Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@11:01:43 GMT

شبکه برق گیلان برای بارش برف سنگین طراحی نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۹۷۱۱

شبکه برق گیلان برای بارش برف سنگین طراحی نشده است

داراب‌زاده ضرورت بازطراحی خطوط انتقال و فوق توزیع برق گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شبکه برق استان قدمت بسیار بالایی دارد و برای بارش برف سنگین طراحی نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهمن داراب‌زاده» صبح امروز(یکشنبه، 30 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شبکه برق استان گیلان قدمت بسیار بالایی دارد و برای بارش برف سنگین طراحی نشده‌ است اظهار داشت: بازطراحی خطوط انتقال و فوق توزیع برق از جمله نیازهای اساسی استان گیلان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق در استان را حدود 2 هزار و 850 کیلومتر و تعداد پست‌های فوق توزیع انتقال را هم 71 پست اعلام کرد و بیان داشت:‌ در سال گذشته با توجه به اینکه کل گیلان متاثر از بارش برف سنگین شد چیزی حدود 96 کیلومتر از طول این خطوط دچار آسیب‌دیدگی جدی به ویژه در شرق گیلان شد.

 

داراب‌زاده قطعی و خاموشی برق در جریان برف سال گذشته و تمهیدات شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ پست‌های فوق توزیع در شرایط بارش برف سال گذشته دچار آسیب‌دیدگی نشدند اما باید به این نکته توجه داشت که خطوط انتقال برق همواره در معرض بارش برف هستند.

 

وی قدمت فراوان شبکه برق استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه برخی از خطوطی که دچار پارگی سیم شده‌ بودند بیش از 40 سال از عمر آن‌ها می‌گذرد تصریح کرد: متوسط عمر 96 کیلومتر طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق استان گیلان که در جریان بارش برف سنگین سال گذشته دچار آسیب‌دیدگی شده بودند 27 برآورد می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه تمامی اکیپ‌های این شرکت از زمان بارش برف در مناطق تحت مدیریت خود حضور دارند یادآور شد: در بسیاری از موارد دسترسی اکیپ‌های شرکت برق منطقه‌ای گیلان به پای دکل‌ها و خطوط سیم دچار مشکل می‌شود زیرا در شرایط راه‌بندان امکان حرکت خودروها وجود ندارد.

 

داراب‌زاده بازطراحی برخی از خطوط انتقال و فوق توزیع برق استان گیلان را لازم و ضروری خواند و با تاکید بر اینکه باید آن‌ها برای بارش برف سنگین‌تر طراحی شوند اذعان کرد: این کار مستلزم صرف هزینه است از طرفی صنعت برق یکی از صنعت‌های فوق‌العاده سرمایه‌بر محسوب می‌شود.

 

وی از شناسایی کلیه نقاط آسیب‌پذیر خطوط انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای گیلان خبر داد و اظهار داشت: امسال در شرق استان گیلان دو پروژه را مورد بهره‌برداری قرار دادیم که یکی از آن‌ها تعویض سیم‌های برق و کابل‌های انتقال بود که بدون شک این اقدام در پایداری خطوط برق استان در زمان بارش برف کمک بزرگی می‌کند. 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان دوران طلایی انجام عملیات‌ عمرانی در این شرکت را در سه ماهه پاییز اعلام کرد و با بیان اینکه انجام این کار در فصول گرم سال به علت پیک بالای مصرف وجود ندارد افزود: امیدواریم با این آمادگی که در شرکت برق منطقه‌ای وجود دارد استان گیلان هم کمتر دچار مشکل بشود.

 

داراب‌زاده با بیان اینکه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق عمدتا در حاشیه شهرها مستقر شده‌اند ابراز داشت: سال گذشته برخی از این پست‌های شرکت برق منطقه‌ای گیلان همزمان با بارش برف سنگین آسیب دیدند که علت آن پارگی خطوط برق در مناطق صعب‌العبور استان بود.

 

وی امداد هوایی را بهترین اقدامی که می‌تواند به شرکت برق منطقه‌ای گیلان در زمان بحران بارش برف کمک کند دانست و خاطرنشان کرد: اگر این امکانات در اختیار شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار بگیرد ما نیز در کمترین زمان ممکن می‌توانیم نسبت به شناسایی نقاط آسیب دیده اقدام و گروه‌ها و اکیپ‌ها را به آن مناطق اعزام کنیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطوط انتقال برق شرکت برق منطقه ای گیلان کابل های برق بارش برف خطوط انتقال و فوق توزیع برق شرکت برق منطقه ای گیلان برای بارش برف سنگین برق استان گیلان داراب زاده سال گذشته شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

محسن شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه، طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند برای حضور در محل برگزاری آزمون یا در بازگشت از خدمات ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: به منظور کاهش ترافیک در معابر منتهی به محل‌های آزمون، از داوطلبان تقاضا می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت در آزمون استفاده کنند.

کد خبر 747687

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم