Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت درباره راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹ داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار گرفته است.

به گزارش برنا؛ شیوع کرونا و روند مبتلایان به این بیماری سازمان‌های بیمه‌گر را بر آن داشت تا در زمینه اختصاص پوشش بیمه‌ای در زمینه داروهای کمک کننده در روند بیماری مبتلایان به کرونا به فکر چاره باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده تاکنون دارویی در زمینه درمان کرونا یافت نشده و داروهای تجویز شده نیز در حد مسکن  و مکمل هستند. حال روند پوشش بدهی بیمه سلامت از بیماران کرونا تحت برررسی قرار می‌گیرد.

 حنان حاج محمودی، مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به خبرنگار برنا گفت: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش داروها و خدمات بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل‌های تدوین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. از ابتدای شیوع این بیماری این دستورالعمل بروز رسانی شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر کل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت درباره راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹  داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار گرفته است.

حاج محمودی افزود: این داروها پیش از این نیز در فهرست تعهدات سازمان قرار گیرند به موجب این ابلاغیه، برای درمان کووید ۱۹ نیز پذیرش و پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: از ۲۵ آبان سال‌جاری، به موجب ابلاغیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، برای درمان کووید ۱۹ مبتنی‌بر پروتکل‌های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول سایر داروهای مورد استفاده اعم از داروهای مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، داروهای ضد انعقاد و آنتی بیوتیک بر اساس فهرست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می‌شود.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دارو بیمه سلامت کرونا زهرا سلیمانی سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان کووید کرونا تحت تحت پوشش بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲