Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگارعلی- نوسانات قیمت در حالی در بازار موبایل تداوم دارد که این بازار در آذر ماه شدیدترین نوسانات قیمتی را تجربه کرده است به طوری که گوشی سامسونگ گلکسی آ ۵۱ چندین بار طی چند هفته اخیر کانال عوض کرده و در حال حاضر نیز این تلفن همراه در حالی به اواخر ماه جاری نزدیک می شود که در مرز کانال ۹ میلیون تومانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات بیشتر در:  نوسان قیمت‌ گوشی تلفن همراه در بازار/ جدول آخرین نرخ‌ها 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی آذر ماه روند بازار موبایل کماکان افزایشی است و قیمت ها در این بازار نسبت به اواسط آذر ماه افزایش قابل توجهی یافته اند به طوری که گوشی سامسونگ گلکسی آ۵۱ در حالی امروز به قیمت ۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است که این تلفن همرا در اواسط آذر ماه ۷ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان قیمت داشته است و یا سامسونگ گلکسی آ۳۱ نیز در حالی امروز ۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قیمت خورده است که این تلفن همراه در اواسط آذر ماه ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت داشته است.

سایر مدل های سامسونگ نیز از اواسط آذر ماه تاکنون افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند به طوری که سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت از ۱۵ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان امروز به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان رسیده است و یا سامسونگ گلکسی آ۱۱ از ۴ میلیون و ۲۹ هزار تومان امروز به قیمت ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

این افزایش قیمت های اخیر بازار خودرو تنها در بین گوشی های سامسونگ اتفاق نیافتاده است بلکه انواع گوشی های سامسونگ نیز طی دو هفته اخیر افزایش قیمت چشمگیری داشته اند به طوری که آیفون ۱۱ پرومکس از ۴۱ میلیون تومان در اواسط آذر ماه امروز به قیمت ۴۵ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان رسیده است و یا آیفون اس ای با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در حالی امروز ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده است که این تلفن همرا در اواسط آذر ماه ۱۸ میلیون ۴۹۰ هزار تومان قیمت داشته است؛ انواع گوشی های شیائومی نیز از این افزایش قیمت ها در امان نمانده اند به طوری که شیائومی رد می نوت ۹ اس از ۷ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان امروز به قیمت ۷ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت روز موبایل در جدول زیر آمده است:

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1467770

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موبایل تلفن همراه تلفن گوشی هوشمند افزایش قیمت گرانی تورم هزار تومان رسیده اواسط آذر ماه هزار تومان قیمت سامسونگ گلکسی اند به طوری امروز به قیمت افزایش قیمت ۷ میلیون گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همان‌طور که می‌دانید در ایران مشتریان بسیار زیادی به‌دنبال خرید گوشی‌های سامسونگ هستند. این برند مدل‌های مختلفی را در بازه‌های قیمتی متفاوت راهی بازار کرده است؛ اما نکته مهمی که دراین‌رابطه وجود دارد، مونتاژ این گوشی‌ها است.

در واقع گوشی‌های سامسونگ در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند که این موضوع دلایل مختلف خود را دارد. مونتاژهای چین، ویتنام و هند از رایج‌ترین نمونه‌هایی هستند که در بازار ایران وجود دارند. همراه ما باشید تا در ادامه این مونتاژها را به شما توضیح دهیم.

چرا شرکت سامسونگ محصولات خود را در کشورهای مختلف تولید می‌کند؟

بگذارید در همین ابتدا پاسخ یکی از مهم‌ترین سوالات دررابطه‌با مونتاژهای گوشی سامسونگ را بدهیم. دلیل اینکه شرکت سامسونگ در کشورهای مختلف محصولات خود را تولید می‌کند، تقاضای بسیار زیادی است که برای گوشی‌های آن وجود دارند. در واقع تمامی کشورهای جهان، از اروپا تا آسیا و حتی آمریکا، به‌دنبال خرید محصولات این برند هستند.

به همین دلیل سامسونگ شعب مختلفی برای کارخانه‌های خود در دنیا راه‌اندازی کرده است. کشورهای چین، ویتنام، آلمان، هند، برزیل و اندونزی از مهم‌ترین این کشورها هستند. باید بدانید که تمامی شرکت‌های موجود در این کشورها، تنها وظیفه مونتاژ گوشی‌ها را دارند. تولید قطعات این گوشی تماماً در کره جنوبی یا همان کشور خواستگاه سامسونگ تولید می‌شود.

گوشی سامسونگ ساخت ویتنام

یکی از انواع مونتاژهایی که برای گوشی سامسونگ وجود دارد و شهرت زیادی نیز در بازار ایران دارد، گوشی‌های ساخت ویتنام هستند. در واقع اغلب گوشی‌های این شرکت در ویتنام تولید می‌شوند. دلیل این موضوع پتانسیل بالای ویتنام برای مونتاژ این گوشی و نزدیکی آن به بازارهای آسیایی است.

اگر بخواهیم ارقام دقیق را ارائه دهیم باید بگوییم که در یک سال این کشور حدود ۱۲۰ میلیون گوشی تولید می‌کند. اکثر نمونه‌های موجود در اروپا و آمریکا از ویتنام وارد شده‌اند. هزینه تولید در این کشور پایین بوده و ازنظر نرم‌افزاری تفاوتی با مدل‌های دیگر ندارد.

گوشی‌های سامسونگ ساخته شده در هند

کشور دیگری که وظیفه تولید محصولات شرکت سامسونگ را دارد، کشور هند است. هند نیز پتانسیل بالایی برای تولید گوشی‌های هوشمند داشته و می‌تواند با هزینه بسیار پایین حدود ۱۲۰ میلیون گوشی را در سال تولید کند. اکثر مدل‌های تولیدشده در این کشور برای کشورهای غرب آسیا، اروپا و آفریقا صادر می‌شوند.

شرکت سامسونگ با تأسیس کارخانه خود در هند، هزینه صادر کردن آن‌ها به کشورهای آسیایی را کاهش داده و حتی قیمت محصولات خود در هند را نیز کاهش داده است. باید گفت که مدل‌های تولیدشده در هند نیز ازنظر نرم‌افزاری محدودیت یا تفاوتی نخواهند داشت.

گوشی‌های سامسونگ ساخت چین

کشور دیگری که سامسونگ در آن شعبه داشته و محصولات خود را مونتاژ می‌کند، کشور چین است. چین یکی از قدرتمندترین کشورها ازنظر اقتصاد بوده و دلیل آن نیز نیروی کار فراوان است. هزینه تولید محصولات سامسونگ در کشور چین بسیار پایین بوده و دلیل آن هم فراوانی نیروی کار است.

اما باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تولید محصولات سامسونگ در چین کمی از ویتنام بیشتر است. به همین دلیل ممکن است قیمت محصولات تولیدشده در ویتنام ارزان‌تر از مدل‌های چینی باشد. اما ازنظر کیفیت قطعه یا نرم‌افزار تفاوتی میان این مدل‌ها وجود ندارد. در برخی از ریجن‌های تولیدشده در چین، امکانات گوشی مخصوص برای همین کشور بوده و نمی‌توان در کشور ایران از آن استفاده کرد.

آیا گوشی سامسونگ در کره جنوبی نیز ساخته می‌شود؟

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با مونتاژ محصولات سامسونگ پرسیده‌اند این است که آیا این گوشی‌ها در کشور کره جنوبی نیز تولید می‌شوند یا خیر؟ بسیاری از افراد بر این باورند که حجم عظیمی از تولید محصولات سامسونگ در کره جنوبی انجام می‌شود؛ اما هرگز این‌گونه نبوده و تنها ۱۰ درصد از محصولات این شرکت در کره تولید می‌شوند.

در واقع دلیل این موضوع تأمین بازار داخلی کره است. سامسونگ در کره جنوبی قرار گرفته و قطعات تمامی گوشی‌های خود را در همین کشور تولید می‌کند؛ اما مونتاژهای تولید شده در همین کشور بسیار کم بوده و فقط برای تأمین نیازهای کره جنوبی انجام می‌گیرد.

نحوه اطلاع از کشور ساخت گوشی

حال که به‌طور کامل با انواع مونتاژهای گوشی سامسونگ آشنایی پیدا کردیم، بهتر است نحوه فهمیدن کشور تولیدکننده گوشی را نیز پیدا کنیم. این‌گونه است که ارزش خرید و قیمت گوشی برای شما مشخص می‌شود. برای این کار باید سراغ رقم هفتم و هشتم کد IMEI گوشی خود بروید. رقم‌های زیر اطلاعات خاصی را به ما می‌دهند:

۰۵ یا ۵۰: تولید بزریل، آمریکا یا فنلاند ۰۸ یا ۸۰: آلمان یا چین ۰۱، ۱۰، ۷۰ و ۹۱: امارات یا هند ۰۳ یا ۳۰: چین یا کره جنوبی ۰۴ یا ۴۰: چین یا بریتانیا ۸۱: چین ۷۱: مالزی ۱۸: سنگاپور ۱۱: چین یا هند ۰۹: هند ۶۷: آمریکا ۴۱ و ۴۴: بریتانیا ۰۰: کارخانه اصلی کره جنوبی ۱۳: آذربایجان ۰۷ یا ۲۰: آلمان ۷۰ و ۹۱: فنلاند ۰۶ یا ۶۰: هنگ کنگ، چین، مکزیک یا فرانسه کدام مونتاژ سامسونگ برای خرید بهتر است؟

شاید این موضوع نیز برای شما سوال باشد که کدام یک از مونتاژهای گوشی سامسونگ برای خرید بهتر است؟ باید گفت که شرکت سامسونگ بر تمامی این مونتاژها نظارت داشته و از قطعات اصلی استفاده می‌کند. به همین دلیل تفاوتی در کیفیت و مونتاژ آن‌ها وجود ندارد. تنها به اندازه کمی قیمت آن‌ها متفاوت بوده و دلیل آن هم تفاوت اقتصاد و مالیات کشورهای مبدا است.

خرید انواع مونتاژ گوشی سامسونگ

اگر به‌دنبال خرید گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلف و مونتاژهای گوناگون هستید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید. دیجی‌کالا انواع مونتاژهای این گوشی را در اختیار شما قرار داده و اطلاعات دقیق دررابطه‌با شرایط ساخت آن را نیز توضیح داده است.

جمع‌بندی

سامسونگ یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است. این شرکت محصولات گوناگونی داشته و به‌دلیل تقاضای بسیار زیادی که در بازار دارد، شرکت‌های گوناگونی را در دنیا راه‌اندازی کرده است. این شرکت‌ها در هند، ویتنام، چین و حتی اروپا نیز وجود دارند.

وجود کارخانه‌های مختلف برای تولید این گوشی موجب شده تا مونتاژهای متفاوتی از آن در بازار وجود داشته باشد. مونتاژهای هند، چین و ویتنام مونتاژهای رایجی هستند که در ایران نیز وجود دارند. تفاوتی میان این مدل‌ها وجود نداشته و فقط کمی قیمت آن‌ها باهم فرق دارد. تمامی این مدل‌ها را می‌توانید از دیجی‌کالا بخرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6090018

دیگر خبرها

  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)