Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قدم گذاشتن به عصر تکنولوژی و رونق ماشینی شدن زندگی علاوه برآن‌که دسترسی به امکانات و رفاه را سرعت بخشیده با ضررهایی هم برای انسان و زیستگاه او همراه بوده است.

گرم شدن کره زمین، آب شدن یخ‌های قطبی و... پس از انقلاب صنعتی خصوصا در چند دهه اخیر که کارشناسان دائم از آن می‌گویند از جمله مضرات همین زندگی ماشینی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش دما درنتیجه افزایش آلاینده‌های مولود صنعت و... است.

تکرار یک خبر تلخ

با قدم گذاشتن به فصل زمستان علاوه بر زیبایی‌های این فصل موضوع دیگری که به تیتر پرتکرار اخبار تبدیل می‌شود، آلودگی هوا است.

قاسمی، یکی از شهروندان البرز گفت: پدر من بیماری تنفسی دارد با شروع فصل سرما و حجم بالای آلاینده‌ها ما دائم راهی بیمارستان برای بهبود وضعیت سلامتی پدر هستیم.

او افزود: هرچند شرایط شیوع کرونا رفت و آمدها را کم کرده است اما قدم زدن در حیاط خانه را هم از پدرمان دریغ  می کنیم.

هوای صنایع!

شاید خودروهای آلاینده‌زا و ناوگان حمل و نقل فرسوده به عنوان اولین عامل آلوده کننده به اذهان برسد اما حقیقت آن است که درپس این عامل چشمگیر عوامل مهم دیگری نیز مستتر است که مهم‌ترین آن‌ها به‌ویژه در کلانشهرها و استان‌های صنعتی از جمله البرز، فعالیت واحد‌های صنعتی آلاینده‌زا است.

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در این باره با بیان این که از سال ها پیش پیوست زیست محیطی در واحدهای صنعتی البرز اجرا نشده است به خبرنگار ما گفت: بسیاری از این واحدها به نوسازی و بهسازی نیاز دارند و صدور اخطار و پیگیری قضایی آن ها هم مشکلات خاص خودش را دارد.

او افزود: الزام واحدهای صنعتی در استفاده از صنایع نوین به منظور کاهش آلودگی هوا جزوی از قانون هوای پاک مصوبه هیئت وزیران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تجمیع عوامل آلاینده زای ثابت با متحرک، وضعیت آلودگی هوا را بدتر می کند، افزود: اگر همه دستگاه ها درخصوص قانون هوای پاک به وظایف خود عمل کنند، مشکل آلودگی دیگر گریبانگیر نخواهد بود.

پول یا سلامتی، کدامیک مهم تر است؟

با مطرح شدن این مسائل از سوی متولی حفاظت محیط زیست استان، ماجرا را به اداره صمت البرز کشاندیم و واکنش مدیرکل این اداره را نیز جویا شدیم.

رامین ربیعی به خبرنگار ما گفت: نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی به هزینه زیادی نیاز دارد که انتظار آن از صنعتگران در این احوال اقتصادی سخت است.

او افزود: بیشترین میزان آلایندگی هوا مربوط به عوامل آلاینده زای متحرک از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی است.

مدیرکل صمت البرز گفت: اداره حفاظت محیط زیست هر کارخانه ای را که نیاز به نوسازی دارد طی اخطاری اعلام می کند، ما نیز مراتب را از واحد صنعتی مربوطه پیگیر می شویم.

اراده به هوا می رود؟

آن‌طور که مشخص است تا شاهد اراده همگانی ادارات برای مبارزه با آلاینده‌ها و اجرای مو به موی قانون هوای پاک نباشیم، همین نفس تلخ تنها عایده از زیبایی‌های فصل زیبای زمستان است.

انتظار می‌رود شانه‌ها برای مسئولیت محکم شود تا ضمن حمایت از واحدهای صنعتی فعال، عزم این بخش از اقتصاد جامعه نیز برای به‌روزرسانی تجهیزات‌شان در راستای کاهش آلاینده‌ها جزم شود.

گزارشی از دانیال خلج

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی زیست محیطی واحدهای صنعتی آلاینده های هوا حفاظت محیط زیست واحدهای صنعتی آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ۲ سارقی که در یک فقره سرقت از یک کارگاه صنعتی اقدام به سرقت اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  سردار حمید هداوند در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش 300 میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و  با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، 2 نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

کشف خودروهای 150 میلیاردی قاچاق در البرز دستگیری عامل اخلال در نظام اقتصادی با 8 هزار میلیارد تخلف ارزی تخلف ارزی 30میلیاردی یک شرکت داروسازی در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز اظهارداشت: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده،  به محل اختفاء آن ها  اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبردگان  را دستگیر کردند.

این مقام ارشد  انتظامی تصریح کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد