Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۹ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

کشف ۲۰۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس و هرمزگان، ۲ سوداگر مرگ دستگیر و ۲۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه ۲ نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای، مقداری تریاک در خودرو در منزلی در روستای گچین از توابع هرمزگان دپو و قصد دارند آن را به استان‌های شمالی انتقال دهند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت.

با تحقیقات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی، تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس به هرمزگان اعزام و با همکاری ماموران انتظامی آن استان، موفق شدند در بازرسی از یک خودرو ۴۰۵ که در آن منزل پارک بود میزان ۲۰۰ کیلو تریاک کشف کنند.

در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

خودرو‌های عروس کشون توسط پلیس شناسایی شدند

رئیس پلیس راهور استان فارس از شناسایی خودرو‌های عروس کشون که در بلوار "چمران" باعث انسداد مسیر شده بودند خبر داد.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر انسداد مسیر در بلوار "چمران" شهرستان شیراز توسط کاروان عروسی، موضوع شناسایی مالک خودرو‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند تعدادی خودرو که با ایجاد راه‌بندان و نقض پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مسیر بلوار چمران را مسدود و باعث کندی عبور و مرور شده بودند را شناسایی کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه خودرو داماد با دستور مقام قضائی به پارکینگ انتقال داده شد، گفت: سایر خودرو‌ها که در این خصوص تخلف داشته‌اند شناسایی شده و پس از اعمال قانون به پارکینگ انتقال داده می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست بلکه از شادی آن‌ها استقبال می‌کند، تصریح کرد: هرگونه حرکت دسته جمعی و کاروانی وسایط نقلیه در سطح معابر و خیابان‌های شهر ممنوع است و پلیس با کسانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق

فرمانده انتظامی لامرد از کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور "لامرد-هرمزگان" به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش طیور‌های مکشوفه را ۳۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پرونده سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره انواع سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی استهبان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو، اماکن خصوصی و باغات در سطح شهرستان استهبان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سابقه دار را شناسایی و آن را در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کنند، افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو، اماکن خصوصی و باغات اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: خودرو‌های خود را به سیستم ایمنی مجهز و حتی‌الامکان از نگهداری اشیاء و اموال قیمتی در آن خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

زوج زورگیر روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی مهر از دستگیری زن و شوهر زورگیری خبر داد که در مشهد اقدام به سرقت طلاجات از یک شهروند کرده بودند.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس آگاهی "مهر" مراجعه و عنوان کرد که در سال ۹۱ در یکی از خیابان‌های شهرستان مشهد، ۲ نفر زن و مرد ۶ حلقه النگو با تهدید سلاح سرد از دستم سرقت و متواری شدند.

او افزود: شاکی در تحقیقات نهایی عنوان کرد پس از شناسایی متهمان توسط پلیس خراسان، از طریق یکی از اقوام مطلع شدم که سارقان چند روزی است که از مشهد به شهرستان "مهر" عزیمت و در یک منزل خود را از دید ماموران مخفی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مهر تصریح کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند محل اختفاء سارقان به عنف که زن و شوهر ۲۸ و ۳۴ ساله بودند را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اقرار کردند وحاضر به پرداخت خسارت به شاکی شدند، گفت: متهمان به همراه ماموران بدرقه برای سیر مراحل قانونی، به دادسرای استان خراسان رضوی انتقال داده شدند.

کشف ۶۷ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۴ دستگاه خودرو و کشف ۶۷ رأس گوسفند قاچاق به ارزش، ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ و ۲ دستگاه وانت بار و زامیاد حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: در بازرسی از این خودرو‌ها، ۶۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق ۷ میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فهلیان" ممسنی حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف اقلامی از قبیل ۴۰۰ عدد عروسک، ۱۰ دستگاه دوربین مدار بسته، ۱۰ هزار و ۷۱ عدد ماسک و ژل بهداشتی، ۴۸ دستگاه قهوه‌ساز، ۶ عدد چراغ خودرو، یک هزار و ۴۰ عدد سیم گیتار، ۲۰ عدد شیر آب اتوماتیک، ۹ دستگاه پرینتر، ۷۲ بسته مداد، ۷۲۰ عدد فشفشه، ۳۵ دستگاه ماشین اصلاح و ۸ دستگاه آب میوه‌گیری خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

تجاوز به چپ پژو، ۳ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس از برخورد شدید ۲ خودرو کامیون و پژو ۴۰۵ با یکدیگر خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی، ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور قیروکارزین- خنج، بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

ا. افزود: در بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد یک کامیون با یک دستگاه سواری ۴۰۵ با ۳ سرنشین برخورد کرده که در نتیجه آن، هر ۳ نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: کارشناسان علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ ناشی از سرعت غیر مجاز از جانب راننده پژو تشخیص داده‌اند.

۲ کشته و یک مجروح حاصل برخورد پژو با موتورسیکلت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت در محور "اهل به اشکنان"، ۲ نفر کشته و یک نفر مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور محور "اهل به اشکنان"، بلافاصله مأموران پلیس راه به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری پژو ۴۰۵ با یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ راکب و ترکنشین موتورسیکلت در دم فوت و راننده سواری مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

سارق به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری سارق حرفه‌ای که اقدام به ۲۰ فقره سرقت دینام دستگاه‌های بالابر و میکسر در ساختمان‌های نیمه کاره کرده بود خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت دینام دستگاه‌های بالابر و میکسر در ساختمان نیمه کاره در سروستان، بررسی موضوع با هدف دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی "سروستان" با انجام بررسی‌های تخصصی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه سرقت، سارق ۴۰ ساله را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در مخفیگاهاش در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه، به ۲۰ فقره سرقت دینام دستگاه‌های بالابر و میکسر در شهرستان‌های شیراز، زرقان و سروستان اعتراف کرد.

سرهنگ مجتهدی بیان کرد: این سارق سابقه دار پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از ان طریق روانه زندان شد.

سارقان درون خودرو به ۲۵ فقره سرقت اعتراف کردند

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۳ سارق درون خودرو و کشف ۲۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در "ارسنجان"، شناسایی و دستگیری اعضای باند سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، ماموران انتظامی ارسنجان ۳ سارق درون خودرو را دستگیر و آنان را برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: متهمان پس از تحقیقات و بازجویی‌های فنی و تخصصی به ۲۵ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و مال باختگان نیز شناسایی شده‌اند، خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی برای سیر مراحل قانونی فقره سرقت درون خودرو تحویل مراجع قضائی ماموران انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان خبر ۲۰ فقره سرقت رئیس پلیس راه اقدامات فنی ماموران پلیس فقره سرقت سارق حرفه ای دستور کار فنی و تخصصی پلیس آگاهی مقام قضائی استان فارس موفق شدند قرار گرفت یک دستگاه خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

به گفته او ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت خبر داد و گفت : این سرقت ها شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت است.

این مقام انتظامی گفت:  یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان