Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@13:53:01 GMT

شروط کرونایی حضور ورزشکاران در المپیک توکیو

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۸۶۴۳

شروط کرونایی حضور ورزشکاران در المپیک توکیو

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: درباره حضور تماشاگران در المپیک تصمیم این است که بین یک پنجم یا یک دهم ظرفیت استادیوم ها پر شود.

به گزارش "ورزش سه"، نصراله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست امروز با رسانه ها آخرین اخبار را پیرامون چگونگی برگزاری المپیک در تابستان 2021 ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سجادی با اشاره به تاکید IOC به برگزاری المپیک توکیو در سال 2021 گفت: دیدیم که توماس باخ هم در سفر اخیر خود به توکیو به ورزشکاران پیام داد آن ها را در دهکده ورزشکاران ملاقات خواهد کرد. اینطور که اعلام شده قرار است حتی در شرایطی که وضعیت کرونا مثل حال حاضر باشد، بازهم المپیک برگزار شود. البته ورزشکاران حاضر در توکیو قرار است دو هفته قبل از شروع المپیک در دهکده ورزشکاران حاضر شوند و 72 ساعت قبل از ورودشان به توکیو نیز تست کرونا داده باشند و نتیجه آن منفی باشد. 


وی افزود: در ضمن با توجه به پروسه ساخت واکسن، قرار است ورزشکاران باید قبل از ورود به دهکده واکسینه شده باشند یا اگر دسترسی نداشتند، در توکیو این واکسیناسیون صورت می گیرد. به هر حال میزبان تاکید کرده مسائل بهداشتی را به خوبی در المپیک رعایت می کند. از ماه سپتامبر کارگروهی تشکیل شده که نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی المپیک و کشور ژاپن در آن حضور دارند. این کارگروه قرار است اطلاعات را به روز در اختیار کمیته برگزاری مسابقات بدهند. 


سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره احتمال حضور تماشاگران در این بازی ها عنوان کرد: درباره تماشاگران تصمیم این است که بین یک پنجم یا یک دهم ظرفیت استادیوم ها پر شود. به احتمال فراوان المپیک با حضور تماشاگران برگزار می شود. 


سجادی در ادامه گفت: گفته شده IOC کمک هایی را به کشورهای عضو خود می کند تا ورزشکاران بتوانند خودشان را بهتر آماده حضور در المپیک کنند. 


وی همچنین در رابطه با ابراز نگرانی دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری از وضعیت سهمیه های ایران اضافه کرد: وزنه برداری ایران دو سهمیه برای المپیک می تواند داشته باشند و در واقع در دو وزن می توانیم نماینده داشته باشیم. اینطور که دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد در وزن 96 کیلوگرم با حضور کیانوش رستمی یا سهراب مرادی از ایران و نمایندگان چین و قطر رقابت خیلی نزدیک است. دیگر نماینده ایران هم بر اساس امتیازات احتمالا علی هاشمی خواهد بود. به هر حال ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سهمیه ایران صورت گرفت و این موضوع را باید مورد توجه مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران قرار بگیرد.

وزارت ورزش و جوانان نصر‌الله سجادی (معاون حرفه‌ای و قهرمانی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان المپیک توکیو وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک

استاندار قزوین، گفت: استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر امروز در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش که به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست‌اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است. 

وی گفت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی‌ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است، اما  با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملا حرفه ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

اعلایی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملا حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هر چند که متاسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است، ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه ای در این ورزشگاه کار می کنند که انگار خانه خود را می سازند.

وی بیان کرد: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

اعلایی اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است