Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رئیسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: همه شهرهای کشور برای جلوگیری از پیک دوباره کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: وضع استان گیلان از قرمز خارج شده است و اکنون هیچ شهری در این استان قرمز نیست و روند بیماری کرونا رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: از ۱۶ شهرستان گیلان، ۶ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند. در استان گیلان شهر تالش نارنجی است و نیاز به مراقبت دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با بیان اینکه آموزش مجازی به هیچ وجه تعطیل نشده و هیچ مجوزی در این باره از طرف ستاد ملی کرونا صادر نشده است، افزود: آزمون‌های مدارس برای برگزاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز به مجوز دارد. تصمیم گیری درباره بازگشایی احتمالی مدارس اول و دوم ابتدایی به دو هفته آینده برای بررسی همه جوانب موکول شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: مطالعه همه گیری بیماری کرونا درس‌های بسیاری برای ما و دنیا داشته است از جمله اینکه این ویروس شناگر ماهری است و هر زمان زمینه آن فراهم شود تاخت و تاز می‌کند.

وی علت بروز پیک جدید بیماری کرونا در اروپا را سرد شدن هوا، باز شدن غذاخوری‌ها و مکان‌های شبانه دانست و افزود: قدرت سرایت ویروس کرونا نیز افزایش یافته است و در ۳ روز گذشته در آمریکا روزانه بیش از ۳ هزار نفر می‌میرند و در آلمان نیز در یک روز ۷۹۰ نفر فوت کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از شب یلدا به بعد وارد زمستان می‌شویم و اگر دورهمی‌ها را لغو نکنیم دچار موج بعدی بیماری کرونا خواهیم شد. اگر شب یلدا رعایت نکنیم احتمال دارد دو هفته دیگر خیزش مجدد کرونا را ببینیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در اروپا دورهمی خانوادگی ۷۵ درصد و در ایران ۵۱ درصد عامل شیوع کرونا است.

وی افزود: مترو و نظام حمل و نقل عمومی و مراکز تجمعی نگرانی بسیار جدی ما در شیوع کروناست. زدن ماسک کافی نیست بلکه فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب نیز باید وجود داشته باشد.

وی درباره واکسن کرونا افزود: واکسن داخلی در حال ورود به مرحله انسانی است و باید ارزیابی شود تا بتوان آن را وارد مرحله تولید انبوه کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونای داخلی باید در زمینه اثر بخشی و ایجاد ایمنی آزمایش شود و این روند چند ماه برای تولید واکسن مورد تایید، زمان لازم دارد. رایزنی‌هایی نیز برای واردات واکسن‌های مورد اعتماد و اطمینان برای گروه‌های آسیب پذیر در حال انجام است، اما تولید و واردات واکسن به معنای رها کردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و برای رسیدن به سطح ایمنی، زمان لازم داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ واکسنی اثر بخشی صددرصد ندارد و باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود. اگر واکسن داخلی آزمایش‌های خود را به خوبی پشت سر بگذارد اواخر بهار در دسترس قرار می‌گیرد و تولید انبوه می‌شود. تا آن زمان ۵، ۶ ماه فاصله است و باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم.

وی افزود: از ابتدای مهر تعداد تست‌های کرونا را به بیش از ۴۰ هزار رساندیم و با ایجاد محدودیت‌ها از پنجم آبان ماه، در یک آذر ماه برای ۱۶۰ شهر محدودیت ایجاد کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون نمی‌توانیم نتیجه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را ارزیابی کنیم و برای این کار زود است، اما این طرح بسیار به ما کمک کرد و می‌تواند با این روش جلوی بروز پیک بعدی کرونا را به علت تشخیص زودرس، ایزوله کردن بیمار و حمایت از نیازمندان بگیرد.

وی افزود: به عنوان نمونه در گیلان با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حدود ۴۰۰ هزار نفر آزمایش دادند که هزار و ۶۵۰ نفر مثبت شدند و از این تعداد ۵۶۳ نفر از خانواده‌های مستضعف بودند که امکانات قرنطینه، معیشتی و حمایتی برای آن‌ها فراهم شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد از ساعت ۲۰ را برای شنبه و یک شنبه دانست و گفت: پس از آن، تردد به روال گذشته باز می‌گردد و اگر شهری نارنجی باشد از ۹ شب تا ۴ صبح تردد در آن ممنوع است. ممنوعیت تردد بر اساس آمار در کنترل کرونا بسیار موفق بوده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در تهران در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد کاهش بین شهری داریم و تردد بین استانی نیز در این مدت ۲۶ تا ۳۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از اظهارات مقامات کاخ سفید برداشت انسان دوستانه نداریم و حرف‌های آن‌ها جنبه سیاسی دارد، زیرا حتی اجازه انتقال پول به ما نمی‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اخیراً ۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا که می‌خواستیم از ترکیه وارد کنیم آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند. آمریکایی‌ها برای شرکت‌ها در معامله با ایران ترس و رعب ایجاد کرده اند و کشور ما را در تحریم قرار داده اند که حتی یک خیریه در آمریکا نمی‌تواند یک بسته قرص به ایران بفرستد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آزمون استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود.

رئیسی افزود: با توجه به اینکه صد هزار نفر منتظرند جذب ادارات دولتی شوند آزمون استخدامی در دی ماه، با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی در ۲ هزار و ۷۰۰ حوزه برگزار می‌شود.

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت نیز در این برنامه گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از دوم آذر با همکاری مردم، بسیج و سپاه و سازمان‌های دیگر کاهش مرگ و میر و ابتلا را می‌بینیم و از مردم به علت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: در دوم آذر ۲ هزار و ۱۶۰ بستری داشتیم که قرار بود بر اساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ماه اول این تعداد ۳۰ درصد کاهش یابد، اما در ۲۸ آذر این تعداد به هزار و ۸۵ بستری کاهش یافت که معادل ۵۰ درصد است.

آسایی گفت: در ابتدای اجرای طرح ۴۷۵ فوتی داشتیم که قرار بود در ماه نخست ۱۰ درصد و در سه ماه ۳۰ درصد آمار فوتی‌ها کاهش یابد، اما امروز تعداد مرگ و میر به علت کرونا ۶۰ درصد کاهش داشته و تعداد مبتلایان جدید از ۱۳ هزار نفر به ۷ هزار نفر رسیده است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: حدود ۹۶ هزار تخت برای قرنطینه بیماران در هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور آماده داریم که ظرفیت افزایش به ۱۵۰ هزار تخت را دارد و از این تعداد حدود ۸ هزار تخت در تهران است، اما با توجه به اینکه هزینه قرنطینه بیماران را در هتل‌ها و مهمانسراها دولت می‌پردازد استقبال چندانی از این مراکز قرنطینه نشده است.

وی گفت: دراستان‌های تهران و البرز ۱۷ میلیون نفر زندگی می‌کنند که جمعیت حاشیه شهرهای این استان‌ها و وضع حمل و نقل عمومی آن نگران کننده است و می‌تواند منشاء شیوع بیماری باشد.

آسایی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران ۵ هزار و ۸۳۰ بستری به ۲ هزار و ۷۰۰ بستری کاهش داشته و مرگ و میرها یک سوم کاهش داشته است.

مشاور وزیر بهداشت گفت: یک ماه پیش روزانه ۲۷۰ نفر در تهران جان خود را به علت کرونا از دست می‌دادند که اکنون به ۷۰ فوتی کاهش داشته است.

وی افزود: یک ماه پیش هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه پر بود، اما امروز کمتر از ۵۰۰ تخت پر است.

آسایی گفت: در کرج نیز یک ماه پیش ۱۴۵ نفر بستری بودند که امروز این تعداد به ۶۱ نفر کاهش یافته است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تعداد فوتی‌ها از ۲۳ نفر در روز به دو نفر در روز شنبه رسیده است.

وی گفت: تعداد بیماران سرپایی در کرج نیز از ۳۳۲ نفر به ۱۱۷ نفر رسیده است.

آسایی افزود: در شهرهای کوچک مشکل ان چنانی نداریم و مشکل اصلی ما در کلانشهرهاست.

مشاور وزیر بهداشت گفت: نباید این بیماری را پنهان کرد و، زیرا موجب گسترش بیماری می‌شود.

وی افزود: هنوز زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است و تا زمانی که زنجیره قطع نشود ابتلا وجود دارد.

آسایی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میرها بین افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله بوده است گفت: باید دستورالعمل‌های جدید و شدیدتری صادر شود و بر این اساس دوشنبه در ستاد استانی این موضوع را مطرح می‌کنیم و به ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌فرستیم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: در استان البرز از ۱۷ تا ۲۴ آذر، ۱۰۵ هزار فروشگاه مواد غذایی بازدید شد و به ۱۰ هزار نفر اخطار داده شد و ۲ هزار و ۸۰۰ مغازه نیز پلمپ شده است.

آسایی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا مهم‌ترین موضوع آموزش مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا مدارس آموزش مجازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شیوه نامه های بهداشتی مشاور وزیر بهداشت بیماری کرونا شیوه نامه ها کاهش داشته اجرای طرح درصد کاهش هزار نفر ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، برخی محورهای کوهستانی با بارش نخستین برف زمستانی مسدود می‌شوند؛ معمولا اهالی ساکن در مقصد این راه‌ها چند ماهی در محاصره‌اند یا از محورهای دیگری تردد می‌کنند. حالا که فصل بهار رسیده و از سرمای استخوان‌سوز زمستان خبری نیست، این محورها یکی یکی بازگشایی می‌شوند. ما در این گزارش به این محورها و جاذبه‌های گردشگری‌شان سرزده‌ایم.

«تته» تونل برفی و دشت پر گل

یکی از شگفت‌انگیزترین گردنه‌های ایران است؛ گردنه‌ای که برای عاشقان طبیعت به‌ویژه حالا که سراسر دشت‌های اورامانات با گل‌های سرخ پوشیده شده و منظره‌ای بدیع خلق کرده است. ما هم این نوید را به شما می‌دهیم که گردنه تته بعد از چند ماه از 5 اردیبهشت بازگشایی شده و حالا اگر از این گردنه بین مریوان در کردستان و پاوه در کرمانشاه عبور کنید، از یک تونل برفی هم می‌گذرید. این گردنه پیچ در پیچ طولی حدود ۳۰۰۰ متر دارد و در انتهای مسیر به روستای زیبای اورامان‌تخت می‌رسد؛ ارتفاع برف در این مسیر گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما فقط همین نیست، ارتفاع زیاد این گردنه باعث شده که یک منظره زیبا از مرز ایران و عراق و سد دربندیخان پیش روی شما باشد که به راحتی قابل تماشاست.

ببینید:
بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

تصاویری از برف روبی گردنه تته کردستان | حجم سنگین برف در گردنه + فیلم

«گنجنامه-تویسرکان» اسکی در فصل گرم

گنجنامه- تویسرکان یک محور فرعی است، اما بسته‌شدن این جاده هم از پاییز تا بهار سال بعد ترددها را با چالش مواجه می‌کند. این محور ۲۴کیلومتری جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی همدان است و روستاهای منطقه را به همدان متصل می‌کند. گنجنامه- تویسرکان یکی از مسیرهای گردشگری همدان نیز محسوب می‌شود که در مسیر آن، از دیدن یک طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر لذت خواهید برد؛ به‌ویژه اینکه در این مسیر می‌توانید به پیست اسکی تاریک‌دره هم سر بزنید و از پیست چمنی آن هم استفاده کنید. دشت میشان و دهکده گردشگری گنجنامه از دیدنی‌های این منطقه است که حالا با بازگشایی جاده از ۷ اردیبهشت آماده حضور گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی جاده گنجنامه پس از 5 ماه

«پونل- خلخال» جاده‌ای رو به بهشت

می‌گویند مسیری رو به بهشت است؛ یکی از زیباترین جاده‌های گردشگری که بعد از عبور از روستای گردشگری خوجین و روستای مجره جلوه‌گری می‌کند. این مسیر گردشگری شما را در کمتر از یک ساعت از شهرستان خلخال در اردبیل به رضوانشهر در استان گیلان می‌رساند؛ جاده‌ای که با دره‌های سرسبز، چشمه‌های آب و همچنین آب و هوای مطبوع و خنک در مسیر جنگلی، حال شما را خوب می‌کند. تا چشم کار می‌کند جنگل است و درختان هیرکانی. این جاده هم البته به‌دلیل کوهستانی بودن در روزهای سرد سال بسته است و حالا 20روزی است که دوباره بازگشایی شده و می‌توانید با سفر به آن یک تجربه منحصر به فرد داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
ارتفاع برف بهاری در این نقطه به نیم متر رسید + فیلم

«عسل‌کشان» سفر به غار طبیعی برفی

نامش «عسل‌کشان» است و راه ارتباطی ۱۵ روستا با حدود 4500نفر جمعیت با مرکز شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی. عسل‌کشان هر ساله با نخستین بارش برف مسدود می‌شود و تا سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد. ارتفاع برف در این منطقه گاهی تا 8متر هم می‌رسد. این گردنه از 25فروردین امسال بازگشایی شده و می‌توانید با عبور از جاده موگویی- چلکرد به غار یخی «چما» سفر کنید که یک غار عظیم از جنس برف است و از انباشت برف و یخ در طول سال‌های زیاد ایجاد شده است‌. دهستان موگویی هم سرشار از زیبایی‌های طبیعی چون طبیعت بکر و روستاهای پلکانی و آبشارهاست که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

ببینید:
برف روبی جاده چلگرد - سرآقاسید در چهارمحال و بختیاری + فیلم | حجم برف را ببینید


«بیژن» برفی‌ترین پیچ ایران

می‌گویند برفی‌ترین پیچ ایران است و همین باعث شده تا حتی در تابستان هم آب و هوای خنک داشته باشد؛ جایی میان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری منطقه دنا. ارتفاع برف در این منطقه گاهی به حدود ۸ متر یا بیشتر هم می‌رسد. می‌گویند بیژن نام دلاوری از ایران زمین و در لشکر کیخسرو است که به همراه ۲۹تن از یاران وفادار خود در این منطقه گرفتار سرما و برف می‌شوند و همگی جان می‌سپارند. این مسیر که همین چند روز پیش بازگشایی شده، بزرگ‌ترین گردنه ماشین‌رو در ایران است و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید عشایر و چادرهای زیبایشان را هم در این گردنه ببینید. به علاوه، منطقه حفاظت شده دنا در همین نزدیکی است.

کد خبر 848143 برچسب‌ها برف سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند