Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: دولت بهتر است بودجه ۱۴۰۰ را اصلاح کند در غیر این صورت به طور یقین کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی رد می‌شود. - اخبار استانها -

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد در رابطه با لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: بودجه یک برنامه سالانه است که مسیر آینده را برای مصرف منابع روشن و ابزاری برای برنامه‌ریزی بهتر و نظارت دائمی بر سازمان‌ها و همچنین  راهنمایی مدیران و کارگزاران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: بودجه به عنوان یک برنامه مالی و وسیله‌ای برای  بهبود عملیات در دستگاه‌های اجرایی هر چقدر واقعی‌تر باشد چشم انداز بهتری را می‌توانیم تصور کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در گذشته منابع کشور از طریق فروش نفت، مالیات و گاهی فروش دارایی‌های سرمایه‌ای یا واگذاری آنها از جمله شرکت‌ها و یا از طریق فروش دارایی‌هایی همچون امکان دولتی در اختیار دولت   تامین می‌شد اما امروز سر فصل جدیدی در حوزه دارایی‌های مالی تحت عنوان اوراق  به سر فصل‌های دارایی اضافه شده که مقداری کار را سخت می‌کند چرا که اگر میزان واگذاری اوراق از حد متعارف خارج شود آیندگان دچار  چالش و مشکل می‌شوند.

وی بیان کرد: واگذاری اوراق در واقع به معنای آینده فروشی است و در واقع آیندگان را امروز بدهکار می‌کنیم و وقتی عدد از حد معمول و متعارف خارج شود دولت‌های بعدی را با مشکلات و بدهی‌های زیادی مواجهه می‌شوند واز کسر بودجه به بحران بودجه وارد می‌شویم.

رضاخواه: بودجه 1400 سیاسی و انتخاباتی بسته شده استبررسی آخرین بودجه قرن در استان‌ها ـ 10| بی‌توجهی بودجه 1400 به محرومیت‌های استان گلستان / عقب‌افتادگی‌ها مضاعف می‌شودتخصیص 40 میلیارد تومان بودجه 1400 به مقابله با آسیب‌های اجتماعی /وضعیت مطلوب قم در کاهش بیماری‌های خاص

گودرزی گفت: بودجه 1400 حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان است که از این میزان هزار و 500میلیارد تومان مربوط به شرکت‌هاست که متاسفانه ما اصلا به بودجه شرکت‌ها ورود نمی‌کنیم و  این یک نقصی از طرف مجلس در نظارت بر بودجه است که هر ساله بوده است، البته در مجلس قبل در مواردی به صورت محدود به بودجه شرکت‌ها ورود کرده‌ایم و امسال نیز بودجه شرکت‌ها در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت  ولی به صورت گذرا و در کمیسیون تلفیق نیز متاسفانه به بودجه شرکت‌ها ورود نمی‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد حدود 900 هزار میلیارد تومانی است که منابع  عمومی دولت محسوب می‌شود که بخشی از آن درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه  در لایحه بودجه 1400حائز اهمیت است درآمدها پایدار و تحقق پذیر  نیست به عنوان مثال برای فروش نفت 2 میلیون و 300 هزار بشکه پیش بینی شده که  با واقعیت‌ها منطبق نیست از طرفی هرسال باید درصدی از منابع حاصل از فروش نفت  رابه صندوق توسعه ملی  واریز کنیم که با توجه به محاسبات امسال باید 38 درصد  فروش نفت  را واریز می کردیم ولی دولت در لایحه پیشنهادی تنها 20 درصد را پیش بینی کرده است.

وی اظهار داشت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده  2 میلیون و 300 هزار بشکه را در منابع سال 1400خودش دیده و لحاظ کرده  در حالی که با توجه به دستور مقام معظم رهبری در  به پاسخ درخواست دولت که از مازاد یک میلیون بشکه باید ابتدا 38  درصد سهم صندوق توسعه پرداخت و سپس بدهی به صندوق پرداخت شود که در همین راستا حدود 110 هزار  میلیارد تومان در لایحه باید اصلاحیه بزنیم  و از طرفی  دیگر در بند "ح"    تبصره 4 لایحه 1400 حدود 2.8میلیارد یورو برای وزارت  دفاع، صداو سیما و غیره را  گفته شده  از صندوق توسعه ملی بردارید در حالی که این صندوق  اجازه‌اش با دولت نیست و مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید از منابع عمومی دولت تامین شود نه در صندوق توسعه که باز هم حدود 40 هزار میلیارد تومان باید در لایحه اصلاحیه بزنیم.

گودرزی افزود: در مجموع  تاکنون 150 هزار میلیارد تومان در بودجه باید تغییر ایجاد کنیم و باز نویسی و برآورد مجدد صورت بگیرد، یکی دیگر از ایرادات بودجه سال آینده فروش 70 میلیارد تومان اوراق پیش فروش نفتی دیده شده و این  به معنی به چالش کشاندن حاکمیت و گرفتار کردن مردم  است که نفت را به  افراد حقیقی و حقوقی بفروشیم و برای  مردم مشکل ایجاد می‌شود. 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  درآمدهای پایدار در بودجه 1400 ضعیف دیده شده عنوان کرد: با توجه به اینکه در بحث مالیات در قانون بودجه 1399مالیاتی برای خانه‌ها و خودروهای لوکس پیش بینی شده بود که متاسفانه دولت  در لایحه بودجه 1400 این قانون را حذف کرده  است.

وی بیان کرد: دولت اصلاح ساختار بودجه و سیاست‌های بالا دستی را مراعات نکرده و در واقع  بر اساس این بودجه  نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد و ابزاری برای  نظم بخشی و سازمان‌ها باشد، بهتر است دولت  لایحه بودجه را اصلاح کند در غیر این صورت واقعیت این است  تا حدی می‌توانیم لایحه را اصلاح کنیم چراکه اگر اصلاحیه در مجلس از حدود 8 درصد بیشتر شود روح لایحه تغییر می‌کند و به طور یقین شورای نگهبان این بودجه را نمی‌پذیرد.

گودرزی گفت: دولت بهتر است  بودجه  اصلاح کند در غیر این صورت به طور یقین کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی رد می‌شود.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان بودجه شرکت ها صندوق توسعه لایحه بودجه شرکت ها بودجه 1400 فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»