Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:48:03 GMT

آمریکا توزیع واکسن مدرنا را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۶۱۴۷

آمریکا توزیع واکسن مدرنا را آغاز کرد

به گزارش ایرنا از شبکه یو اس تودی، ژنرال "گوستاو پرنا" مدیر ارشد عملیات رپ اسپید اعلام کرد که توزیع واکسن تازه تأیید شده مدرنا از روز شنبه (به وقت محلی) آغاز شده و روز دوشنبه به ایالت ها می رسد.

دولت ایالات متحده در تلاش است تا رسیدن هفته اول ژانویه، ۲۰ میلیون دوز واکسن را به ایالت‌ها تحویل دهد.

توزیع واکسن مدرنا در آمریکا در حالی انجام می شود که سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی پنج واکنش آلرژیک است که پس از تزریق واکسن ضد کرونای شرکت‌های فایزر و بایون‌تک در ایالات متحده مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیتر مارکس» مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات زیست شناسی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: واکنش های آلرژیک به این واکسن در بیش از یک ایالت از جمله آلاسکا گزارش شده است.

وی تاکید کرد که یک ماده شیمیایی به نام پلی اتیلن گلیکول، ترکیبی در واکسن فایزر و واکسن مدرنا است که ممکن است عنصر مسبب این واکنش ها باشد.

مارکس گفت که واکنش های آلرژیک به این ماده ممکن است شایع تر از آنچه قبلا به آن پی برده شده بود، باشد.

موارد آلرژیک گزارش شده در آلاسکا شبیه دو موردی است که هفته گذشته در انگلیس درمورد آن گزارش شد.

انگلیس اعلام کرده که هر فردی که از پیشینه واکنش های آلرژیک شدید به دارو یا غذا برخوردار است، نباید واکسن کرونا شرکت های فایزر – بایون تک را دریافت کند.

با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا تصریح کرد که اکثر آمریکایی هایی که آلرژی دارند، برای دریافت این واکسن باید ایمن باشند.

این سازمان اعلام کرد که فقط افرادی که قبلا واکنش های شدید آلرژیک به واکسن یا مواد مورد استفاده در این واکسن خاص را دارند، باید از تزریق آن خودداری کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واکسن مدرنا نباید به افرادی با سابقه شناخته شده واکنش های شدید آلرژیک به هر یک از اجزای واکسن، تزریق شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن ضد کرونای تولیدی شرکت مدرنا را برای مصارف اضطراری تایید کرده است.

برچسب‌ها انگلیس ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا انگلیس ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا اخبار کنکور سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن مدرنا واکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد