Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:30:21 GMT

زمینه رقابت برای مراکز نوآوری در کرمان فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۹۸۱۹

زمینه رقابت برای مراکز نوآوری در کرمان فراهم شود

 جاوید مومنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پنج سال است در حوزه نوآوری فعالیت می کنیم افزود: در مراکز نوآوری افراد و گروه ها ایده ها را طرح و پرورش می دهند تا در نهایت پس از به نتیجه رسیدن، شرکتی را ثبت دهند و کارها را عملی کنند.

وی با اشاره به ماهیت اصلی مراکز نو آوری و شتابدهی افزود: در اصل شتاب دهنده ها در این مسیر خدمات نقدی و غیر نقدی ارایه می دهند و در نهایت پس از به ثبت رسیدن شرکت، صاحب درصدی از سهام آن شرکت خواهند شد که حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کار شرکت های نوآوری و شتابدهی را به مثابه جنگل بانی نامید و تصریح کرد: دیگر شرکت ها و مجموعه ها در اصطلاح مزرعه داری می کنند، بدین صورت که در مزرعه ورودی و خروجی مشخص است و هر چیز دیگری علف هرز به شمار می آید.

مدیر شرکت دانش بنیان توسعه کسب و کار کارخانه نوآوری هم آوا کرمان ادامه داد: در جنگل داری از هر چیزی محافظت و نگهداری می شود، هیچ چیز بی خود و هرز نیست و اساسا در مراکز شتابدهی نیز هیچ ایده ای را نسنجیده رد نمی کنند و عملکرد و خروجی آنها بیشتر به پردازش ایده ها، افراد و نتیجه گرفتن آنها بستگی دارد.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز محصولات جدید را نمی توان پیش بینی کرد و درست روی آنها سرمایه گذاری کرد، به همین دلیل شتابدهی تنها با فراهم آوردن فضا محل ایده پردازی، هم کاری، هم فکری و دیدی متفاوت را پدید می آورد و بسیاری از طرح های موفق دنیا از دل همین ایده ها پدید آمده است.

مومنی با بیان اینکه توسعه در دنیا به سمت اکوسیستمی می رود خاطرنشان کرد: یعنی سیستم های کوچک و زنده در کنار هم فعالیت می کنند و کل مجموعه را زنده نگه می دارند، یکی از بازیگران این اکوسیستم شتابدهنده ها هستند، شتابدهنده ها لازم هستند اما کافی نیستند.

وی تصریح کرد:: گاهی ما در روند کار هایمان درگیر بروکراسی اداری می شویم و راهی نادرست را درپیش می گیریم، در کرمان دستگاه های اجرایی در دسترس هستند و نیازی به امضا تفاهم نامه های بدون دامنه و بی نتیجه برای رسیدن به موفقیت نیست و اگر شما تیم خوبی باشید و به کارتان نیز ایمان داشته باشید و تنها هدفتان انجام کار و نتیجه باشد همه به کمک شما خواهند آمد.

مومنی افزود: یکی از وظایف شتاب دهنده ها این است که کاری کنند تا این رویداد های مهم در شهر خودشان انجام شود و نگاه شتابدهی را درک کند.

وی با اشاره به رکود فعالیت در مرکز شتابدهی تگ و تخصیص بودجه برای تقویت مراکز موجود تصریح کرد: شتاب دهنده ها باید باشند و مجموعه های مختلف باید راه بیافتد و فضای رقابتی و بستر مناسب شکل گیرد و هر چه این مجموعه ها باشند به فضای نوآوری کمک خواهند کرد .

مومنی ادامه داد: پیشرفت درصورتی حاصل می شود که شتابدهنده ها خودشان تنها مصرف کننده منابع نباشند اگر بنا به این رویه باشد که پارک علم و فناوری و مرکز رشد موجود است.

برچسب‌ها کرمان اختصاصی ایرنا نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اختصاصی ایرنا نوآوری کرمان اختصاصی ایرنا نوآوری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند