وی از تصمیم سخنگوی دفاعی حزب سوسیال دموکرات برای کناره گیری از سمتش در اعتراض به این تصمیم حزبش قدردانی کرد.

"نوربرت روتگن"، از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی هم این تصمیم حزب سوسیال دموکرات را غیر قابل درک دانسته و کناره گیری فریتس فلجنترو را یک فقدان و زیان برای پارلمان آلمان دانست.

وزیر دفاع آلمان همچمین گفته است د که با این تصمیم، فراکسیون حزب سوسیال دموکرات خطر مناقشه و دعوا با شریک ائتلافی خود را ایجاد کرده است.

آلمان: در سخت‌ترین مرحله بحران کرونا قرار داریم/ پیش‌بینی افزایش مرگ‌های کروناییتداوم صادرات بالای تسلیحات آلمان به بحران‌سازان منطقههشدار درباره پر شدن بیمارستان‌های آلمان از بیماران کرونایی

گابریلا هاینریش، معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان هم گفته است که شرایط برای عملیات پهپادها تغییر کرده و در حال حاضر اکثریت اعضای فراکسیون این حزب و احتمالا بدنه حزب موافق مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین نیستند.

هاینریش تصریح کرد: حزب سوسیال دموکرات به دنبال بهترین امکان برای حفاظت از جان سربازان است که به ماموریت‌های خطرناک خارج از کشور اعزام می‌شوند. اما این حزب خود را یک حزب صلح‌طلب می‌داند و قصد دارد درباره عواقب مسلح کردن پهپادها بیشتر بحث کند.

حزب دموکرات آزاد آلمان هم از خواست وزیر دفاع آلمان درباره مسلح کردن پهپادهای ارتش پشتیبانی کرده اما حزب سبز و چپ‌های آلمان با تسلیح پهپادها به شدت مخالفت کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان حزب سوسیال دموکرات آلمان هواپیماهای بدون سرنشین وزیر دفاع آلمان دولت ائتلافی ارتش آلمان مسلح کردن آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند

مقامات ارشد ارتش آمریکا در گفتگویی ناشناس با یک خبرگزاری از تصمیم اوکراین برای خارج کردن تانک‌های آمریکایی آبرامرز از خط مقدم نبرد با روسیه به دلیل آسیب پذیری بالای آنها در برابر پهپادهای روسی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، اوکراین تانک های آمریکایی را از خط مقدم جبهه نبرد با روسیه خارج می کند. پهپادهای روسیه استفاده موثر از این تانک ها را تقریبا برای اوکراین غیرممکن می کنند.

به گفته مقامات ارشد ارتش آمریکا که به طور ناشناس با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت کردند، اوکراین تصمیم گرفته است تانک‌های اصلی جنگی آبرامز M1A1 را فعلاً از میدان نبرد خود با روسیه دور نگه دارد. تعلیق استفاده از این تانک به دلیل افزایش تهدید پهپادهای روسی است که می توانند به سرعت تانک ها را شناسایی کرده و به آنها حمله کنند.

ایالات متحده آمریکا در ژانویه 2023 تصمیم گرفت 31 تانک آبرامز را به اوکراین بفرستد. دولت در کی‌یف ماه‌ها استدلال کرده بود که این تانک‌ها که هر کدام حدود 10 میلیون دلار هزینه دارند، برای شکستن خطوط روسیه در جنگ بسیار مهم هستند. با این حال، از آن زمان به بعد، به ویژه با استفاده از پهپادهای نظارتی روسی و هواپیماهای بدون سرنشین شکارچی قاتل، میدان جنگ به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی اوکراین در این باره به AP گفت: هیچ منطقه باز وجود ندارد که بتوان به سادگی از آن عبور کرد بدون ترس از شناسایی این تانک ها . با توجه به این واقعیت جدید، این تانک ها اکنون از خطوط مقدم خارج شده اند. ایالات متحده آمریکا قصد دارد با نیروهای اوکراینی برای تنظیم تاکتیک ها همکاری کند.

اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کندمخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند