Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام در جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور گفت: در طول چند سال گذشته همواره در حال تجربه آلودگی سنگین هوا هستیم. در حال حاضر ضریب آلودگی ۱۰۴ و شرایط ناسالم است. انتظار می‌رفت در طول چندسال گذشته این امر مورد بررسی قرار گیرد. سازمان محیط زیست مسئولیت اصلی در آلودگی هوا را بر عهده دارد اما شرایط کنونی موید آن است که این سازمان در صدد توجیه است و رفتار دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها و انتظار از مردم برای کاهش آلودگی حاکی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه شورا اسلامی شهر تهران با تذکر به سازمان محیط زیست عنوان کرد: این سازمان هیچگاه پاسخ‌گو نیست و این چندمین تذکر از سوی شورای شهر است. انتظار می‌رود که محیط زیست به جای انتظار از مردم به وظیفه خود اقدام کند.

نژاد بهرام تاکید کرد: علیرغم تعطیلی مدارس و فعالیت‌های اجتماعی، باز هم شاهد آلودگی هوا هستیم. هرساله قریب ۸۰ درصد سهم آلودگی مربوط به خودروها و فعالیت‌های سطح شهر است اما در شرایط کنونی کاهش فعالیت‌ها نیز کماکان با آلودگی روبرو هستیم. براساس اظهارات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، به دلیل پر شدن ظرفیت مازوت، مجبور به سوزاندن مازوت در شهرها هستیم این در حالی است که این امر مرگ و میر کرونا را ۶ برابر افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: چرا محیط زیست به جای راهکار برای ایجاد انبار مازوت از ریه‌های مردم به عنوان انبار مازوت استفاده کرده است. به همین منظور از وزیر نیرو و رئیس سازمان درخواست می‌کنم با توجه به اهمیت حفاظت از جان مردم، در این زمینه چاره اندیشی و برای قطع سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 5100041

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست شهر تهران سوخت مازوت آلودگی هوا زهرا نژادبهرام شورای شهر تهران شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا شب یلدا شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی شهرداری پیروز حناچی تصادفات رانندگی یونسکو وضعیت معابر سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد

استاندار مازندران روز چهارشنبه گفت: در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست، پس از گذشت ۳۰ سال مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

یوسف نوری اظهارکرد: امروز با این اقدام مهم در تقویم مردم نوشهر روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی خواهد بود چرا که بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد.

شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰؛ مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.



به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد.

با پیگیری‌های مکرر مقرر شد؛ به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

در نهایت موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خارج و مجوز بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است