Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: یک زن انگلیسی که نزدیک به دو دهه عضلات صورتش فلج شده بود و نمی‌توانست به درستی صحبت کند، با تزریق بوتاکس اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

سوزان بالدوک (۵۶ ساله)، اهل ویلتشایر انگلیس در سال ۲۰۰۰ دچار فلج «بل» شد و این یک ضعف موقتی یا نقص حرکتی است که یک طرف صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این وضع منجر به تغییر شکل صورت می‌شود و چشم، گونه و دهان از یک طرف به سمت پایین فلج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زن پس از ابتلا به مشکل بسیار خجالتی می‌شود و هرگاه صحبت می‌کند دهان خود را می‌پوشاند و برای حفظ ارتباط چشمی با دیگران تلاش می‌کرد، اما اخیراً پس از تزریق بوتاکس در اطراف گونه ها، چشم‌ها و دهان و بهبود یافت وضع صورتش اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

او که اکنون مادربزرگ است، می‌گوید: من ۱۹ سال است که با فلج بل زندگی می‌کنم و یک طرف صورت من کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته و باعث تقارن نداشتن شدید صورتم شده است. ۷ عمل جراحی روی صورتم انجام داده ام تا بتوانم اعضای صورتم را دوباره تکان بدهم، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبود.

این زن افزود: بعد از اینکه بیمار شدم به مدت ۹ ماه کار را متوقف کردم، زیرا لازم بود دوباره صحبت کردن را یاد بگیرم. قبل از بیمار شدن در شرکتی کار می‌کردم که پلاکار‌هایی را برای زندانیان آزاد شده از زندان نصب می‌کرد. بخشی از کار من نظارت بر این کار بود و، چون در معرض دید قرار می‌گرفتم فشار زیادی را در محل کار در آن زمان باید تحمل می‌کردم و یک روز پس از مشاجره با یکی کارکنان فعالیت خود را ترک کردم به دنبال درمان رفتم.

او با استفاده از تزریق سم بوتولینوم در قسمت فوقانی، میانی و تحتانی صورت با تمرکز بر روی ناحیه چشم و گونه تحت درمان شل کردن عضلات قرار گرفت و با نتیجه‌ای که پس از حدود دو هفته درمان به دست آمد، هیجان زده شد.

این زن انگلیسی پس از ۱۹ سال وقتی برای اولین بار بعد تزریق بوتاکس به آینه نگاه کرد با خوشحالی گریه کرده است، زیرا نتایجی که دکتر توانسته به آن دست یابد فراتر از آن چیزی بود که می‌توانسته تصور کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بوتاکس نقص صورت تزریق بوتاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد

دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

 

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان (+عکس)
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران