Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، این صورت فلکی ماهواره‌ای اینترنت را در اختیار شهروندان اروپایی بخصوص در جوامع منزوی قرار خواهد داد و همچنین یک خط ایمن برای ارتباطات دولتی فراهم می‌کند. به گفته کمیسیون اروپا، پژوهش‌ها در این زمینه از سال آینده میلادی آغاز می‌شود و پیش از پایان ۲۰۲۱، سازنده چنین صورت فلکی ماهواره‌ای مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد کمیسر بازار داخلی اروپا، «تیری برتون» به همراه یکی از مدیران سابق حوزه فناوری فرانسه و همچنین وزیر اقتصاد این کشور چنین پروژه‌ای را رهبری خواهند کرد. شرکت اروپایی ایرباس هم یک کنسرسیوم برای تولید این صورت فلکی ماهواره‌ای را مدیریت می‌کند. ظاهرا در این پروژه شرکت ایتالیایی فرانسوی «Thales Alenia Space»، شرکت آلمانی «OHB SE» و کمپانی‌های فضایی «Telespazio» و «Arianespace» حضور خواهند داشت.

به نظر می‌رسد هزینه ساخت چنین صورت فلکی ماهواره‌ای که توسط اتحادیه اروپا، کمپانی‌های هوافضا و یک صندوق بازیابی بودجه منطقه‌ای تامین می‌شود، نزدیک به ۷.۳ میلیارد دلار خواهد بود. کمیسیون اروپا در بیانیه خود به چنین بودجه‌ای اشاره نکرده است.

اگر اتحادیه اروپا بتواند چنین صورت فلکی را بسازد و به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا کند، وابستگی کمتری به کشورهای دیگر خواهد داشت. در حال حاضر چندین کشور به صورت جهانی سرویس‌های فضایی ارائه می‌دهند.

شرکت آمریکایی اسپیس ایکس که در سال ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک تاسیس شد، تا به امروز حداقل ۸۳۰ ماهواره در حال کار روانه فضا کرده و هدف نهایی آن پرتاب ۴۲ هزار ماهواره است. از چندین هفته پیش آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آمریکا آغاز شده و کاربران با خرید تجهیزات موردنیاز به ارزش ۴۹۹ دلار و پرداخت هزینه ماهانه ۹۹ دلار به آن دسترسی پیدا می‌کنند. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک احتمالا فوریه ۲۰۲۱ در اختیار شهروندان اروپا قرار می‌گیرد.

استارلینک علاوه بر اتحادیه اروپا، باید با شرکت بریتانیایی وان وب هم رقابت کند. این کمپانی می‌خواهد برای پوشش جهانی اینترنت ماهواره‌ای، ۴۸ هزار ماهواره روانه فضا کند که ۶ هزار ماهواره بیشتر از اسپیس ایکس است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اینترنت ماهواره اروپا سرمایه گذاری اینترنت ماهواره ای اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا