Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:01:24 GMT

دورهمی‌ خانوادگی عامل شیوع کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۷۰۶

دورهمی‌ خانوادگی عامل شیوع کرونا در هرمزگان

دورهمی که باید لبخند شادی بر لبانمان می نشاند، در روزگار کرونایی اشک بر دیده ها نشانده و خانواده های بسیاری را داغدار کرده و در حال حاضر نیز این میهمانی های خانوادگی متهم ردیف اول شیوع کرونا در استان هرمزگان هستند.

با توجه به درپیش بودن سنت دیرینه شب یلدا و احتمال بی توجهی برخی ها به اجتناب از برگزاری دورهمی های خانوادگی، نگرانی های بسیاری برای خیز دوباره کرونا در استان هرمزگان وجود دارد و هشدارهایی نیز نسبت به این موضوع از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۵ درصد ابتلای کرونا در هرمزگان در دورهمی های خانوادگی بوده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اجتناب جدی مردم از حضور در دورهمی های خانوادگی گفت: براساس آمارها، ۵۵ درصد ابتلای به ویروس کرونا در استان مربوط به دورهمی های خانوادگی بوده است.

دکتر حسین فرشیدی شامگاه شنبه ۲۹ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته های اخیر روند ابتلا و مرگ و میر مبتلایان به کرونا در هرمزگان کاهشی بوده اما با توجه به نگرانی هایی که نسبت به دورهمی های خانوادگی در شب یلدا وجود دارد، احتمال اوج گیری دوباره این ویروس در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پایانی آذرماه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کووید ۱۹ هرمزگان ۱۷۶ نفر بود که ۲۶ درصد کمتر از هفته قبلتر بوده که از نتایج اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونا و بیماریابی بیشتر است.

فرشیدی با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا در جمع های خانوادگی بسیاری جدی است، افزود: در اینگونه جمع ها، افراد مسن و بیماران خاص و دیگر بیماران زمینه ای بیش از دیگران در معرض خطر هستند و ابتلایشان به این ویروس می تواند تبعات جبران ناپذیری برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق از مردم هرمزگان خواست تا در شب یلدای امسال به صورت مجازی با عزیزان خود در ارتباط باشند و اجازه ندهند که برای یک شب خوش بودن، یک عمر ناراحتی نصیب خودشان یا دیگر افراد جامعه شود.

۱۱۶ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی هرمزگان بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاض ۱۱۶مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این شمار ۳۵  نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

دکتر فاطمه نوروزیان به خبرنگاران اظهار داشت: حال ۱۴نفر از مبتلایان بستری در بخش مراقبت های ویژه وخیم گزارش شده است.

وی شمار فوتی های کرونا در هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته را دو نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون (۲۹ آذرماه) ۹۵۵ نفر در استان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

نوروزیان تصریح کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار هنوز خیلی ها نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی توجه هستند که این مساله در بین گروه جوان بیش از دیگر گروه ها دیده می شود و از همین رو نیز بیشتر مبتلایان به کرونا در هرمزگان مربوط به جوانان است.

وی رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه پرهیز از حضور در تجمع و مراسم ها و دورهمی‌ها، استفاده از ماسک های سه لایه و شست و شوی مرتبط دست ها را از مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: افراد در صورت ابتلا باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا که مراجعه دیرهنگام می تواند روند درمان فرد مبتلا را دچار اختلال کند و وی دچار عوارض شدید و آسیب های جدی به بافت ها و اعضای اصلی بدن شود.

رهگیری ۴۹۳۹ نفر با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اجرای موفق طرح حاج قاسم سلیمانی در استان گفت: از ابتدای اجرای این طرح (۱۲ آذرماه) تاکنون چهار هزار و ۹۳۹ نفر در هرمزگان رهگیری شد که از این شمار یک هزار و ۹۵۴ نفر جهت بررسی بیشتر به مراکز تشخیص کووید ۱۹ ارجاع داده شدند.

دکتر محمود حسین پور اظهار داشت: طرح حاج قاسم سلیمانی به کمک سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مرکز بهداشت و درمان شهرستان بندرعباس، هلال احمر و گروه‌های مردم نهاد با هدف شناسایی افراد آسیب پذیر در محلات و شناسایی افرادی که تست آنها مثبت بوده آغاز شده است.

وی افزود: یک هزار و ۴۳۱ نفر در اجرای این طرح مشارکت داشتند و تاکنون خدمات خوبی نیز به مردم و گروه های هدف ارایه شده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی ۱۰۲ واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمپ و برای هزار و ۲۴۰ واحد نیز اخطاریه صادر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: این طرح با مشارکت سه گروه حمایتی، عملیاتی و نظارتی در حال اجرا است و به مدت سه ماه نیز ادامه دارد.

دکتر حسین پور در خصوص آخرین وضعیت شهرهای هرمزگان از نظر ابتلا به کرونا گفت: سه شهرستان بندرعباس، بستک و حاجی آباد همچنان در وضعیت نارنجی بوده و مابقی شهرها نیز همچنان زرد هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه ویروس کرونا تمام حوزه های زندگی بشری را درگیر کرده است، اظهار داشت: با توجه به نداشتن شناخت کافی نسبت به این ویروس هوشمند، رفتارهای پیشگیرانه به ویژه پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمع ها و استفاده از ماسک در مهار آن بسیار مهم است.

اعمال محدودیت های کرونایی شب یلدا در هرمزگان

فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان همزمان با شب یلدا، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، فعالیت اصناف در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه تا ساعت ۱۸ است و خودروها نیز اجازه تردد فقط تا ساعت ۲۰ را دارند.

سرهنگ مهدی نیکبخت با بیان این مطلب، اظهار داشت: ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای نارنجی و خروج پلاک‌های بومی از این شهرها به مانند گذشته ممنوع است و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم های اتخاذ شده، تردد خودروهای شخصی در این دو روز از ساعت ۲۰ تا چهار صبح نیز در همه شهرستان ها ممنوع است و روز دوشنبه درباره ادامه محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۳ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت ویروس کرونا هرمزگان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طرح حاج قاسم سلیمانی دورهمی های خانوادگی محدودیت های کرونا کرونا در هرمزگان ویروس کرونا محدودیت ها دورهمی ها کووید ۱۹ شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد

دریافت 67 MB

به گزارش خبرنگار مهر، هم زمان با هفته سلامت پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 6089814

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان