Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:01:21 GMT

تنه صادرات به میوه های شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۸۳۵۶

تنه صادرات به میوه های شب یلدا

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: اگرچه کمبودی برای تامین میوه نداریم، اما صادرات و همچنین افزایش هزینه موجب گرانی میوه به خصوص در آستانه شب یلدا شده است.

محمدصادق ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گرانی میوه به خصوص در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: گرانی میوه به خصوص در آستانه شب یلدا به دو دلیل اصلی صادرات و همچنین بالارفتن هزینه ها از زمان کاشت تا رسیدن به دست مشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: به عنوان مثال سبد میوه از ۸۰۰ به ۳۰۰۰ تومان، هزینه یک روز کارگر از ۱۰۰ هزار به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است، از سوی دیگر کرایه بار میوه که پیش تر از شمال کشور به اصفهان یک میلیون تومان بود، اکنون به ۳ میلیون تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با تاکید بر اینکه اکنون کمبودی برای تامین میوه به خصوص برای شب یلدا نداریم، تصریح کرد: اگر صادرات با همین رویه ادامه یابد در تامین مرکبات و دیگر میوه های شب عید با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گفته ریاحی، جهاد کشاورزی و سازمان های دخیل در حوزه صادرات، باید بر اساس سطح زیر کشت محصولات در کشور مجوز صادر و همچنین تعرفه های صادراتی را مشخص کنند که متاسفانه این کار در کشور انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح عرضه، میوه ای کمتر از ۱۰ هزار تومان نداریم، گفت: اکنون در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت هر کیلو انار بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال جنوب ۱۶ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۳ هزار تومان، سیب درختی ۱۲ هزار تومان، کیوی ۱۷ هزار تومان، خیار بین ۸ تا ۱۱ هزار تومان، هندوانه ۲۵۰۰ تومان، خرمالو از ۱۶ هزار تومان به پایین و لیموشیرین ۸ هزار تومان است که در سطح عرضه با ۲۰ درصد افزایش قیمت باید فروخته شود.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در خصوص گرانی قیمت سبزی و صیفی جات نیز گفت: متاسفانه هزینه تولیدات سبزی و صیفی جات نیز همانند میوه بسیار بالا است.

وی به قیمت ۲۰ هزار تومانی هر کیلو ریحان در سطح عرضه اشاره کرد و افزود: بعضی از سبزیجات در شرایط فعلی آب و هوا تنها در گلخانه ها کشت می شوند که نیاز به گاز، کود، سم، کارگر و ... دارند که افزایش این هزینه ها بر گرانی سبزی و صیفی جات گلخانه ای نیز تاثیرگذار است.

ریاحی همچنین دلیل گرانی هویج را ناشی از افزایش تقاضای مردم دانست و گفت: امروز در میدان تره بار اصفهان قیمت هر کیلو لیموترش ۱۳ هزار تومان و سیر بین ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان است.

وی گفت: اگرچه قدرت خرید مردم کاهش یافته، اما افزایش قیمت میوه در آستانه شب یلدا به دلیل افزایش تقاضا مردم نیز است، اما به طور معمول تا یک ماه آینده بعد از شب یلدا بازار میوه اندکی آرام می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میوه کروناویروس یلدای مجازی شب یلدا صادرات سبزيجات میوه و تره بار اصفهان آستانه شب یلدا میوه به خصوص هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار