Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور و عربستان سعودی متعهد به توافق اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت هستند و اوضاع را رصد می کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در کنفرانس خبری خود پس از نشست دوجانبه در ریاض، گفت: روسیه و عربستان متعهد به توافق اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت هستند و اوضاع را رصد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: امروز من و دوست و همکارم در مورد همکاری چند جانبه در قالب ائتلاف اوپک پلاس و اقدام مشترک و هماهنگی در بازار بین المللی بحث و گفتگو کردیم.

نواک افزود: ما بار دیگر بر تعهد خود به توافق نامه هایی که تا این تاریخ لازم الاجرا بوده اند و همکاری دو طرف که اولین و مهمترین هدف آن بهبود بازار در سریعترین زمان ممکن و رسیدن به تعادل است، تأکید کرده ایم.

بر اساس این گزارش، جلسه بعدی وزرای کشورهای اوپک و غیر اوپک قرار است در تاریخ 4 ژانویه 2021 برگزار شود.

کشورهای اوپک و کشورهای غیر اوپک تولید نفت را برای ماه فوریه تعیین می کنند. جلسات به صورت ماهانه برگزار می شود. اوپک و سایر تولیدکننده نفت به دنبال افزایش روزانه دو میلیارد بشکه نفت در زمستان و بهار 2021 هستند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: بازار نفت هنوز بی ثبات است بنابراین باید به طور مرتب رصد شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

توافق نامه جدید ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه سال 2020 در حال اجرا است. در ماه آوریل، اوپک و متحدان تولید کننده نفت در مورد کاهش تولید نفت به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز توافق کردند که این مقدار بی سابقه ای در طول تاریخ است.

از ماه اوت، میزان کاهش تولید نفت به 7.7 میلیون بشکه در روز رسید. در ژانویه 2021، تولید نفت خام افزایش می یابد اما به تدریج. این ائتلاف موافقت کرد که هر ماه 0.5 میلیون بشکه در روز تولید نفت را افزایش دهد. همه آنها تولید نفت خام را 2 میلیون بشکه در روز افزایش می دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار روسیه اخبار عربستان سعودی اخبار روسیه میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن