Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،وحید مشایخ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر- رویان با بیان آزاد سازی ۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع از اراضی تجاوزی در نوشهر، گفت: یک باب دامداری و انباری غیر مجاز هم  تخریب و کلیه آثار تجاوزی در عرصه خلع یدی پاکسازی گردید.

او افزود: اجرای حکم قضایی با حضور نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان، واحد منابع طبیعی صلاح الدین کلا و نیروی انتظامی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر- رویان از مردم و دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت در امر حفاظت از منابع طبیعی گزارشات تخریب، تصرف، قطع و حمل چوب غیر مجاز را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی نوشهر زمین خواری دادگستری مازندران منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رستمی گفت: علاقمندان می‌توانند بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، افزود: موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم واقع شده و نمونه تاکسیدرمی گونه‌های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی زنجان که از لحاظ ساختمان و طبقه بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی در خور توجه در سطح کشور است و با اقداماتی که انجام گرفته در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

در این موزه، نمونه‌های نادر گیاهی، جانوری و کانی استان زنجان جمع آوری و به صورت نمایشگاهی که نمایانگر اکو سیستم متنوع استان است، طراحی و ارایه شده است.

از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.

در موزه تاریخ طبیعی زنجان غرفه‌هایی که نمایانگر اکوسیستم‌های متنوع استان است طراحی و به صورت بسیار زیبایی مجسم شده و همچنین نمودی از غار‌های آهکی و تشکیلات استالاگیت و استالاگمیت استان به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگواره‌ها و نمونه‌هایی از برخی کانی‌ها و سنگ‌های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک و سه تا ۹ اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

شعار هفته زمین پاک در سال ۱۴۰۳ " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" است.

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم