Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم بزرگداشت مقام پرستار که به صورت مجازی برگزار شد، روز پرستار را فرصت مغتنمی برای توجه به مطالبات پرستاران و تحقق آنها عنوان کرد.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت زینب (س) نامگذاری سالروز ولادت ایشان را به عنوان روز پرستار، مایه افتخار جامعه پرستاری خواند و اظهار کرد: چه خوب است که پرستاران ما چنین شخصیت والا و برجسته ای را به عنوان سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با اشاره به جلسه دیدار جمعی از پرستاران با مقام معظم رهبری در سال گذشته، بر ضرورت تحقق فرامین ایشان در خصوص مطالبات پرستاران تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: از زمانی که کرونا بر بخش‌های بهداشت و درمان کشور سایه انداخته است، پرستاران به عنوان قشری فرهیخته در مبارزه ملی با این ویروس نقشی برجسته ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: از ۱۴۵ هزار پرستاری که در حال حاضر در سیستم بهداشتی و درمانی کشور خدمت می‌کنند، تا کنون حدود ۶۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و افزون بر ۱۰۰ شهید نیز در عرصه پرستاری تقدیم کشور شده است.

زالی با بیان اینکه حرفه پرستاری حتی در آئین‌های ملی و مذهبی نیز تعطیلی ناپذیر است، گفت: در دوران شیوع کرونا به علت مخاطرات ارتباط کادر درمان با دیگر افراد، بسیاری از پرستاران حتی از حمایت عاطفی خانواده نیز برخوردار نبودند.

وی در ادامه به بیان برخی از مهمترین مطالبات پرستاران پرداخت و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حوزه پرستاری کمبود نیروی انسانی و فشار کاری است؛ با توجه به افزایش قابل توجه ابتلای تیم درمان در موج دوم و سوم کرونا و احتیاج به استراحت حداقل ۱۰ روزه مبتلایان، کمبود نیرو فشار مضاعفی را بر همکاران پرستار وارد می‌کند.

زالی ادامه داد: در فرایند جذب نیروی انسانی یک لختی کسالت آوری وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر یک راه میانبر با مشارکت دولت و مجلس برای آن پیدا شود.

وی افزود: طبق نیازسنجی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۵ باید سالانه ۲۰ هزار نیروی جدید وارد گردونه شود تا در ارائه خدمات پرستاری مطابق با استانداردها شاهد یک جهش باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای پرستاری را یکی دیگر از مطالبات جدی و اساسی جامعه پرستاری دانست و گفت: در سخت‌ترین روزهای مبارزه با کرونا بسیاری از پرستاران با قراردادهای ۸۹ روزه برای مبارزه با کرونا خالصانه فداکاری کردند که باید هرچه سریع‌تر روند تبدیل وضعیت استخدامی آنان تسهیل یابد.

زالی با اشاره به کاهش درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها و در پی آن کاهش میزان کارانه کادر درمان به ویژه پرستاران بر لزوم بهبود وضعیت دریافت کارانه آنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، بسیاری از تخت‌های عادی بیمارستان‌ها به تخت مراقبت ویژه تبدیل شده اند، گفت: سختی کار مراقبت از بیماران در این بخش‌ها نیز باید همچون سختی کار بخش مراقبت ویژه درنظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر لزوم بهبود وضعیت اتاق استراحت پرستاران، توجه به جنبه‌های رفاهی همچون تقلیل ساعت کاری و افزایش پاداش کرونای پرستاران تاکید کرد.

زالی اظهار امیدواری کرد که زخم کهنه مطالبات پرستاری به گونه‌ای ترمیم شود که شاهد لبخند نشاط بر سیمای پرستاران باشیم.

کد خبر 5099888

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری روز پرستار علیرضا زالی ویروس کرونا ویروس کرونا آمار کرونا شب یلدا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پرستار کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی ایران تغذیه سالم پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو علیرضا زالی محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • اتفاق غیرمنتظره برای کاپیتان کهنه‌کار!
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها