Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:36:25 GMT

ایجاد خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۶۰۰۸

ایجاد خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، جلیل عباسی‌دخت اظهار داشت: با توجه سفر اخیر استاندار به رفسنجان و مطرح‌کردن موضوع خوشه پسته در این شهرستان، با توجه به متخصصان و مهندسان کشاورزی که رفسنجان دارد می‌تواند خوشه پسته را راه‌اندازی کند، ضمن اینکه ما در حوزه خوشه مدیریت کسب و کار کتاب شاخص‌هایی داریم که می‌تواند در سرعت‌بخشی به ایجاد خوشه پسته هم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران عنوان کرد: در خصوص خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب کشور که سال گذشته یکی از چهار طرح خلاق برای وزارتخانه در قالب موضوع پایتختی کتاب فرستادیم، 36 طرح در زمینه کارهای ترویجی کتابخوانی آماده کردیم و در خصوص کارهای خلاقیت و نوآورانه چهار طرح داشتیم یکی از طرح‌ها که سال گذشته به عنوان طرح خلاق به وزارتخانه معرفی کرده بودیم، ایجاد خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب برای اولین‌بار در کشور بود.

عباسی‌دخت تصریح کرد: این خوشه شامل تأمین صفر تا صد تولید کتاب از اول کار نویسنده، ویراستای، طراحی، صحافی، توزیع و تبلیغات،  روانشناسی فروش و ...می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آذرماه سال گذشته طی همایش فرصت‌های کارآفرینی در رشته علوم انسانی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و کارآفرینان برتر در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، نخستین خوشه کسب و کار کتاب کشور بررسی شد و از پوستر خوشه کسب و  کار رونمایی کردیم.

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران، با بیان اینکه هر شهر با توجه به ظرفیت‌های تجاری و پیشینه فرهنگی که داشته به سمت توسعه خوشه‌ای رفته و نمونه موفق آن خوشه نساجی در استان یزد است، افزود: در خوشه مدیریت کسب و کار کتاب، سال گذشته در استان کرمان بیش از 500 عنوان کتاب در حوزه‌های صنعتی، معدنی دانشگاه، عامه و تخصصی چاپ شد اما متأسفانه سهم تولید این کتاب‌ها در کرمان پایین بوده و اکثرا در شهرهای دیگر چاپ شده است.

عباسی‌دخت گفت: در رفسنجان این ظرفیت وجود دارد چون شرکت‌های تبلیغاتی، فرهنگی، چاپخانه‌ها، مجامع نویسندگان، عکاسان، شرکت‌های تبلیغاتی و.. زیادی دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اگر بتوانیم سهم تولید کتاب استان کرمان را در مرحله اول حفظ کنیم و مرحله بعد رفسنجان، بعد جنوب‌شرق و ... مطئنم ناشر می‌تواند کتاب‌های خود را به رفسنجان بفرستد که از صفر تا 100 یک مجموعه این کار را انجام دهد و در نمایشگاه‌ها هم شرکت کند. در نمایشگاه‌های بین‌الملی کتاب، این شرکت از نمایندگی خوشه کسب و کار کتاب وجود دارد که توسط خوشه، کتاب تولید شده را به فروش برساند در واقع این خوشه زنجیره تخصصی و کاملی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر خوشه در استان توانست جلب رضایت کند تولید 500 عنوان کتاب در استان می‌تواند اشتغالزایی، گردش مالی و رونق اقتصادی حوزه کتاب را ایجاد کند، بیان کرد: گروه هدفی که ما در رابطه با این مسئله داریم دانش‌آموخته‌های علوم انسانی هستند که در آسیب‌پذیرترین مقطع از اشتغال قرار گرفته‌اند.

عباسی‌دخت اضافه کرد: اگر این خوشه در آینده نزدیک و در قالب کارهای پایتختی کتاب ایران در رفسنجان شروع به کار کند سازمان‌های تخصصی هم وجود دارند می‌توانند به ما کمک کنند و فعالیت رفسنجان هم در تولید کتاب هم کتابت معرفی می‌شودکه  باید در این راستا خوب سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری شود و حمایت شویم.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت کسب و کار کتاب خوشه پایتختی کتاب کسب و کار کتاب حوزه کتاب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما