Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:24:25 GMT

۷۰ درصد خانوارهای چرداولی غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۸۶۳۳

۷۰ درصد خانوارهای چرداولی غربالگری کرونا شدند

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی تحت عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با هدف ایجاد هر خانه یک پایگاه سلامت تدوین و این دستورالعمل جامع و کامل اگر به صورت صحیح اجرا شود، نتایج مثبتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل ویروس کرونا در محله های شهری و روستایی در سطح شهرستان اجرا و در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چرداول طرح سردار سلیمانی را یک حرکت عظیم و تاثیرگذار در شناخت و کاهش آمار مبتلایان به کرونا برشمرد و گفت: از ۱۲ هزار خانوار شهرستان طرح غربالگری برای بیش از هشت هزار خانوار معادل ۷۰ درصد اجرا و مابقی نیز در روزهای آینده عملیاتی خواهد شد. 

فتاحی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان شرایط خاص و ویژه ای را بوجود آورده است چراکه محل تردد به استان های همجوار بویژه برای زائران اربعین بوده که از این منظر نیز وضعیت را حساس کرده است.

وی ادامه داد: بیشترین تردد به استان ایلام از مسیرهای شهرستان چرداول صورت می گیرد ، ۸۵ جلسه ستاد کرونا در ۱۰ ماه گذشته برگزار و با شیوع ویروس کرونا طی سه ماهه اول سال بدلیل رعایت و کنترل شدید مبادی ورودی، گندزدایی، توزیع ماسک و حضور نیروهای نظامی. انتظامی و ارتش کمترین آمار مبتلایان به کرونا را داشتیم.

فتاحی تاکید کرد: طی یک ماه گذشته که چرداول در وضعیت قرمز بود متحمل فشارهای زیادی شدیم که با اجرای مصوبات ستاد کرونا و همراهی مردم این مرحله سخت را سپری کردیم، از مردم با فرهنگ درخواست داریم کرونا را پایان یافته تلقی نکنند و کماکان نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نهایت اهتمام را داشته تا شاهد موج جدیدی از کرونا نباشیم. 

وی خیرین را بازوی توانمندی برای تمام مسائل جامعه دانست و گفت: در راستای خدمت رسانی مناسب برای مردم و بویژه بیماران مبتلا به کرونا از طرف خیرین بالغ بر چهار میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات پزشکی اهدا شد. 

فرماندار چرداول به شب یلدا و دوری مردم از تجمعات اشاره کرد و افزود: دورهمی هایی که باعث جدایی و فراق شوند، ارزش برگزاری ندارند و باید فرهنگ باهم بودن ولی دور بودن را بخاطر شرایط خاص نهادینه کرد.

فتاحی در ادامه در خصوص  نقش خبرنگاران در موضوع کرونا و سایر مسائل جامعه افزود: رسانه ها همواره  پیشقراولان آگاهی سازی و روشنگری در جامعه هستند و موفقیت حاکمیت و دولتمردان در همه ی موضوعات به نقش چشمگیر خبرنگاران منوط است.
 
وی در خصوص ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در شهرستان بعد از سال ها بعنوان یکی از مطالبات مردمی اضافه کرد: استقرار پارکینگ خودروهای سنگین تاثیر زیادی در شهرستان داشته و بیش از ۸۰ درصد صاحبان خودروها همکاری و همراهی داشته اند، کسانی که رعایت نکنند توسط مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا غربالگری چرداول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری چرداول ویروس کرونا غربالگری چرداول اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان

فریبرز جباری رئیس شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز یکشنبه به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

وی پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان