Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما گفت: نخستین همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا دکتر علی سردارشهرکی افزود: این همایش در ۲ بخش اصلی برگزار شد که در بخش اول دکتر احمد اکبری رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان و استاد پیشکسوت گروه اقتصاد کشاورزی، دکتر درمحمد کردی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر مرضیه اسفندیاری رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، دکتر علی سردارشهرکی دبیر علمی همایش و دکتر کلانتری ریاست سازمان بهروری ایران به سخنرانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما هدف از برگزاری این همایش را اهمیت اقتصادی این محصول در استان و کشور و ایجاد هماهنگی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققین در این حوزه خواند و افزود: مناطق گرمسیری مستعد تولید محصول استراتژیک خرماست که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد و باعث افزایش درآمدهای ارزی برای کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرماست که می تواند در زمینه صادرات این محصول و خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفاء نماید. هم چنین بخش کشاورزی با توجه به ارتباط پیشین و پسین با بخش های صنعت و خدمات از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است.

دکتر سردار شهرکی افزود: مدیریت بعد از تولید و نبود صنایع و زیرساختهای لازم سد مهمی در راه رسیدن جایگاه واقعی این محصول است که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیقی در این زمینه می باشد.

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما ادامه داد: در بخش دوم، ۲۰ مقاله برتر به صورت وبیناری در محورهای مختلف همایش ارائه گردیدندکه مهمترین مقاله ها تجاری سازی محصول خرما، اقتصاد و بیمه صنعت خرما، استراتژی ها و راهکارهای برندسازی محصول خرما، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات  خرما، تحلیل راهبردها و الگوی زنجیره اززش صنعت خرما، نقش بازاریابی الکرونیکی در توسعه و بهبود صنعت خرما بودند.

لازم به ذکر است که این همایش در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه سیستان و بلوچستان استانی علمی و آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان همایش ملی اقتصاد دبیر علمی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴