Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:06:59 GMT

بهبود منابع آبی و خاکی با لایروبی ۱۳ قنات میامی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۶۶۱۶

بهبود منابع آبی و خاکی با لایروبی ۱۳ قنات میامی

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان از لایروبی ۱۳ قنات شهرستان میامی خبر داد.

بور بور، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان با اشاره به قرارگرفتن شهرستان میامی در بین یکی از ۳۱ شهرستان توسعه نیافته استان اظهار کرد: مدیریت منابع آب و خاک یکی از برنامه های استان در راستای توسعه این شهرستان محروم است که در همین راستا اعتباری افزون بر ۱۵ هزار و ۸۶۴ میلیون ریال برای ساماندهی و لایروبی قنوات شهرستان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور ضرورت ایجاد تعادل و توسعه در بین مناطق و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، برنامه ای با رویکرد اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهرستان کشور در حال اجرا است اظهار کرد: شهرستان میامی تنها شهرستان استان سمنان است که در این برنامه به عنوان یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به برنامه های محرومیت زدایی از این شهرستان خاطرنشان کرد: در همین راستا در بحث کمک‌های فنی و اعتباری، در بحث تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش های کشاورزی و صنعت، ۱۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۱  میلیارد ریال و یک طرح بااعتباری ۵۰۰ میلیون ریالی در بخش صنعت در شهرستان میامی تسهیلات دریافت کردند.

بوربور ادامه داد: علاوه بر این ۲۰ درصد از سهمیه اعتباری استان در بحث تسهیلات مشاغل خانگی به میزان یک میلیارد تومان به شهرستان میامی اختصاص یافته که تاکنون ۲۷ طرح به مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان در شهرستان میامی، تسهیلات دریافت کردند.

وی یادآوری کرد : علاوه بر این در سایر بندهای نظام نامه در خصوص تشکیل صندوق های خرد محلی تاکنون ۲۷ نفر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال زایی اجتماع محور دریافت کردند.همچنین در بحث آموزش و به کارگیری تسهیل گران بومی نیز سرباز امریه برای شهرستان در اسفند ماه سال ۹۸ به کارگیری شد که برای تحقق اهداف طرح به کارگیری نیروی بیشتری نیاز است.

وی از تشکیل شورای هماهنگی توسعه شهرستان میامی خبر داد و با اشاره به پروژه های اجرا شده در این شهرستان کمتر توسعه یافته گفت: احداث پارک بانوان، نصب المان های شهری متناسب با فرهنگ بومی و باز آرایی میادین شهر، افزایش سرانه فضای ورزشی با اولویت مناطق کمتر برخوردار و بهره برداری از ۱۶ خانه ورزش روستایی از اقدامات انجام شده در راستای تحقق سند توسعه شهرستان میامی است‌.

وی با اشاره به ظرفیت های میامی در حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از ظرفیت اقتصادی همه جانبه شهرستان و استان، ایجاد بازارچه صنایع دستی ویژه بانوان و همچنین نمایشگاه دائمی صنایع دستی تولیدی بانوان در کاروان سرای شاه عباسی میامی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به بسترسازی برای رونق گردشگری در این شهرستان افزود: ۶ مجوز بهره بردای، ۱۱ مورد موافقت اصولی در حوزه اقامتگاه های بومگردی با خط معماری بومی در روستاهای هدف شهرستان میامی انجام شده و در حال حاضر نیز ۷ مورد واحد اقامتگاه بومگردی در حال احداث و ۷ مورد در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

بوربور اظهار کرد: در حوزه توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی نیز در قالب احداث مزرعه های گل محمدی و زعفران، کارگاه های عرق گیری و گلاب گیری و خشک کردن سبزیجات نیز اقدامات خوبی در شهرستان میامی صورت گرفت که تا کنون ۱۸ نفر بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در سایر بندهای چندگانه نظام نامه سند توسعه شهرستان میامی نیز اقدامات موثر و مطلوبی صورت گرفته است ادامه داد: بحث ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق نیز یکی از بندهای مهم این نظام نامه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری سمنان همچنین با اشاره به وجود اتباع بیگانه در این شهرستان گفت: در بحث کاهش جرم و جنایت های احتمالی از طریق بسط و گسترش فعالیت های فرهنگی و اقتصادی و جلوگیری از حمل و توزیع مواد مخدر و ساماندهی اتباع بیگانه و خروج اتباع غیرمجاز نیز اقدامات متعددی در سطح شهرستان میامی در حال انجام است.

وی به مشکلات برخی واحدهای تولیدی مشکل دار شهرستان پرداخت و افزود: در بحث تسریع در انجام اعطای تسهیلات ویژه به بهره برداران از سوانح طبیعی و تقویت کارگروه رفع موانع تولید و احیاء واحدهای اقتصادی راکد و نیمه فعال نیز اقدامات در شهرستان میامی در حال انجام است.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و جذب مشارکت ها از طریق پایگاه های بسیج تاکید و اضافه کرد : انتظار می رود که از ظرفیت دهیاری ها و شوراها نیز در تحقق سند توسعه شهرستان میامی استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میامی قنات استان سمنان توسعه شهرستان میامی شهرستان میامی دریافت کردند نیز اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس