Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@15:16:28 GMT

کاهش اشتها با مصرف یک ماده‌ غذایی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۰۷۶

کاهش اشتها با مصرف یک ماده‌ غذایی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین وعده غذایی روز، اغلب مورد غفلت قرار میگیرد. فقط در ایالات متحده، حدود ۳۱ میلیون نفر هر روز صبحانه را حذف می‌کنند و می‌گویند که وقت کافی برای خوردن یک وعده غذایی مناسب را ندارند. با این حال، کارشناسان نسبت به صرف صبحانه هشدار می‌دهند.

مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد، نشان داد که کنار گذاشتن صبحانه با تصلب شرایین ارتباط نزدیک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنار گذاشتن صبحانه همچنین با افزایش خطر حمله قلبی و انسداد شریان قلب همراه است. علاوه بر این، کنار گذاشتن صبحانه می‌تواند باعث گرسنگی شما در اواخر روز و در نتیجه منجر به پرخوری شود.

اگر این روند ادامه یابد، فرد در معرض خطر چاقی و عوارض ناشی از آن قرار می‌گیرد؛ برای مثال، افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و فشار خون بالا هستند. در موارد شدید، چاقی می‌تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود. کارشناسان خوردن صبحانه سنگین را برای مهار گرسنگی در اواخر روز توصیه می‌کنند.

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در سالنامه تغذیه و متابولیسم، اگر می‌خواهید صبحانه یک وعده کامل غذایی میل کنید، می‌توانید بلغور جو دوسر بخورید.

در این مطالعه، محققان مرکز تحقیقات چاقی تغذیه‌ای نیویورک بررسی کردند که چگونه انواع مختلف صبحانه بر اشتهای فرد در بقیه روز تأثیر می‌گذارد.

شرکت کنندگانی که بلغورجو دوسر خورده بودند، احساس سیری بیشتری نسبت به شرکت کننده‌هایی که برگه ذرت (برشتوک) مصرف کردند، داشتند.

محققان ۳۶ شرکت کننده که از نظر وزن به دو گروه تقسیم شده بودند را بررسی کردند. در طول هفت روز، به شرکت کنندگان به عنوان صبحانه بلغور جو دوسر یا برگه ذرت داده شد.

هر دو ماده غذایی حاوی مقدار یکسانی کالری در حدود ۳۵۱ کالری در هر وعده بودند. بعد از سه ساعت، هر شرکت کننده مجبور شد یک وعده ناهار مایع مصرف کند تا محققان بتوانند اشتهای آنان را بسنجند. اکثر شرکت کنندگان قبل از اینکه احساس سیری کنند حداقل ۱۰ اونس وعده مایع مصرف کردند.

در پایان آزمایش، محققان دریافتند که همه شرکت کنندگان پس از مصرف بلغور جو دوسر، فقط کمی از وعده ناهار مایع را می‌خورند.

آن‌ها همچنین کشف کردند که شرکت کنندگان دارای اضافه وزن پس از مصرف جو دوسر، به طور قابل توجهی وعده غذایی ناهار کمتری را نسبت به افراد با وزن طبیعی می‌خورند؛ در نتیجه دریافتند که بلغور جو دوسر بیش از برگه ذرت، احساس سیری ایجاد می‌کند. محققان دلیل این امر را فیبر می‌دانند.

فیبرها، بخشی از غذا‌های گیاهی هستند که بدن شما نمی‌تواند به راحتی هضم کند. در عوض، این فیبر‌ها قبل از اینکه توسط بدن دفع شوند، از سیستم گوارش شما سالم عبور می‌کنند.

به طور خاص، فیبر موجود در بلغور جو دوسر، فیبر محلول یا فیبر محلول در آب است. وقتی این اتفاق می‌افتد، ماده‌ای ژله مانند و حجیم ایجاد می‌کند که می‌تواند مدتی در معده باقی بماند و در نتیجه احساس سیری را ایجاد کند.

فیبر محلول به کاهش کلسترول خون و سطح گلوکز کمک می‌کند. علاوه بر این، فیبر به حفظ حرکت روده کمک می‌کند، که می‌تواند باعث کاهش وزن شود بنابراین اگر می‌خواهید اشتهای خود را مهار کنید، سعی کنید با خوردن آووکادو، موز، کلم بروکلی، سیب، هویج و عدس، فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

علاوه بر این برای صبحانه غذا‌های غنی از فیبر مانند بلغور جو دوسر، گیاه کینوا و غلات سبوس دار مصرف کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صبحانه چاقی اضافه وزن سکته مغزی فیبر بلغور جو دوسر شرکت کنندگان احساس سیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند

به گزارش خبرآنلاین ،پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آنها را پوست می گیریم.

سلامت نیوز در خبری نوشت:با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آنها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

در اینجا ۴ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آنها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول های قرمز خون کمک می کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تنها بافت لذت‌بخشی به آن می دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آنها را به درستی می شویید تا همه آلودگی ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آنها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید.

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذاهای دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آنها را کاملا بشویید تا آلودگی ها و آفت کش های آن را از بین ببرید!

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900663

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟